Highwind skrev:Känns som en väldigt viktig match att vinna. Vinner vi denna har vi råd att förlora mot Färjestad borta och ändå känna oss relativt lugna i uppbehållet då spelare kommer tillbaka från sjukdom och skada...
Hoppas flytet är med oss denna gång
Förstår inte, vadå råd att förlora mot Färjestad, slog vi inte dem enkelt där uppe senast?(denna gång har vi 5 bussar med oss). Fbk ska vi alltid slå. Tycker vi tar 6 poäng dessa två matcher. Det känns som Mora är den svåraste av de två.
Det är svårt att räkna med vinst nu när så många är skadade. Färjestad lär knappast gå på samma trick som förra matchen då vi nollade dom. Dom lär vara taggade till tusen.
Mora är ett sämre lag och där har vi större chans.
Vid mora-matchen ska det vara vinst. Färjestadsmatchen kan man ju hoppas på.
Möjligt att Mora är ett sämre lag, men för DIF verkar det som Mora är ett världsmästarlag.
Tror nog likt igår mot V.F att DIF kan skaka om fbk återigen, men först gäller det att bryta den negativa trenden vi har emot Mora
Klacken har vart riktigt bra!
Tyvärr har dock sittplats vart klart sämre än vad man hoppats på.
Tyvärr missar DIF stora intäkter där eftersom det är de dyraste plåtarna!
wallander skrev:Klacken har vart riktigt bra!
Tyvärr har dock sittplats vart klart sämre än vad man hoppats på.
Tyvärr missar DIF stora intäkter där eftersom det är de dyraste plåtarna!
3-2
1-0 Dick
2-1 Dick
3-1 Dick Big-Dick Hattrick
Dock har sittplats sjungit mer än någonsin ialf dom senaste matcherna.
I och med att Yared Hagos är skadad kommer Mora få det svårt att hålla pucken i anfallszonen. Kommer ihåg förra matchen när Hagos rullade runt Djurgårdsförsvaret larvigt enkelt. Jag likt alla andra kräver en urladdning. Hoppas Patric Hörnqvist gör en balja minst.
Föresten kan den uteblivna publiken som inte var där mot Timrå bero på att det var Globen Horse Show samtidigt. Fanns nämligen ingen parkering. Vanligtvis brukar "barnfamiljer" ta bilen till matcherna. Antar att dem inte orkade ta tunnelbana...
Mora matchen är den viktiga inget snack om saken. det är denna match man skall vinna och detta av två orsaker:
* Matchen liras hemma och vi behöver fler vinster hemma
* Mora är ett utav de lagen vi måste ha bakom oss om vi vill ha minsta chans att nå slutspel.
Jag gråter inte blod om vi torskar mot FBK så länge som vi tar tre pinnar mot Mora.
Den risk jag ser är att laget med alla skador vi har inte orkar tända till mot Mora, har tyvärr funnits sådana tendenser förut dessutom, vilket kanske skukle kunna betyda ytterligare en förnedrande 3-0 torsk.
Man kanske kan hoppas på att Otto kan vara tillbaka till denna match, men jag är då rakt inte säker på att han hinner bli frisk heller.
Hoppas och tror på en seger med 3-1, men det känns långtifrån säkert den saken är säker...
* Kristofer Ottosson: " Har haft influensa. Vi hoppas han kan spela på torsdag"
* Edvin Frylén: " Har vilat lite på grund av en skada men är förhoppningsvis fräsch och spelklar torsdag."
* Nichlas Falk: "Troligvis en bristning i låret. Oklar status där, men i och med att den inte sitter på något ställe som är jättekänsligt för skridskoåkningen så har jag lite förhoppningar om spel på torsdag på honom"
* Jimmie Ölvestad: "Kommer tillbaka efter uppehållet".
* Ronnie Pettersson: "Samma där".
* Niklas Anger: "Skadade sig senast, i bästa fall bara borta en vecka"
* Andreas Engqvist "Skadade sig också senast, borta ungefär en vecka. Eller kanske tillbaka lite snabbare, det är lite frågetecken på honom"
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
* Kristofer Ottosson: " Har haft influensa. Vi hoppas han kan spela på torsdag"
* Edvin Frylén: " Har vilat lite på grund av en skada men är förhoppningsvis fräsch och spelklar torsdag."
* Nichlas Falk: "Troligvis en bristning i låret. Oklar status där, men i och med att den inte sitter på något ställe som är jättekänsligt för skridskoåkningen så har jag lite förhoppningar om spel på torsdag på honom"
* Jimmie Ölvestad: "Kommer tillbaka efter uppehållet".
* Ronnie Pettersson: "Samma där".
* Niklas Anger: "Skadade sig senast, i bästa fall bara borta en vecka"
* Andreas Engqvist "Skadade sig också senast, borta ungefär en vecka. Eller kanske tillbaka lite snabbare, det är lite frågetecken på honom"
Har vi maxat oflyt kan alltså samtliga spelare som saknades mot VF också vara borta mot Mora tillsammans med Anger och Engqvist....
... Om man får tro bloggen är det väl troligt att Frylén spelar samt att det finns en hygglig chans att även Otto kan delta. Resten tror jag knappast kommer kunna delta....
Skulle det vilja sig riktigt illa kanske vi tvingas lira mot Mora med bara en center i laget.
Var orolig för denna match redan innan Engqvist & Anger försvann.
Men man har ju sett detta mönster förut när det gäller skador, först kommer en, sedan rullar det på.
(inte bara hos DIF, se på MoDo)
Det är inga utfyllnadsspelare som saknas heller:(
Äh, DIF får helt enkelt göra som Mora alltid gör, kasta in pucken i anfallszon, åka skridskor & kämpa utav bara h-vete.
Det kan funger i nån enstaka match, tur att uppehållet kommer just nu.