Klacken/Klackledaren

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
JärnJocke
Medlem: Ja, vanlig medlem

Klacken/Klackledaren

Inlägg av JärnJocke »

Hej på er! Jag var på matchen mot Leksand den19/11. Jag stod i klacken (andra ledet). Det jag förvånades över var att det i FÖRSTA ledet stod 8-9 snubbar, två sjöng med ganska ofta resten stod tysta för det mesta, I FÖRSTA LEDET!!!??? Där står klackledaren o kallar de ovanför för kärringar, f*ttor o allt möjligt, när han egentligen bara behövde vända sig till dem på sidan om honom. Efter denna erfarenhet så förstår jag att det inte är så hög volym på klacken. Angående mig själv, så sjöng/skrek jag(trots min 40+) med i ramsorna. Tack för ordet

Rött för blodet genom hjärta......
sebbe90

Inlägg av sebbe90 »

Vafan e de för klackledare..
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jag har varit på alla matcher hemma i år utom Leksand i lördags och Brynäs i början. Plus SSK borta. Oftast har jag då stått i klacken och jag tycker det är alldeles för dåligt det här med klackledare. Oftast står det några längst fram som inte ens VILL sjunga och andra turas om med att kalla oss andra för f*ttor som inte kan sjunga. Jag tycker någon måste ta tag i det för att vi överhuvudtaget ska kunna få någon stor klack. De som är där har skött sig bra, både JK och andra men det känns lite slött ändå. Flera måste tycka det är kul att gå på hockey oavsett vilket lag vi möter eller vilken plats vi ligger på. Då kanske vi kan fylla ståplats.
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Känns det inte som om "hockeyklacken" har blivt ÄNNU mindre jämfört med tidigare år i och med den nyfriserade ståplats läktaren..

Snacka om motsatt effekt...

113 WHB
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Nyckelordet är mer folk. Vi som är det kan nog inte göra saker bättre eller annorlunda utan nu krävs det att vi drar med oss en polare eller två. Vet själv hur svårt det kan vara, men vi måste försöka.
Lycka är att vara djurgårdare
Marko

Inlägg av Marko »

Rash skrev:Nyckelordet är mer folk. Vi som är det kan nog inte göra saker bättre eller annorlunda utan nu krävs det att vi drar med oss en polare eller två. Vet själv hur svårt det kan vara, men vi måste försöka.
Jag håller med. Men de som är "nya" i klacken kanske inte kan alla ramsor, så de borde gå in på JK´s hemsida och plugga lite....och det borde många andra också göra.

Lär er sånger och ramsor så blir det sååå mycket bättre & roligare att stå i klacken.

/Dj Marko
JärnJocke

Inlägg av JärnJocke »

[quote="Rash"]Nyckelordet är mer folk. Vi som är det kan nog inte göra saker bättre eller annorlunda utan nu krävs det att vi drar med oss en polare eller två. Vet själv hur svårt det kan vara, men vi måste försöka.[/quote]
Om man nu får med sig ngn polare, så tror jag inte att han vill komma tillbaka för att bli kallad f***a, h*ra o.dyl. Jag har nog ingen polare som e inne på det.

Gult för solens värmande....
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Det här med att bli kallad diverse skälls- och könsord ska man nog ta med en nypa salt som det skrivits tidigare. Om man ändå tycker nån har gått för långt så får man väl ta upp det med den personen istället för att sitta och skriva det på ett internet forum?
JärnJocke

Inlägg av JärnJocke »

Det här med att bli kallad diverse skälls- och könsord ska man nog ta med en nypa salt som det skrivits tidigare. Om man ändå tycker nån har gått för långt så får man väl ta upp det med den personen istället för att sitta och skriva det på ett internet forum?

Låter som om det skulle vara fel att ta upp ett sånt problem här på FORUM, jag var nästan hundra på att det var sådana saker som skulle tas upp här. Nu får Rash det att låta som om jag inte "vågar" ta upp det med f*tta/h*r-skrikaren. Jag tror att han läser i forumet och kanske tar kritiken till sig, annars lovar jag att ta upp det med honom nästa gång jag ser honom. OK Rash?
Användarvisningsbild
Maxz
Kontakt:

Inlägg av Maxz »

JärnJocke skrev:Det här med att bli kallad diverse skälls- och könsord ska man nog ta med en nypa salt som det skrivits tidigare. Om man ändå tycker nån har gått för långt så får man väl ta upp det med den personen istället för att sitta och skriva det på ett internet forum?

Låter som om det skulle vara fel att ta upp ett sånt problem här på FORUM, jag var nästan hundra på att det var sådana saker som skulle tas upp här. Nu får Rash det att låta som om jag inte "vågar" ta upp det med f*tta/h*r-skrikaren. Jag tror att han läser i forumet och kanske tar kritiken till sig, annars lovar jag att ta upp det med honom nästa gång jag ser honom. OK Rash?
Du lär nog träffa honom idag, om du ska på matchen dvs.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

JärnJocke, trist att du tog det så. Du kanske har rätt, det här kan man ju skriva om på forumet också, och framför allt då när flera verkar ha berörts negativt. I stand corrected.

Love, peace och mera mål för DIF ikväll!
dif_hardcore
Kontakt:

hej på er alla härliga djurgårdare!

Inlägg av dif_hardcore »

:( jag ber hemsk om ursäkt för dom orden jag har sagt i klacken..jag lovar nu ingen mer könsord men ett ord som jälvafitta har jag inte sagt om jag har så skriv till DIF_GRABB@hotmail.com om på står att jag sagt det okej...en gång till jag ber väldigt mycke om ursäkt när mina kallaste könsord..jag vill inte såra dif hockey på det sätt okej.nu är det en ny match på måndag och om alla kommer dit så ska vi ha trevligt och sjunga fram DIF till tre poäng..Om ni har några åskiter om mina ord eller mej själv så kom till klacken eller skriv till DIF_GRABB@hotmail.com(DIF MOT RUBBET) :wink:
FORZA DIF
Skriv svar