SHL 20/21: Färjestad - Djurgårdens IF 26/12 - 2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 20/21: Färjestad - Djurgårdens IF 26/12 - 2020

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tycker Lund är begränsad, ska vi ta tillbaka honom är det för en roll i en tredje, fjärde, och med en relativ lön till det.
Ljungh är ju minst lika bra som Josefsson, dessutom mindre skadebenägen. Får gärna komma tillbaka.

Vad har föresten hänt med Josefsson? För mycket sociala media? Bäbispassning?
Ingen speed och vek som en junior i kroppen. Tråkigt.
I media hyllas han fortsatt som en av seriens bästa spelare, börjar nästan bli genant var gång Sanny och company tokhyllar honom. Kämpa Josef. Hoppas du hittar formen snarast.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker Lund är begränsad, ska vi ta tillbaka honom är det för en roll i en tredje, fjärde, och med en relativ lön till det.
Ljungh är ju minst lika bra som Josefsson, dessutom mindre skadebenägen. Får gärna komma tillbaka.
Lundh är kanske inte material för en förstalina längre men har nog minst 3-4 säsonger i sig på toppnivå.

Ljungh är inte heller en förstacenter men skulle vara klippt och skuren för en roll i en 2a eller 3e.
BOMBOM BOUCHARD skrev: Vad har föresten hänt med Josefsson? För mycket sociala media? Bäbispassning?
Ingen speed och vek som en junior i kroppen. Tråkigt.
I media hyllas han fortsatt som en av seriens bästa spelare, börjar nästan bli genant var gång Sanny och company tokhyllar honom. Kämpa Josef. Hoppas du hittar formen snarast.
Tycker hyllningarna gått från "ligans bästa center" till "en av ligans bästa centrar" så nog har han tappat i år även i medias ögon.

Josefson har definitivt drabbats av DIFs "kaptenssjuka". Ansvarskänsla och föregångsman på ett sätt som nästan totalt hämmar hans kvalitéer. Devils förstörde honom litegrann i och med att de i JJ hittade en kvalitetscenter till ett hyggligt pris som var redo att underkasta sig en utpräglat defensiv roll. JJ har grymma uppsidor och är tekniskt skicklig så det förslår men hamnar just nu bara nere i sarghörnen och tar emot stryk istället för att fördela spelet.
Han fick ut mycket mer av sitt spel med en Brodin vid sin sida.

Robban borde se till att verkligen utnyttja sin lagkapten bättre för varken Holtz eller Wille är redo att ta puckkamper mot vuxna SHL-spelare i sarghörnen och dessutom är de inte direkt starka defensivt (unga) vilket gör att JJ tvingas slita hund.
Sen är det säkert en formfråga också. Operera armbågen och sedan sabba axeln på hösten är ju inte optimalt för att hitta fin form till jul direkt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Om inte Ljungh är en förstacenter vem är det då i SHL? Han snittar nästan 1ppg. Det dessutom i ett bottenlag. Bra produktion de två tidigare säsongerna också i KHL och HV. De två sista säsongerna hos oss låg han väl på andra eller tredjecenternivå. Jag skulle säga att han är en av seriens fem bästa centrar.

Josefson gör det väl också riktigt bra även fast produktionen inte är på Lilja-Josef-Brodin-nivå. Men jag tror faktiskt just poängmässigt att han överproducera lite där. Sen har skadorna ställt till det såklart. Men han är en av seriens bästa tvåvägscentrar fortfarande tycker jag. Nu är han väl ungefär på den nivån i produktion som jag trodde när han kom från NHL. Runt 0,6-0,7 ppg. Alltså runt 35 poäng över en hel skadefri säsong. Det är bra tycker jag. Sen känns det väl mer och mer som det är Basse som är vår förstacenter offensivt nu. Så bra så han lär dra till KHL nästa säsong?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tycker inte heller att Lillfimp ska spela med Josef. De tar helt ut varandra i uppspelsfasen då båda älskar att bära puck.

Sedan tycker jag Josef var grym året han kom tillbaka. Klart skadorna satt sina spår, jag hoppas verkligen han kommer tillbaka till den fina form han hade i återkomsten.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar