Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av EspenK »

Klart man backar Nykyvä efter cancerbeskedet. Hoppas han blir helt återställd!

Örebro lär väl värva? Som om Luleå tappat Gustafsson. Otroligt duktig back som tyvärr inte kan spela.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Nån som vet hur det är med den Marcus Davidsson? Petad eller skadad? Såg honom inte på laguppställningen senast.
Manijock

Inlägg av Manijock »

EspenK skrev:Nån som vet hur det är med den Marcus Davidsson? Petad eller skadad? Såg honom inte på laguppställningen senast.
Hjärnskakning. Jonte likaså nu igen i Nordamerika. Ett släktdrag tydligen!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

På cmore igår sa dom att vi är nära ett vinststreak-rekord på hemmaplan från 86/87 (tror jag det var). Undrar om dom sa att det låg på 12 raka vinster och isf är vi bara 1 match ifrån tangering.

På den tiden fanns det väl inge vinst o OT å sånt bös utan antingen var det vinst, förlust eller oavgjort, så går inte att jämföra rakt av men lite kul ändå:)
Praetori

Inlägg av Praetori »

m0ng00se skrev:På cmore igår sa dom att vi är nära ett vinststreak-rekord på hemmaplan från 86/87 (tror jag det var). Undrar om dom sa att det låg på 12 raka vinster och isf är vi bara 1 match ifrån tangering.

På den tiden fanns det väl inge vinst o OT å sånt bös utan antingen var det vinst, förlust eller oavgjort, så går inte att jämföra rakt av men lite kul ändå:)
Jag är ganska säker på att vårat riktiga rekord (i antalet förlustfria matcher) är 57st (mellan 14 november 1958 till 8 november 1962 då vi inte torskade en seriematch). Det lär ha funnits mer än 12 hemmasegrar på rad där kan jag tycka.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Ja förmodligen finns det långa sviter långt tillbaka men kan ha varit så att dom sa "under elitserien/SHL" (hörde med ett halt öra på min 7-åring samtidigt) eller nått dylikt. typ från säsongen 75/76 isf
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev:
EspenK skrev:Nån som vet hur det är med den Marcus Davidsson? Petad eller skadad? Såg honom inte på laguppställningen senast.
Hjärnskakning. Jonte likaså nu igen i Nordamerika. Ett släktdrag tydligen!
Pojken hade trubbel i hjärnan redan när han skrev på för Växköp. Det är först nu det märks bara. ;)
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

m0ng00se skrev:På cmore igår sa dom att vi är nära ett vinststreak-rekord på hemmaplan från 86/87 (tror jag det var). Undrar om dom sa att det låg på 12 raka vinster och isf är vi bara 1 match ifrån tangering.

1987/88 var det.
Vi vann Grundserien överlägset, slog målrekordet....och åkte ut direkt i kvarten mot gnägget (anförda av Ex Djurgårdarna Bo Berglund/Björn Carlsson).

Förmodligen ...än idag ...den tyngsta förlusten jag upplevt på plats
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Väldigt charmig intervju med Widing på hemsidan

https://www.difhockey.se/artikel/d7wwak ... g-effekten
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Donkels-2.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev:

1987/88 var det.
Vi vann Grundserien överlägset, slog målrekordet....och åkte ut direkt i kvarten mot gnägget (anförda av Ex Djurgårdarna Bo Berglund/Björn Carlsson).

Jag har en som kanske kan toppa det när vi förlorade i tre raka mot dom onämnbara i finalen och en viss Per-Erik Eklund hade lekstuga med våra backar
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori

Inlägg av Praetori »

Donkels-2.0 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev: Vi vann Grundserien överlägset, slog målrekordet....och åkte ut direkt i kvarten mot gnägget (anförda av Ex Djurgårdarna Bo Berglund/Björn Carlsson).

Jag har en som kanske kan toppa det när vi förlorade i tre raka mot dom onämnbara i finalen och en viss Per-Erik Eklund hade lekstuga med våra backar
Greger Artursson '98
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev:
Donkels-2.0 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev: Vi vann Grundserien överlägset, slog målrekordet....och åkte ut direkt i kvarten mot gnägget (anförda av Ex Djurgårdarna Bo Berglund/Björn Carlsson).

Greger Artursson '98
Ja, -84 och -98 var också blä, men då gick vi åtminstone till final.

-88 svider mest hos mig, för att vi var så oerhört överlägsna hela säsongen, och så respass direkt.
Liknar på det viset skrattmatcherna mot hv -95
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Praetori skrev:
Donkels-2.0 skrev:

Greger Artursson '98
Fyfan... Tänker fortafarande på det och ryser varje gång...
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Kors i taket, Joel Lundqvist fick matchstraff i matchen mot Rögle. Knätackling.
Praetori

Inlägg av Praetori »

daaviid skrev:Kors i taket, Joel Lundqvist fick matchstraff i matchen mot Rögle. Knätackling.
Ja men den var tuff. Dock kompensation för alla gånger han kommit undan. Tyvärr kommer man ju få höra att han minsann fick matchstraff och inte alls är gullegris med domarna, i alla situationer för all evighet.

Edit: Och för övrigt tycker jag min förutsägelse om Rögle verkar kunna infrias. De är en potentiell mardröm för alla eventuella slutspelslag.
Skriv svar