mb81 skrev:Bra att Macdavid hamnar i allsvenskan denna säsong. Förhoppningsvis spelar han till sig lite självförtroende och att vi kan ta in honom billigt till nästa säsong. Vi har väl egentligen inte så mycket vettig plats för honom nu förutom under JVM. Dessutom dumt att dra på sig mer kostnader nu och framförallt om serien skulle stängas nedåt.
Han har inget i DIF att göra. Han sa 10 år, då får han fanimig stå för det också. Vi är ingen välgörenhet.
Såklart är vi ingen välgörenhet. Men jag tycker vi kan vinna på det långsiktigt. Han kan bli en stomspelare under många år. Han är inte ens fyllda 22 och redan visat under två säsonger att han är en riktigt bra spelare i SHL. Att han lämnade oss var väl att han ville ha en större roll vilket han egentligen hade gjort sig förtjänt av men vi inte kunde erbjuda(inte Växjö heller visade det sig) då vi redan hade Josefson och Basse på toppcenterplatserna.
Jag har inga hard feelings för Macdavid. Inte så att han gick till råttorna eller till Färjestad som Åberg gjorde en gång i tiden(har inte smält det riktigt än även om jag skulle välkomna Åberg nu). Nu var det en obetydlig klubb ingen jävel bryr sig om.
Dessutom kan det vara bra om vi har Macdavid i laget. Chanserna blir större att även brorsan väljer oss igen i framtiden då.
mb81 skrev:Bra att Macdavid hamnar i allsvenskan denna säsong. Förhoppningsvis spelar han till sig lite självförtroende och att vi kan ta in honom billigt till nästa säsong. Vi har väl egentligen inte så mycket vettig plats för honom nu förutom under JVM. Dessutom dumt att dra på sig mer kostnader nu och framförallt om serien skulle stängas nedåt.
Han har inget i DIF att göra. Han sa 10 år, då får han fanimig stå för det också. Vi är ingen välgörenhet.
Vad är det för attityd? Ska vi nobba Holtz om han inte slår igenom i NHL och vill komma hem om 3-4år?
DIF är inte högst upp i Hockeyns näringskedja längre. Spelare håller NHL och lönenivåer i KHL, NLA högre än SHL. Man kan tycka att det är åt helvete men så är livet för elitspelare idag. Foll knegar inte på bolinders på dagtid och spelar hockey efter kontorstid på elitnivå längre utan det är ett yrke.
MacD har inte gjort något som diskvalificerar honom från DIF. Snarare tvärtom. Men då skall han kunna underkasta sig kollektivet och svälja den speltid som erbjuds. Om han väljer en annan väg sett till ålder och förutsättningar är jag inte den som dömer.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81 skrev:
Dessutom kan det vara bra om vi har Macdavid i laget. Chanserna blir större att även brorsan väljer oss igen i framtiden då.
Att återförena Fjällby - Davidsson - Davidsson vore guld värt. De tre verkar helt enkelt behöva varandra för att frodas, om de kan landa i att vara SHL-stjärnor för resterande del av sina karriärer kan de utgöra en hörnsten i lagbygget för ett decennium framöver.
Vad är det för attityd? Ska vi nobba Holtz om han inte slår igenom i NHL och vill komma hem om 3-4år?
Vad är det för hårresande halmdockor du kör med? Holtz har uteslutande spelat i DIF medan MD gick till en direkt konkurrent och valde att spela mot oss. Det är en jävla skillnad och ska inte jämföras med Brodin, Åberg, Wennberg.
Och allra minst Holtz.
Klart vi inte står högst i näringskedjan , men Växjö spelar i SHL och inte i NHL eller ute i Europa.
DIF_Soldier skrev:
Vad är det för hårresande halmdockor du kör med? Holtz har uteslutande spelat i DIF medan MD gick till en direkt konkurrent och valde att spela mot oss. Det är en jävla skillnad och ska inte jämföras med Brodin, Åberg, Wennberg.
Och allra minst Holtz.
Klart vi inte står högst i näringskedjan , men Växjö spelar i SHL och inte i NHL eller ute i Europa.
MacD fick ju inte ett kontakt med oss. Vad ska han göra? Ställa sig med mössan i hand ifall det blir nån öppning?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ok, så Brynäs varslar personal och vill sänka löner i truppen.. men fortsätter att värva. Visst, det handlar om ett lån där troligtvis Luleå betalar halva kostnaden på en juniorlön. Men det smakar ändå illa på något vis.
daaviid skrev:Ok, så Brynäs varslar personal och vill sänka löner i truppen.. men fortsätter att värva. Visst, det handlar om ett lån där troligtvis Luleå betalar halva kostnaden på en juniorlön. Men det smakar ändå illa på något vis.
Jag tror nog verkligen Brynäs tar hela kostnaden på runt 20k/månad. Det här är enda sortens värvningar jag ändå kan köpa att man gör nu. Som Bokk och Gunler. De tjänar mindre än de flesta på forumet till och med. Klar även för nästa säsong. Skulle varit en perfekt värvning för oss. Synd att inte Jocke var där. Tror han skulle passa mycket bättre hos oss också. Skulle kunna vara Holtz ersättare till nästa säsong.
daaviid skrev:Ok, så Brynäs varslar personal och vill sänka löner i truppen.. men fortsätter att värva. Visst, det handlar om ett lån där troligtvis Luleå betalar halva kostnaden på en juniorlön. Men det smakar ändå illa på något vis.
Jag tror nog verkligen Brynäs tar hela kostnaden på runt 20k/månad. Det här är enda sortens värvningar jag ändå kan köpa att man gör nu. Som Bokk och Gunler. De tjänar mindre än de flesta på forumet till och med. Klar även för nästa säsong. Skulle varit en perfekt värvning för oss. Synd att inte Jocke var där. Tror han skulle passa mycket bättre hos oss också. Skulle kunna vara Holtz ersättare till nästa säsong.
Jag har inget emot värvningen i sig, bara det att dom varslar personal som kommer att få lämna sina jobb. Men samtidigt värvar vidare, även om det är en låg kostnad.
Brynäs är en skam.
Att varsla personal handlar om att sänka kostnaderna totalt i det här läget, inte om att sänka på ett ställe för att sen öka (om än en mindre post) på ett annat. Inte så att dom automatiserat sina back-officeprocesser och därför kan varsla.
BOMBOM BOUCHARD skrev:Alla andra som behöver rusta gör det. I år handlar allt om att överleva SHL
. Gör vi det med vår strategi?
Hoppas.....
Vi har också rustat under säsongen med Nardella och Bokk. Vi är just nu två målvakter, åtta backar och 15 forwards(och då räknar jag bort långtidsskadade Hedman). Så vore konstigt att dra på oss mer kostnader även fast spelarna är ovanligt billiga just nu. Får vi äntligen spela med hyfsat ordinarie lag tror jag vi klarar oss.
Det är väl JVM som är en kritisk period. Holtz och Wille kommer spela där men Grewe lär inte platsa och lär väl heller inte kunna flytta över till juniorligorna i år som det verkar nu. Så vi bör iaf vara 13 forwards då. Jocke har varit inne på att ta in ett korttidslån över JVM.
BOMBOM BOUCHARD skrev:Alla andra som behöver rusta gör det. I år handlar allt om att överleva SHL
Hoppas.....
Vi har också rustat under säsongen med Nardella och Bokk. Vi är just nu två målvakter, åtta backar och 15 forwards(och då räknar jag bort långtidsskadade Hedman). Så vore konstigt att dra på oss mer kostnader även fast spelarna är ovanligt billiga just nu. Får vi äntligen spela med hyfsat ordinarie lag tror jag vi klarar oss.
Det är väl JVM som är en kritisk period. Holtz och Wille kommer spela där men Grewe lär inte platsa och lär väl heller inte kunna flytta över till juniorligorna i år som det verkar nu. Så vi bör iaf vara 13 forwards då. Jocke har varit inne på att ta in ett korttidslån över JVM.
Jag hoppas och tror att vi kommer klara det. Vi har ett ungt och spännande lag.
MEN...vi ligger riktigt dåligt till just nu i tabellen. Sedan har vi spelat färre matcher, det vet ju alla, men vad händer om vi nu börjar torska? Och då tänker jag mest mentalt.
Den press som kommer börja lägga sig på axlarna blir något helt annat än den press som hamnar på Oskarshamns eller Malmös axlar. Media kommer älska att tynga oss dag ut och dag in.
Blir oerhört viktigt att vinna imorgon. Är övertygad om att en förlust där kommer sätta igång riktigt tråkiga vibrationer bland media och inom gruppen.
Vi är som sagt riktigt utsatta i tabellen, att vi sedan har ett antal färre matcher spelade tror jag inte suddar bort eventuella hjärnspöken. Vi åkte ut SHL med ett betydligt "bättre lag på papperet" än nu. Mycket på grund av att vi var just Djurgården och den press det medförde när det skulle avgöras.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Hoppas.....
Jag hoppas och tror att vi kommer klara det. Vi har ett ungt och spännande lag.
MEN...vi ligger riktigt dåligt till just nu i tabellen. Sedan har vi spelat färre matcher, det vet ju alla, men vad händer om vi nu börjar torska? Och då tänker jag mest mentalt.
Den press som kommer börja lägga sig på axlarna blir något helt annat än den press som hamnar på Oskarshamns eller Malmös axlar. Media kommer älska att tynga oss dag ut och dag in.
Blir oerhört viktigt att vinna imorgon. Är övertygad om att en förlust där kommer sätta igång riktigt tråkiga vibrationer bland media och inom gruppen.
Vi är som sagt riktigt utsatta i tabellen, att vi sedan har ett antal färre matcher spelade tror jag inte suddar bort eventuella hjärnspöken. Vi åkte ut SHL med ett betydligt "bättre lag på papperet" än nu. Mycket på grund av att vi var just Djurgården och den press det medförde när det skulle avgöras.
Absolut. Jag säger inte att vi inte kan hamna där. Tycker ändå spelmässigt att det sett tillräckligt bra ut för att klara oss kvar. Linköping, Brynäs, Malmö, HV och Färjestad har sett sämre ut tycker jag till exempel. Men en stressfaktor att ha spelat färre antal matcher och se på tabellen hur man ligger till.
Skulle vara skönt att ta några trepoängare nu och komma upp på säkrare mark just för det psykologiska.
Men du var inne på värva och det tycker jag vi kan chilla med just nu. Vi har väldigt många spelare just nu och får vi vara någorlunda sjukdoms och skadefria så kan vi faktiskt ställa upp ett riktigt bra lag enligt mig.
Tycker också vi kan vänta och se hur kommande matcher artar sig innan vi värvar.
Vi har bra målvakter och spännande forwards. Med Nardella i laget får Högström välförtjänt avlastning.
Annars är det just backsidan jag tycker sett svagast ut.
Alsing och Hultström ersattes aldrig kvalitetsmässigt, nu möjligen att Nardella kan visa sig hålla den nivå som krävs för att minimera förlusten av de två förstnämnda.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker också vi kan vänta och se hur kommande matcher artar sig innan vi värvar.
Vi har bra målvakter och spännande forwards. Med Nardella i laget får Högström välförtjänt avlastning.
Annars är det just backsidan jag tycker sett svagast ut.
Alsing och Hultström ersattes aldrig kvalitetsmässigt, nu möjligen att Nardella kan visa sig hålla den nivå som krävs för att minimera förlusten av de två förstnämnda.
Backsidan ser svagare ut än ifjol där håller jag med. Men med Nardella in så är skillnaden inte så stor. Nardella, Björnfot och Ekberg in och Hultström, Alsing, Garrison ut. Garrison var inte någon direkt förlust som han spelade ifjol, Björnfot borde väl egentligen kunna hålla Alsingklass men varit lite av en besvikelse hittills och Nardella ser spännande ut men svårt att komma upp i Hultströms jämna och höga nivå.