Fyra Djurgårdsdebutanter i Channel One Cup

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
isolerad

Fyra Djurgårdsdebutanter i Channel One Cup

Inlägg av isolerad »

Larsson och Axelsson var väl ganska väntade, men även Engqvist och Danielsson är med!

Riktigt skoj att våra ungdomar får spela i Tre Kronor.

Dock, kan det slå negativt för DIF eftersom det är ett bra skyltfönster.

Grattis och lycka till!
i
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av odburt »

Tanken som direkt slog mig var att nu har Bengt-Åke lyckats sälja alla fyra till Linköping, HV, Frölunda o.s.v. till nästa säsong, så får vi leta vidare efter nya talanger i Huddinge och dyl.

Måhända en negativ tanke, men det är min magkänsla.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hade nog hellre sett att spelarna varit kvar hemma och tränat istället för att dra till kalla Ryssland. Fast det klart får de spela vettigt mycket kan det nog vara utvecklande för dem, så länge de inte drar på sig skador vill säga. Är de dock med och bara får sporadiskt med istid hade jag föredragit att ha dem hemma istället.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Helt jävla otroligt. Som om inte "Säcken" lyckats förstöra laget tillräckligt bra ensam.. nu ska B-Å ge sig på oss också.

Roligt förresten att AE kom med, då "Säcken" matchar honom som om han vore bland de absolut sämsta i laget.
Dif_Julle

Inlägg av Dif_Julle »

Tycker att de e riktigt kul att se så pass många Djurgårdare finns med. Bara önska dom lycka till.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Kul för dem.

Inte så kul för Järlefelt som förmodligen får svårare att behålla dem och förmodligen betala större kontrakt för de som väljer att stanna nästa år.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det här var bland de värsta som kunde hända. Nu är det stor risk att lag som Färjestad, Frölunda, Hv71 och linköping får upp ögonen för våra talanger och öppnar plånböckerna.

Det är ingen nyhet att Linköpings ledning får upprepade orgasmer när de ser en talangfull Djurgårdare.

Hoppas att Andreas, Dick och Nicklas väljer att skriva på nya kontrakt efter säsongen. Nu när NHL-avtalet är rivet så kan väl draftade spelare med kontrakt inte åka över till NHL?

I övrigt så hoppas jag att de klarar sig från skador och att de inte är alltför framträdande.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av odburt »

odburt skrev:Tanken som direkt slog mig var att nu har Bengt-Åke lyckats sälja alla fyra till Linköping, HV, Frölunda o.s.v. till nästa säsong, så får vi leta vidare efter nya talanger i Huddinge och dyl.

Måhända en negativ tanke, men det är min magkänsla.
Bara att hoppas att grabbarna tar efter detta:

http://www.fagelfoto.se/

Snyggade till min hemsida lite grann för att kanske väcka någon gammal gårdare hemma i fåtöljen att punga en hunka på torsdag.

Mer off topic än så blir det inte idag.

Go natt!
wzy

Inlägg av wzy »

*Knirre skrev: Roligt förresten att AE kom med, då "Säcken" matchar honom som om han vore bland de absolut sämsta i laget.
Är det därför han låter honom spela så mycket boxplay? Jag visste inte om att man brukar låta de sämsta spelarna få spela boxplay, men det kan vara bra att veta.

Förstår inte varför så många är så negativa till att ha många Djurgårdare i landslaget? Själv ser jag det bara som någonting positivt.

Jag tycker man bara ska vara riktigt jävla stolt rent ut sagt! Enligt mig är detta ett klart bevis på att mitt älskade Djurgården är bäst i landet på att hitta och utveckla unga talanger!
Visst att risken till att förlora spelarna till NHL osv ökar, men jag tror att det i slutändan bara leder till att fler unga och talangfulla spelare söker sig till Djurgården istället för andra klubbar.
Alla hockeyspelare drömmer väl om att få spela i landslaget och NHL? Om de då ser att Djurgården är bra på att ta hand om och ständigt utveckla nya talanger finns det nog många som kommer välja just Djurgården eftersom de bland annat har störst chans till utveckling här och få det genombrott de vill ha!

Sen tror jag knappast att precis varenda en kommer att lyckas borta i Nord Amerika. Då är chansen hyffsat stor att de väljer att återvända hit till Stockholm och Djurgården, och angående de som väljer att spela för andra klubbar för att det får lite bättre betalt vill jag helst inte ha i vårat lag. Jag vill se spelare med ett hjärta som brinner för Djurgården!
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Ritterwand skrev:Kul för dem.

Inte så kul för Järlefelt som förmodligen får svårare att behålla dem och förmodligen betala större kontrakt för de som väljer att stanna nästa år.
Grymt viktigt att DIF försöker skriva kontrakt nu och inte väntar för länge. Tycker att det dröjt länge redan nu att förlänga och skriva med nämnda spelare samt Calle G - som alla gjort det mkt bra tills nu. Med spelare på väg upp är det VIKTIGT att vara snabb så att förhandlingen inte rinner iväg. Är rädd att det redan är på väg att hända. Det här kan vara ett stort misstag. Jag tycker även att DIF skulle försökt förlänga med Ferna redan efter de första matcherna och betraktar den förhandling som en potentiell miss av föreningen (utan att ha varit där).
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Remy Lebeau skrev:Det här var bland de värsta som kunde hända. Nu är det stor risk att lag som Färjestad, Frölunda, Hv71 och linköping får upp ögonen för våra talanger och öppnar plånböckerna.

Det är ingen nyhet att Linköpings ledning får upprepade orgasmer när de ser en talangfull Djurgårdare.

Hoppas att Andreas, Dick och Nicklas väljer att skriva på nya kontrakt efter säsongen. Nu när NHL-avtalet är rivet så kan väl draftade spelare med kontrakt inte åka över till NHL?

I övrigt så hoppas jag att de klarar sig från skador och att de inte är alltför framträdande.
Du tror inte de andra lagen har koll på våra juniorer även om de inte är med i Tre Kronor?
isolerad

Inlägg av isolerad »

Snarare NHL som får upp ögonen. Channel One Cup spelas väl på liten rink också?

Å andra sidan är avtalet brutet så den här gången får DIF kanske lite pengar om så vore fallet.
i
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Rocker skrev:
Remy Lebeau skrev:Det här var bland de värsta som kunde hända. Nu är det stor risk att lag som Färjestad, Frölunda, Hv71 och linköping får upp ögonen för våra talanger och öppnar plånböckerna.

Du tror inte de andra lagen har koll på våra juniorer även om de inte är med i Tre Kronor?
Nu var det mer NHL jag var rädd för, och inte bara Elitserielagen. Andreas Engqvist har till exempel ett utgående kontrakt, och han är inte draftad. Säger sig självt att fler klubbar får upp ögonen för honom om han gör bra ifrån sig. Det blir varken billigare eller enklare att behålla sådana spelare i längden. Dessutom har landslaget alltid varit ett skyltfönster för unga duktiga spelare.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Remy Lebeau skrev:
Rocker skrev:

Nu var det mer NHL jag var rädd för, och inte bara Elitserielagen. Andreas Engqvist har till exempel ett utgående kontrakt, och han är inte draftad. Säger sig självt att fler klubbar får upp ögonen för honom om han gör bra ifrån sig. Det blir varken billigare eller enklare att behålla sådana spelare i längden. Dessutom har landslaget alltid varit ett skyltfönster för unga duktiga spelare.
Du tror inte NHL-scouterna har koll på våra juniorer även om de inte är med i Tre Kronor? Vad tror du då dessa scouter sysslar med?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Risken är inte så mycket NHL egentligen utan att spelarna prövar lyckan over there utan att lyckas. Nu vill de vända hem till Sverige igen. Tror inte vi har mycket att sätta emot om något av de större lagen kommer med ett erbjudande. Vet inte vad jag gör om LHC t ex skulle signa upp Dick Axelsson efter ett misslyckat NHL-äventyr....
Skriv svar