Tycker Jocke gör rätt som lyfter spelaransvaret. Dick kommer säkert bli avstängd för abuse of official efter att han stod och skällde efter matchen. Ja. Domarna var riktigt dåliga idag. Men... Han är så gammal att han borde lärt sig. Sätter laget i sjukt dålig sits.
EspenK skrev: ↑2021-01-26 22:06:47
16 matcher kvar. Vi behöver vinna 4-5 lågt räknat( statistiskt sett runt 60 poäng) för att undvika negativt kval.
Livrädd att sista matchen mot Linköping ska gälla något...
Tror det blir Lhc Oskarshamn Hv och ev malmö vi får kriga mot.
Tror HV kommer lyfta, dom har ett flyt i det dom gör nu och har ett lite för skickligt lag för att vara där dom är.
MIF är osäkert, har inte spelat på ett tag.
Tror/hoppas BIF kan få det kämpigt med alla skador, dom har tagit många poäng ändå på slutet, men kanske att bensinen börjar ta slut snart?
IKO och LHC får min röst, men det är helt klart så att även DIF är med och tävlar om dessa två inte så avundsvärda platser
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
EspenK skrev: ↑2021-01-26 22:10:28
Tycker Jocke gör rätt som lyfter spelaransvaret. Dick kommer säkert bli avstängd för abuse of official efter att han stod och skällde efter matchen. Ja. Domarna var riktigt dåliga idag. Men... Han är så gammal att han borde lärt sig. Sätter laget i sjukt dålig sits.
Ja visst är det ett spelaransvar... till viss del. Men det som slår mig i eftersnacket är att det är lite ”skyllaifrånsig”-mentalitet. Visst, spelarna spelar. Men tränarna lägger upp träning, taktiska förberedelser och liknande. Jag gillar inte Roger Rönnberg, men nåt han har är glöd. Efter en misslyckad insats brukar han ofta säga ”jag har inte förberett killarna tillräckligt”. Robban är alltid mest förvånad att spelarna uppträdde så tafatt gång efter annan. Jag gillar verkligen Robban, men man börjar ju undra eftersom han alltmer ser ut som en ledsen hundvalp match efter match...
Känslan i eftersnacket var väl mer att J Eriksson försökte ta bort kritiken som finns mot tränare, sportchef och vissa spelare genom att hänga ut de etablerade spelarna, han nämnde Dick och Bergfors framförallt.
Själv är jag övertygad om att en backsida med mer defensivt tänk hade löst det så vi ej hamnat idenna situation. Tycker vidare Robban inte verkar vara en bra matchcoach, dock säkert en bra tränare. Att vi inte haft ngt bra PP någon gång under Musses år är väl ytterligare en orsak att vi inte får till det, in med Rakshani och Dick ihop, gärna med Ågren och Nardella, så blir det garanterat fler mål
Älskar eftersnacket. Han visar frustration på det sättet han ska göra. Upp till varje enskild individ att ta ansvar. Skriver hela tiden att vi har korkade spelare, men jag vill tro att de faktiskt inte är rakt igenom dumma. De måste lära sig av misstag och börja använda skallen därute.
Sen måste ju Jocke även ta ansvar för att han byggt den sämsta backsidan vi haft på hela senaste årtiondet.
Manijock skrev: ↑2021-01-27 10:15:55
Älskar eftersnacket. Han visar frustration på det sättet han ska göra. Upp till varje enskild individ att ta ansvar. Skriver hela tiden att vi har korkade spelare, men jag vill tro att de faktiskt inte är rakt igenom dumma. De måste lära sig av misstag och börja använda skallen därute.
Sen måste ju Jocke även ta ansvar för att han byggt den sämsta backsidan vi haft på hela senaste årtiondet.
Tycker han lägger över lite för mycket på spelarna, tränarna har också ett ansvar.
Alla har ett ansvar ledare a.k.a Jocke, tränarna och sedan slutligen spelarna sedan måste bara vissa spelare bort från laget till nästa år då dom helt enkelt inte håller måttet