Jag har inte vågat kolla på tabellen nånting efter den senaste tidens resultat.. men gjorde det idag.. Noterar till min förvåning att vi endast är 3 ynka poäng från slutspelsplats.
Det känns förvisso bra, för jag hade förväntat mig betydligt värre. Samtidigt känns det väldigt tungt med tanke på var vi KUNDE varit om resultaten gått vår väg den senaste tiden. Vi har ingen 3-poängare sen Frölunda hemma (7 raka matcher utan 3-poängare), plus att vi har tre raka förluster nu.. och två matcher mot Leksand där vi bara fick med oss totalt 2 poäng.. ändå är vi så bra med i tabellen..
Vi HADE KUNNAT vara på mer eller mindre 'fast mark' på slutspelsplats i tabellen...
Nåväl.. Känns som två oerhört viktiga matcher nu mot Mora.. vågar man hoppas på 6 poäng? :?
Tabellläget
- Lee Harvey Oswald
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
De två kommande matcherna mot Mora och SSK hemma är grymt viktiga. Även om det är halva säsongen kvar känns det som om de kan avgöra hela säsongen. Två vinster och det lilla hoppet om slutspel lever vidare medan två förluster gör att kvalserien kommer allt närmare.
Hoppas verkligen alla som kan kommer på just de två matcherna. Djurgår´n behöver verkligen allt stöd de kan få nu och det är allas ansvar, som djurgårdare, att det blir så.
Hoppas verkligen alla som kan kommer på just de två matcherna. Djurgår´n behöver verkligen allt stöd de kan få nu och det är allas ansvar, som djurgårdare, att det blir så.
tabellläget
Jo som djurgårdare är man inte van vid detta och det viktiga nu är att lyfta perspektivet och se till de bra matcher vi gjort. Vi kan slå alla lag vilket vi bevisat med segrar mot topplagen.
Kollade lite plus/minus-statistik och fann att dessa spelare ligger i topp:
Mika +3, Hörnqvist +2, Eneqvist +2, Ottosson +3 och Lamberg +2.
Upplever det som att uppehållet och domarnas nya samt ojämna nivå inte gynnat vårt hårda spel och vi har anpassningar att göra innan vi kan börja ta hem poäng igen.
Ger ALDRIG upp. Vi ska till slutspel! Kom igen!
Kollade lite plus/minus-statistik och fann att dessa spelare ligger i topp:
Mika +3, Hörnqvist +2, Eneqvist +2, Ottosson +3 och Lamberg +2.
Upplever det som att uppehållet och domarnas nya samt ojämna nivå inte gynnat vårt hårda spel och vi har anpassningar att göra innan vi kan börja ta hem poäng igen.
Ger ALDRIG upp. Vi ska till slutspel! Kom igen!
Inte heller nöjd med poängskörden på sistone, framför allt mot leksand borde dif tagit mer poäng. för jäkligt att just mora skall vara så svåra. samtidigt: halva säsongen är spelad, alltså är halva kvar. slutspel yttrar jag mig inte om, säger bara ett det inte finns nån ursäkt för att missa en plats bland de tio, då har man helt enkelt inte räckt till. Med rätt förstärkningar är vi däremot en stark slutspelskandidat.