Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
m0ng00se

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av m0ng00se »

edit: den ofantligt STORA bilden borttagen! :D
Senast redigerad av m0ng00se den 2020-03-03 12:18:41, redigerad totalt 1 gånger.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Lee Harvey Oswald skrev:
mb81 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
mb81 skrev:Hade helt bommat det som hände i Linköping i torsdags. Joel slår en klubba i ansiktet på en linköpingspelare så han börjar blöda, Såklart ingen utvisning, Dick verkar ha mer rätt än vad jag trodde. I samma anfall gör Joel såklart mål.
Med de två poäng mindre som Frölunda skulle haft utan det målet skulle de nästan varit avsågade.
Men liknande situationer finns ju i var och varannan omgång.
Utan domarens hjälp i lördags hade vi högst tagit 1p mot Oskarshamn…osv

Det är Magnutz favoritämne -Det jämnar ut sig
Vill verkligen inte gnälla på domarna. Vi har också haft både tur och otur. Ska inte heller sätta på mig foliehatten helt men den var så solklar just där spelet var. Brukar alltid blåsa när någon spelare blöder dessutom.
Skulle bara vara så skönt att ha 6 poäng att gå på mot Frölunda nu i slutet. Vill verkligen inte ha en helt avgörande match i scandinavium.
Yep, håller med, det vore skönt
Tror Frölunda riskerar att tappa poäng i dessa tre möten, Saik, HV71, Malmö.

Då kan det räcka för DIF att "bara" vinna sina hemmamatcher, isf slutar vi på 86p
86 poäng känns som det borde räcka. Då måste Frölunda ta 10 på sista fem matcherna. Om vi tänker negativt(och det gillar du) att Frölunda tar tre poäng mot oss så måste de ändå ta sju poäng i resterande matcher om vi lyckas ta sex pinnar. Så kan bli tufft för Frölunda. Dessutom ska HV och Frölunda mötas så en match där båda jagande lag inte kan ta full pott.
Vi ska fan klara detta om några poäng kan trilla in!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Årets utropstecken. Nominerade är Tom Nilsson, Manuel Ågren och Alexander Holtz. Är det ens en diskussion den här säsongen?

Förstår inte hur någon annan än Manne kan vinna detta.
mb81

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:Årets utropstecken. Nominerade är Tom Nilsson, Manuel Ågren och Alexander Holtz. Är det ens en diskussion den här säsongen?

Förstår inte hur någon annan än Manne kan vinna detta.
Vore konstigt. Var det ens nån som hade honom bland typ 13 forwards när säsongen började. Jag var rätt säker på att han skulle bli dumpad i somras iaf. Kul när sådant händer och framförallt efter hans skitsäsong med sjukdomen ifjol!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det finns tyvärr inget sätt att ta bort bilden som förstör forumet när det inte bara är för stor utan jättemycket för stor. "Ta bort inlägg" knappen är helt enkelt utanför höger bildkant.
Expert.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

ja den blev ju sådär halvbra den där bilden år jag väl hålla med om.

Nån admin kanske kan deleta inlägget eller nått sånt? Jag kommer inte åt ändringsknappen som ligger åt höger så jag kan ta bort den. Alternativt får vi spamma oss vidare till nästa sida
mb81

Inlägg av mb81 »

m0ng00se skrev:ja den blev ju sådär halvbra den där bilden år jag väl hålla med om.

Nån admin kanske kan deleta inlägget eller nått sånt? Jag kommer inte åt ändringsknappen som ligger åt höger så jag kan ta bort den. Alternativt får vi spamma oss vidare till nästa sida
Jag spärrade bilden så blev det bra för mig iaf. Anmälde till admin också.
Frankie

Inlägg av Frankie »

mb81 skrev:
m0ng00se skrev:ja den blev ju sådär halvbra den där bilden år jag väl hålla med om.

Ja, "block element" fungerar bra om man typ använder AdBlock plus.

Men är det inte någon inställning på forumet admin kan göra med max-bredd på inlagda bilder etc?
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Frankie skrev:
mb81 skrev:

Ja, "block element" fungerar bra om man typ använder AdBlock plus.

Men är det inte någon inställning på forumet admin kan göra med max-bredd på inlagda bilder etc?
lyckades gå in i koden och ta bort bilden och då kom jag åt att ändra inlägget. note to self: skippa bilder:)
rikkard

Inlägg av rikkard »

Intressant att se om orden har någon bäring i dagens match. Om någon lyssnar på Robert idag. Ska bli intressant att se hur gameplanen ser ut, och om någon följer den.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Dom flesta borde kunna ta till sig Robbans önskemål men sedan har vi dom direkt obildbara och ni vet vilka jag syftar på och där lär inte poletten trilla ner...
Ceterum censeo Solna esse delendam
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

SkAIKs Lindström avstängd tre matcher

https://www.shl.se/artikel/nlnuak7d3-40 ... skelleftea
williams

Inlägg av williams »

Erik af Sibirien skrev:SkAIKs Lindström avstängd tre matcher

Borde väl varit minst 5 om man ska jämföra med DIFs avstängningar och att han är en återfallsförbrytare?
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

williams skrev:
Erik af Sibirien skrev:SkAIKs Lindström avstängd tre matcher

Borde väl varit minst 5 om man ska jämföra med DIFs avstängningar och att han är en återfallsförbrytare?
Säkert - han tillhör väl kategorin som lyckats få hela hockeysverige till beundrare. Folk blir allmänt tårögda över hans förträfflighet.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Vad är det som händer i HV? Axel Holmström missar resten av säsongen p.g.a. operation, och ändå stänger man av Camara för resten av säsongen av disciplinära skäl. Den karln måste ha gjort ett rejält övertramp med tanke på förutsättningarna.
Skriv svar