Säcken rätt tränare för DIF?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Tycker det är så intressant beteende. En förlust och direkt så öppnas den här tråden igen...
Saknar Kung Wikegård!
MAP

Inlägg av MAP »

Det är nog inte förlusten i sig som gör att Säcken blir ifrågasatt. Det är det totalusla spelet. Finns ingen spelidé över huvud taget.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

MAP skrev:Det är nog inte förlusten i sig som gör att Säcken blir ifrågasatt. Det är det totalusla spelet. Finns ingen spelidé över huvud taget.
Och varför tas inte detta upp efter vinsten mot Skellefteå? Patetiskt att säga så....
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
tdk
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tdk »

Boråsaren skrev:
MAP skrev:Det är nog inte förlusten i sig som gör att Säcken blir ifrågasatt. Det är det totalusla spelet. Finns ingen spelidé över huvud taget.
Och varför tas inte detta upp efter vinsten mot Skellefteå? Patetiskt att säga så....

Dom har en jävligt bra spelide som de vissar upp varje gång nästan som de spelar borta. Men hemma så är det helt anorlunda. Sen vad det beror på är det nog ingen som vet.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

tdk skrev:
Boråsaren skrev:

Dom har en jävligt bra spelide som de vissar upp varje gång nästan som de spelar borta. Men hemma så är det helt anorlunda. Sen vad det beror på är det nog ingen som vet.
Som jag ser det är det Mora hemma som varit den riktiga missräkningen. Då hade vi borta en hel del backar och orkade inte vända.

Sedan har vi slagit Frölunda, Luleå, Skellefteå.

Att förlora hemma mot LHC, FBK, HV, TIK är självklart inte roligt men någon katastrof är det inte.
Jag litar på att Säcken kommer att se till att även hemmaspelet blir bättre.
wzy

Inlägg av wzy »

haha, ingen spelidé :D:D måste en spelidé ha ett namn som torpedhockey eller schakalhockey för att få räknas som spelidé?

vi kan börja kalla våran nuvarande spelidé för järnhockey eller något liknande så kanske du blir nöjd? :)

du verkar ju vara helt tom i bollen som tror att en elitserietränare får vara kvar om han står i omklädningsrum/bås och säger till spelarna att dom ska göra precis vad dom känner för.
MAP

Inlägg av MAP »

wzy,

Du kan kalla det för vad fan du vill. Så länge DIF envisas med att misslyckas med varenda uppspel i varenda hemmamatch så är iaf inte jag nöjd.
Om du nu ser något grundspel som jag inte ser så kan du väl beskriva det?
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Så länge DIF ligger sexa i tabellen är jag nöjd med Säcken och den tränartrio vi har. Ser ingen som skulle kunna ersätta...!
Saknar Kung Wikegård!
Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

Vad jag inte förstår är detta gnäll om Säcken? Han är en Tränare som jobbar med ett mediokert lag men lyckas ändå få ut det bästa av dom nästan varje match. Att man spelar dåligt på hemmaplan kan vara många orsaker, Dels som spelarna själva säger: Att dom vill så mycket att dom inte lyckas.
annat kan va att dom faktiskt är nervösa, det är faktiskt folk på matcherna nu till skillnad ifrån förra året då man nästan grät över snacket bland polarna när dom klanka ner på DIF's Supporters!

Nää tacka säcken vet jag som verkar var en otroligt Pedagogisk och Lugn tränare. Han vet vad han behöver säga istället för att skrika och skapa Oro i båset! Ett bra exempel på sådan tränare är Sven-Göran Eriksson. Han Blir aldrig arg!, han använder förnuftet istället för att gasta och härja!

/ Filip Sirc
Djurgår'n tills jag dör !
rated_x

Inlägg av rated_x »

varför ingen som skriver idag?? justde dom har ju vunnit nu.. vi ses i denna tråd när DIF förlorar då
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Säcken gör det bra..
Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

Mans91 skrev:
rated_x skrev:varför ingen som skriver idag?? justde dom har ju vunnit nu.. vi ses i denna tråd när DIF förlorar då
kan du hålla käften ? eller tycker du själv att den kommentaren var nödvändig ?

Vad är det med dig? Ditt inlägg till för ungefär lika lite som honoms. Använd PM.

Men vad jag har förstått så lyckas djurgården på något vänster spela annorlunda hockey borta gentemot hemma.. Det är för mig lite Mysko. Som hockeyspelare själv så gäller det bara att gå in o köra den Spelidén man tränat på. Förstår egentligen inte varför man inte kan köra den fina defensiven hemma som borta.

/ Filip Sirc
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Sirrebirre skrev:
Mans91 skrev:
rated_x skrev:varför ingen som skriver idag?? justde dom har ju vunnit nu.. vi ses i denna tråd när DIF förlorar då

Vad är det med dig? Ditt inlägg till för ungefär lika lite som honoms. Använd PM.

Men vad jag har förstått så lyckas djurgården på något vänster spela annorlunda hockey borta gentemot hemma.. Det är för mig lite Mysko. Som hockeyspelare själv så gäller det bara att gå in o köra den Spelidén man tränat på. Förstår egentligen inte varför man inte kan köra den fina defensiven hemma som borta.

/ Filip Sirc

Det är stor skillnad på junior och korpen hockey jämfört med elit hockey!
Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

TomyMörth skrev:
Sirrebirre skrev:
Mans91 skrev:

/ Filip Sirc

Det är stor skillnad på junior och korpen hockey jämfört med elit hockey!

Tycker du har fel. Hockey som hockey. spelar man inte efter den spelidén man har så kan man lika gärna skita o spela. det märks att du inte förstår vad jag menar. Skall försöka vara tydligare.

Antingen är man ett lag som spelar med tajt defensiv och spelar på uddamålen med kontringar, eller så är man det lag som är spelförande. Djurgården Hockey kan absolut inte vara spelförande mot lag som ligger 1-5 utan måste försöka spela på uddamålet. Detta gör man på bortamatcher och lyckas få poäng tack vare målvakt och bra defensiv + kontringar. Skulle vi börja försöka skapa uppspel och söka burskydd hela tiden skulle vi förlora nästan varje match. Det jag nu har sagt är att man måste fortsätta spela på uddamålet, hemma som borta. Varje poäng räknas, även om matchen i sig är tråkig.
Skriv svar