Nee, det vet jag men det är det jag menar, att vi nu kanske måste skynda på lite mer och kanske behöver prioritera en forward först även om backplatsen kanske är ännu viktigare för oss igentligen.Praetori skrev:Det har aldrig sagts att vi inte skall värva. Bara att vi måste avvakta. Och marknaden är lovande i höst.Detblir3poäng skrev:Om nu hedman blir borta en längre stund måste vi väl nästan bli tvungna till att värva åt, även om det bara är billig bredd... Vi kommer vara så jävla sårbara vid sjukdomar och skador annars.
Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
-
Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Vi bör ändå avvakta ett tag och se hur Hedman utvecklas. Josefson är tillbaka i början av Oktober och då har vi ändå 14 forwards.Detblir3poäng skrev:Nee, det vet jag men det är det jag menar, att vi nu kanske måste skynda på lite mer och kanske behöver prioritera en forward först även om backplatsen kanske är ännu viktigare för oss igentligen.Praetori skrev:Det har aldrig sagts att vi inte skall värva. Bara att vi måste avvakta. Och marknaden är lovande i höst.Detblir3poäng skrev:Om nu hedman blir borta en längre stund måste vi väl nästan bli tvungna till att värva åt, även om det bara är billig bredd... Vi kommer vara så jävla sårbara vid sjukdomar och skador annars.
Men en forward måste ändå värvas senast innan JVM med tanke på att Holtz och kanske Eklund försvinner då och Grewe inte är kvar då.
Som Praetori är inne på kommer marknaden förmodligen vara rätt stor senare i höst/vinter jämfört med andra säsonger. Så har man is i magen kan man nog fynda lite. Kommer det fler skador kan man lösa det med korttidslån istället för att ta in nåt i panik.
Just det fetstilta tror jag kan vara det bästa rent ekonomiskt. Börjar det sen osa katt (negativt eller positivt) framåt våren har man då kanske utrymme (och ev publikintäkter) för att fylla på anpassat till situationen.mb81 skrev: Som Praetori är inne på kommer marknaden förmodligen vara rätt stor senare i höst/vinter jämfört med andra säsonger. Så har man is i magen kan man nog fynda lite. Kommer det fler skador kan man lösa det med korttidslån istället för att ta in nåt i panik.
Efter camper och framåt vårkanten så kan det eventuellt finnas ett överflöd av spelare från AHL (om det inte blir av, verkar vara 50/50 att det blir någon AHL alls denna säsong).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det kan vara bra att sitta med några platser över. De flesta lagen i SHL har inte råd och plats att ta in nåt nytt. Efter skoda trophy där vi ändå förde spelet mot både Brynäs och Malmö känner jag ett större lugn. Det är väl också tippade på nedre halvan men jag tycker ändå vi ska kunna bli ett lag kring play-in.Praetori skrev:Just det fetstilta tror jag kan vara det bästa rent ekonomiskt. Börjar det sen osa katt (negativt eller positivt) framåt våren har man då kanske utrymme (och ev publikintäkter) för att fylla på anpassat till situationen.mb81 skrev: Som Praetori är inne på kommer marknaden förmodligen vara rätt stor senare i höst/vinter jämfört med andra säsonger. Så har man is i magen kan man nog fynda lite. Kommer det fler skador kan man lösa det med korttidslån istället för att ta in nåt i panik.
Efter camper och framåt vårkanten så kan det eventuellt finnas ett överflöd av spelare från AHL (om det inte blir av, verkar vara 50/50 att det blir någon AHL alls denna säsong).
Så blir Hedman borta någon månad så spela ed det vi har men ta in någon på korttidskontrakt om det skulle ramla in någon mer skada. Agera dock med värvningar om någon av Josefson, Basse, Dick eller Holtz skulle bli långtidsskadade. Spets har vi inte råd att ha skadade under en längre period.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
40 kilos kvoten måste vara stängd nu för året - inte en junis mer ska lyftas uppom han inte besitter extrem kvalité vill säga
Ceterum censeo Solna esse delendam
- DIF_Soldier
William Lagesson till Vita Hästen.
Är inte detta jättekonstigt? Killen var ju riktigt bra senaste vändan i SHL, och det verkar inte vara något slags låne-tjafs.
Är inte detta jättekonstigt? Killen var ju riktigt bra senaste vändan i SHL, och det verkar inte vara något slags låne-tjafs.
Säg den glädje som varar
Jo den va konstig. Hade gärna sett han hos oss. Han va riktigt bra hos oss senast. Lär ju inte kosta mycket heller.DIF_Soldier skrev:William Lagesson till Vita Hästen.
Låter mycket konstigt, ja. Hade väl i så fall varit en billig lösning som sistaback hos oss. Är alla andra SHL-lag fulla på backsidan? Har vi inte plats för att Philip Holm eller keps-Classe ska in på ett flerårskontrakt?DIF_Soldier skrev:William Lagesson till Vita Hästen.
”Sedan tidigare så har Vita Hästen fyra spelare med NHL–kontrakt i sin trupp. Nu fyller de på med en femte.”kaminor skrev:Låter mycket konstigt, ja. Hade väl i så fall varit en billig lösning som sistaback hos oss. Är alla andra SHL-lag fulla på backsidan? Har vi inte plats för att Philip Holm eller keps-Classe ska in på ett flerårskontrakt?DIF_Soldier skrev:William Lagesson till Vita Hästen.
Är väl ett korttidskontrakt som de andra fyra?
- DIF_Soldier
Verkar inte så - det står att kontraktet gäller över hela säsongen (så även på AB).DRC skrev:”Sedan tidigare så har Vita Hästen fyra spelare med NHL–kontrakt i sin trupp. Nu fyller de på med en femte.”kaminor skrev:Låter mycket konstigt, ja. Hade väl i så fall varit en billig lösning som sistaback hos oss. Är alla andra SHL-lag fulla på backsidan? Har vi inte plats för att Philip Holm eller keps-Classe ska in på ett flerårskontrakt?DIF_Soldier skrev:William Lagesson till Vita Hästen.
Är väl ett korttidskontrakt som de andra fyra?
Edmonton äger fortfarande rättigheterna dock, men SHL ska väl kunna låna en hel säsong?
Hade inte heller haft ett dugg emot Lagesson som sista back in. Ovärdelig i BP.
Säg den glädje som varar
Nu ska vi inte värva något på ett tag. Men innan jvm bör vi ta in en forward då Wille och Holtz lär vara på JVM och Grewe är i nordamerika och Hedman är ett osäkert kort. Då är vi nere på 11 forwards. Det går kanske att lösa med korttidslån under JVM men en forwardsvärvning i december är nästan ett måste(om det finns ekonomi för det).
Jag tycker om det inte droppar in massa spelare från AHL att man skulle kunna värva tillbaka Marcus Davidsson. Växjö spelar honom som trettondeforward idag och han har gjort typ ett byte. De borde kunna släppa honom. Han har potential, är i bra ålder och kan DIF.
Jag tycker om det inte droppar in massa spelare från AHL att man skulle kunna värva tillbaka Marcus Davidsson. Växjö spelar honom som trettondeforward idag och han har gjort typ ett byte. De borde kunna släppa honom. Han har potential, är i bra ålder och kan DIF.
Jag är inte alls säker på att det blir något JVM i år.mb81 skrev:Nu ska vi inte värva något på ett tag. Men innan jvm bör vi ta in en forward då Wille och Holtz lär vara på JVM och Grewe är i nordamerika och Hedman är ett osäkert kort. Då är vi nere på 11 forwards. Det går kanske att lösa med korttidslån under JVM men en forwardsvärvning i december är nästan ett måste(om det finns ekonomi för det).
Men ja Mackan skulle nog vara en bra spelare för pengarna. Om han skulle vara intresserad dvs.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nä men Jocke måste ändå ha en plan B för att vi kommer ha två forwards med där samtidigt som Grewe har lämnat då och Hedman vet man inte om han kommer tillbaka. Vore såklart bra för oss om det inte blev av.Praetori skrev:Jag är inte alls säker på att det blir något JVM i år.mb81 skrev:Nu ska vi inte värva något på ett tag. Men innan jvm bör vi ta in en forward då Wille och Holtz lär vara på JVM och Grewe är i nordamerika och Hedman är ett osäkert kort. Då är vi nere på 11 forwards. Det går kanske att lösa med korttidslån under JVM men en forwardsvärvning i december är nästan ett måste(om det finns ekonomi för det).
Men ja Mackan skulle nog vara en bra spelare för pengarna. Om han skulle vara intresserad dvs.
Jag tror nog Davidsson kan tänka sig att flytta hem, Verkade inte vara några hard feelings när han flyttade och det har inte funkat så bra i Växjö som han hoppades på.
Jocke på DIF LIVE idag:
Jag anser att vår trupp om den är skadefri kommer att kunna nå en topp 6 placering i SHL. Om vi får skador på ledande spelare som Högström, Axelsson, Josefson så kommer vi behöva addera spelare för att bibehålla vår slagstyrka. Vi har stor tilltro till vår talangutveckling på våra unga spelare, men vi lever samtidigt i en resultatorienterad bransch så trots stora ekonomiska utmaningar kommer vi givetvis att se över kvaliteten på spelartruppen om resultaten uteblir.
Gällande Anton Hedman så går rehabiliteringen långsamt gällande symptomen från hans hjärnskakning. Vi räknar inte med Anton tillbaka i spel förrän tidigast efter november-uppehållet.
Vi kommer med all sannolikhet att ersätta spelarna som spelar JVM med korttidslån. När Tobias Björnfot och Albin Grewe lämnar oss för spel i Nordamerika kan även ytterligare tillskott till truppen bli aktuella beroende på hur vår utvecklingsresa går med truppen och våra resultat ser ut.
Gällande min uppfattning om andra klubbars agerande så tycker även jag att det är konstigt att några klubbar valt att bibehålla sin spelarbudget och tom med öka sina kostnader. Jag vill dock samtidigt påpeka att flertalet av klubbarna likt Dif har valt att till dags datum minska sina spelarkostnader.
Mer:
På frågan om vi skannar NHL/AHL.Björnfot kan komma att ersättas av våra övriga duktiga 01-backar. Grewe kommer att ersättas om inte Hedman återkommer i spel.
Ja, vi skannar av marknaden så att vi kan agera oaktat om resultaten uteblir.
Det kommer inte att bli någon situation där Djurgården behöver ge pengar till klubbar som har tagit på sig för stora spelarkostnader. Det är en felvinklad bild i media. SHL centralt jobbar för att säkerställa att samtliga lag klarar hela denna säsong trots de stora utmaningar vi står inför.
Det kommer inte att bli en swish-kampanj för en enskild spelare. Däremot så önskar vi ert stöd när det gäller säsongskort och stödbiljettskampanjer som stödjer vår helhet.
Om vi ersätter Björnfot/Grewe så kommer det med all sannolihet vara för resten av säsongen. Under JVM kan det bli aktuellt med korttidslån