SHL 20/21: Djurgårdens IF - Luleå 8/10 2020

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Luleå 8/10 2020

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
Praetori skrev:
DIF_Soldier skrev:Såhär kommer det se ut. Krig, slit, få mål, stundtals frustrerat uddlöst. Hoppas vi orkar i 52.

Med årets mått mätt, mycket stark insats!
Det här var bara en försmak. Det finns väldigt mycket mer att hämta ur det här laget. Ågren lite mer synlig men varken Basse eller Haga var superimponerande. Dick saknas osv.

Till skillnad från tidigare säsonger så tycker jag att grunderna sitter och att spelarna inte ser förvirrade ut i spelsystemet utan att det faktiskt blir lite bättre.

Tidigare har det varit mycket yta, mycket skott på mål för statistiken säger det osv. Mer passionerad hockey så här långt.
Tycker ändå Basse och Bergfors gör sin bästa match för säsongen. Nu kommer Dick tillbaka så hoppas jag den kedjan kan varva upp ordentligt!
Ja de var ju inte dåliga men med tanke på att det är spelare som i princip skall leda laget så finns det mycket mer att förvänta sig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

kaminor skrev:Hagas två proppar var en oväntad fröjd för ögat!
Önskar att vi kunde spela på det sättet i varje byte. Snälla tomten jag lovar vara snäll hela året.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev:
Praetori skrev:
DIF_Soldier skrev:Såhär kommer det se ut. Krig, slit, få mål, stundtals frustrerat uddlöst. Hoppas vi orkar i 52.

Med årets mått mätt, mycket stark insats!
Det här var bara en försmak. Det finns väldigt mycket mer att hämta ur det här laget. Ågren lite mer synlig men varken Basse eller Haga var superimponerande. Dick saknas osv.

Till skillnad från tidigare säsonger så tycker jag att grunderna sitter och att spelarna inte ser förvirrade ut i spelsystemet utan att det faktiskt blir lite bättre.

Tidigare har det varit mycket yta, mycket skott på mål för statistiken säger det osv. Mer passionerad hockey så här långt.
Tycker ändå Basse och Bergfors gör sin bästa match för säsongen. Nu kommer Dick tillbaka så hoppas jag den kedjan kan varva upp ordentligt!
Ja de var ju inte dåliga men med tanke på att det är spelare som i princip skall leda laget så finns det mycket mer att förvänta sig.
Absolut. Men riktigt bra corsisiffror också. Så min känsla stämde bra. Bergfors på 75% idag.

Tungt som fan med Tom dock. Nu måste Ekberg och Nardella in asap!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kul att se Högström göra en dominant match. Det var riktigt länge sedan.

Måste erkänna att jag förväntat mig mer av Björnfot. Han ska ju vara på gränsen till till NHL men sticker inte ut ur mängden alls.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kul att se Högström göra en dominant match. Det var riktigt länge sedan.

Måste erkänna att jag förväntat mig mer av Björnfot. Han ska ju vara på gränsen till till NHL men sticker inte ut ur mängden alls.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Kul att se Högström göra en dominant match. Det var riktigt länge sedan.

Såklart väldigt få matcher både i år och ifjol men tycker han såg mycket bättre ut förra försäsongen. Björnfot alltså. Känns som Kings kan låta honom spela hos oss även efter campen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev:Kul att se Högström göra en dominant match. Det var riktigt länge sedan.

Björnfot är ju grym. Visst något misstag eller två men hur man inte kan se den spolingens storhet tycker jag är märkligt. Trots att han knappt är torr bakom öronen (fyllde 19 i April) gör han otroligt mycket bra och är väldigt taktiskt intelligent. Driver på djupet som back när vi behöver andas och byta. Spelar sig ur zon i de flesta fallen men tar en sarg ut när det behövs. Inte en Garrison eller Urbom typ utan en modern spelande back men inte EK65 hybris.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Ser, som vanligt, att domedagsprofeterna härjar fritt i tråden fram tills matchen är hemma. Trots att ingenting är som vanligt detta år, är med andra ord allt som vanligt på forumet.

Oerhört starkt att plocka poäng av Luleå, hade absolut inte väntat mig den här. Riktigt stark förstaperiod där vi ser ut att ha bytt tröjor och sida med Luleå, men det är fan DIF. Andraperioden självklart mycket jobbigare, sitter man fast i den sitter man fast länge och väl. Starkt att studsa tillbaka i matchen och ta extrapoängen.

Som sirDIF påpekat i tråden redan, Högström monster idag. Han är så där vidrigt majestätisk och en dag när allt funkar som han vill är han bland de absolut främsta i hela serien.

Kunde inte låta bli att slås av tanken heller hur just avståendet från bonuspengar och Djurgårdens hantering av pandemin i stort påverkar moralen i laget, och vad det framgent kommer ha för inverkan.
25/4-2025
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Riktigt stark insats, visst att vi dippar lite stundtals och blir översköljda men i det stora hela tycker jag vi står upp bra. Kul att se den riktiga #4 igen. Han skymtades lite i första matchen för säsongen också, men låt oss hoppas han hittar en något högre lägstanivå.
Praetori

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev:Riktigt stark insats, visst att vi dippar lite stundtals och blir översköljda men i det stora hela tycker jag vi står upp bra. Kul att se den riktiga #4 igen. Han skymtades lite i första matchen för säsongen också, men låt oss hoppas han hittar en något högre lägstanivå.
Ja det var en dipp där i början på andra och sen blir jag galen på Haga ibland men överlag en väl genomförd match som gör en regnig Fredag till en Solig Fredag.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Några timmar kvar till match.. ny tråd?
Skriv svar