Säsongen 20/21
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 20/21
DIF Hockey drar sig tillbaka likt boaormen för att smälta och planera nästa drag...
En faktor som oroar är att jagande lagen bakom oss verkar ha obegränsad ekonomi, no limit, och kollar nyförvärv både högt o lågt. Oskarshamn o HV är väl dom som verkligen sticker ut. Även Malmö. Brynäs letar med förstoringsglas runt jordklotet för att förstärka. DIF verkar göra som Ferdinand.. Sitter lugnt under sin korkek o luktar på blommorna. Hoppas verkligen vi iaf har nån liten förstärkning på G.
En faktor som oroar är att jagande lagen bakom oss verkar ha obegränsad ekonomi, no limit, och kollar nyförvärv både högt o lågt. Oskarshamn o HV är väl dom som verkligen sticker ut. Även Malmö. Brynäs letar med förstoringsglas runt jordklotet för att förstärka. DIF verkar göra som Ferdinand.. Sitter lugnt under sin korkek o luktar på blommorna. Hoppas verkligen vi iaf har nån liten förstärkning på G.
Säsongen 20/21
Bara att hoppas att vi kan vinna 2-3 matcher inom kort då så blir det arbetsro.Doyle skrev: ↑2021-02-02 11:40:44 DIF Hockey drar sig tillbaka likt boaormen för att smälta och planera nästa drag...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Harmageddon
Säsongen 20/21
Känns positivt att det är väldigt tyst och lugnt efter en hektiskt period. Januari går inte till historien som man vill direkt minnas tillbaks till.Hepsnastian skrev: ↑2021-02-02 11:00:56 Väldigt tyst nu kring dif hockey. Annars brukar man se lite uppdateringar kring träning osv. Jag vet inte hur många gånger om dagen jag går in och kollar hockey news/forum/EP, allt för att se om det är något på gång.
Undrar vad som försiggår innanför dörrarna. Kommer vi få se ett nyförvärv i veckan, nästa vecka? Kommer Jocke uttala sig om senaste bravaderna? Viktigare, kommer JJ och Strandberg tillbaka snart?
Laget hinner svetsats samman, träna och fokusera det som kommer inför närmaste tiden.
Viktigast är att JJ och Strandberg kommer tillbaks snart så man kan bygga vidare på det. Dyker det upp något oväntat i form av ett nyförvärv blir jag positiv överraskad. Speciellt med hänsyn till ekonomin
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
-
Säsongen 20/21
Slänger in ett Wild Card namn på backen nämligen gamle Frölunda och HV backen Christoffer Persson som inte fick förlängt av HV och nu lirar DIV 1 hockey i HC Dalen - hiva upp ett korttidskontrakt och jag lovar att han skulle hantera defensiven betydligt bättre än dom flesta av våra backar
Ceterum censeo Solna esse delendam
Säsongen 20/21
Ugh. Nej jag tror det går för fort i nuvarande SHL-hockey för att den typen av spelare skall kunna göra skillnad defensivt. Även defensiva backar måste vara skridskostarka. Inte ens de av våra pjäser som kan anses "snabba" som Nardella hänger ju riktigt med.Donkels-2.0 skrev: ↑2021-02-02 14:48:44 Slänger in ett Wild Card namn på backen nämligen gamle Frölunda och HV backen Christoffer Persson som inte fick förlängt av HV och nu lirar DIV 1 hockey i HC Dalen - hiva upp ett korttidskontrakt och jag lovar att han skulle hantera defensiven betydligt bättre än dom flesta av våra backar
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Säsongen 20/21
...så vi ska alltså spela vidare med våra konflikträdda backar får se hur det äventyret slutar då - men till nästa säsong så måste åtminstone Norell dumpas tycker inte han har utvecklats och det finns massor med "moderna" backar som kan hantera defensiven bättre än vad han görPraetori skrev: ↑2021-02-02 14:54:06Ugh. Nej jag tror det går för fort i nuvarande SHL-hockey för att den typen av spelare skall kunna göra skillnad defensivt. Även defensiva backar måste vara skridskostarka. Inte ens de av våra pjäser som kan anses "snabba" som Nardella hänger ju riktigt med.Donkels-2.0 skrev: ↑2021-02-02 14:48:44 Slänger in ett Wild Card namn på backen nämligen gamle Frölunda och HV backen Christoffer Persson som inte fick förlängt av HV och nu lirar DIV 1 hockey i HC Dalen - hiva upp ett korttidskontrakt och jag lovar att han skulle hantera defensiven betydligt bättre än dom flesta av våra backar
Säsongen 20/21
Sen det blev 52 matcher och 14 lag så har ju snittet för att slippa kval legat runt 50 poäng, det är ju bara 1 säsong av 5 som det har krävs över 60 poäng.
Så det lutar mer åt att det kommer räcka med ca 52-55 poäng för att slippa kval.
Så det lutar mer åt att det kommer räcka med ca 52-55 poäng för att slippa kval.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 20/21
Jag tycker ändå att defensiven såg riktigt bra ut till en början på backsidan rent generellt. Det är först nu på slutet som insatserna varit undermåliga. Dvs vi har inte fått ut det som vi tidigare fick ut av vår spelaruppsättning.Donkels-2.0 skrev: ↑2021-02-02 15:05:59 ...så vi ska alltså spela vidare med våra konflikträdda backar får se hur det äventyret slutar då - men till nästa säsong så måste åtminstone Norell dumpas tycker inte han har utvecklats och det finns massor med "moderna" backar som kan hantera defensiven bättre än vad han gör
Säsongen 20/21
Rövle och lejkers är dagens hopp.
-
Säsongen 20/21
...och hemskt att säga det även kaffeburkarna dessvärre(hatar i princip att se dom vinna men gör ett undantag ikväll)
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 20/21
Vilka av lagen under oss skulle ni helst se åka ur?
Oskarshamn
Linköping
HV71
Brynäs
Malmö
För SHL:s bästa vore det ju bäst om Oskarshamn åkte ur då dom bidrar minst intressemässigt men skulle ändå vara lite kul om HV71 åkte ur då deras supportrar är dom mest stöddiga av dessa fem som jag har träffat. Dom skulle förmodligen ta sig tillbaka ganska fort också till skillnad från resten som kanske skulle bli ett nytt MODO.
Oskarshamn
Linköping
HV71
Brynäs
Malmö
För SHL:s bästa vore det ju bäst om Oskarshamn åkte ur då dom bidrar minst intressemässigt men skulle ändå vara lite kul om HV71 åkte ur då deras supportrar är dom mest stöddiga av dessa fem som jag har träffat. Dom skulle förmodligen ta sig tillbaka ganska fort också till skillnad från resten som kanske skulle bli ett nytt MODO.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 20/21
Jag gillar ändå att Oskarshamn tagit sig upp utan hobbymiljonärer eller massiva stödpaket från kommunen. Brynäs känns helt vilse som förening och behöver nog få bygga om från grunden likt vi gjorde.Mattias_87 skrev: ↑2021-02-02 19:54:15 Vilka av lagen under oss skulle ni helst se åka ur?
Oskarshamn
Linköping
HV71
Brynäs
Malmö
- Hepsnastian
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 20/21
En poäng till LHC och två poäng till Malmö. Inte bra. Får hoppas på lite bättre resultat på torsdag.
Avskaffa tre mot tre.
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 20/21
Mmh..skönt, 2p närmare Play Out
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan