Säsongen 19/20
Re: Säsongen 19/20
Torsdagens omgång blir hyperintressant, Frölunda vs Örebro och Rögle vs HV. Lyckas vi vinna vår match har vi minst 5p marginal för topp 6, samtidigt som vi går förbi fisk eller Örebro. Förlorar vi kommer det bli nervigt.
Jag går så långt att jag kallar omgången en vattendelare.
Så har vi även Färjestad-Skellefteå i samma omgång på fredag.Puckey skrev:Torsdagens omgång blir hyperintressant, Frölunda vs Örebro och Rögle vs HV. Lyckas vi vinna vår match har vi minst 5p marginal för topp 6, samtidigt som vi går förbi fisk eller Örebro. Förlorar vi kommer det bli nervigt.
Viktigt med seger men ingen katastrof om det inte skulle bli så. Dock tror jag vi kan ge upp hoppet om serieseger vid förlust.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Serieseger? Nu har ni fått hybris. Men visst drägglar man efter andraplatsen.
Avskaffa tre mot tre.
Jag vet knappt om man vill komma etta/tvåa i år, åtminstone inte först jag sett vad Skellefteå och Växjö drar till med innan transferfönstret stänger. I nuläget skulle plats 3-6 innebära en kvartsfinalserie mot Rögle/Örebro/Frölunda, medan ettan och tvåan möter antingen HV/Skellefteå/Växjö/Malmö. Frölunda vore förstås rätt jävliga att åka på redan i en kvartsfinal, men annars tar jag hellre Rögle/Örebro som förmodligen redan maxat sin budget, än slutspelsvana Skellefteå/Växjö som förmodligen landar varsin bomb eller två de närmsta dagarna.Mattias_87 skrev:Serieseger? Nu har ni fått hybris. Men visst drägglar man efter andraplatsen.
På tal om det: Undrar vad det är Färjestad kommer dra till med? De fick plötsligt en jäkla massa utrymme i budgeten när de kom ur Rynos kontrakt och de har Michael Lindqvist borta säsongen ut. Det vore bra jävligt om det till slut blir dem som lyckas locka hem Åberg med ett monsterkontrakt.
-
Är väl tyvärr inte rimligt att vi ska ta in 11 poäng på Luleå på 13 matcher. Men hoppet är det sista som överger enMattias_87 skrev:Serieseger? Nu har ni fått hybris. Men visst drägglar man efter andraplatsen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Möter gärna
Örebro med rättshaveristen i spetsen känner att vi skulle avfärda dom i 4 raka i en kvart
Örebro med rättshaveristen i spetsen känner att vi skulle avfärda dom i 4 raka i en kvart
Ceterum censeo Solna esse delendam
Äntligen startar säsongen på riktigt, match 3 dagar i veckan. Kan inte bli bättre.
kunde inte sagt det bättre självcrike skrev:Äntligen startar säsongen på riktigt, match 3 dagar i veckan. Kan inte bli bättre.

Läste du ens vad jag skrev? Vid förlust mot Växjö tror jag hoppet om serieseger är körd. Jag tror alltså inte på serieseger. Fint att du niar mig iaf.Mattias_87 skrev:Serieseger? Nu har ni fått hybris. Men visst drägglar man efter andraplatsen.
Men chansen till serieseger finns faktiskt även fast den är väldigt liten. Vi har Luleå hemma lite senare och en trea där innebär att vi behöver ta in 9 . poäng på 12 omgångar. Det kan gå fort med trepoängssystemet. Men det behövs även en liten svacka för Luleå om det ska hända.
Borde inte Åberg fortfarande kunna få något helt ok NHL-kontrakt? Han producerade bra i Duck och sen producerat bra i AHL. Men han har väl fått rykte om att vara lat där borta? Eller har jag missuppfattat nåt?Puckey skrev:Mattias_87 skrev:Serieseger? Nu har ni fått hybris. Men visst drägglar man efter andraplatsen.
På tal om det: Undrar vad det är Färjestad kommer dra till med? De fick plötsligt en jäkla massa utrymme i budgeten när de kom ur Rynos kontrakt och de har Michael Lindqvist borta säsongen ut. Det vore bra jävligt om det till slut blir dem som lyckas locka hem Åberg med ett monsterkontrakt.
Åberg känns som en spelare som är för bra för SHL iaf. Lär kunna få ett saftigt kontrakt i KHL.
Han har producerat bra i både Anaheim och i Edmonton, för att sedan vara en av Toronto Marlies bästa spelare - men ändå får han inte chansen trots att hans egna tränare i Marlies tog över Maple Leafs. Vad mer kan han göra för att få en plats i NHL? Det är kanske så att han helt enkelt inte mäktar med att träna för en säsong på 80 matcher samtidigt som han är ensamstående farsa, eller gud vet vad. Någonting gör i alla fall att Pontus inte får chansen i NHL trots att han visat år efter år att han har en satans massa talang. Då är det kanske lika bra att vända hemåt och få en lön på 300 000 i månaden.mb81 skrev:Borde inte Åberg fortfarande kunna få något helt ok NHL-kontrakt? Han producerade bra i Duck och sen producerat bra i AHL. Men han har väl fått rykte om att vara lat där borta? Eller har jag missuppfattat nåt?Puckey skrev:Mattias_87 skrev:Serieseger? Nu har ni fått hybris. Men visst drägglar man efter andraplatsen.
Åberg känns som en spelare som är för bra för SHL iaf. Lär kunna få ett saftigt kontrakt i KHL.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Men helst inte hos kaffe då måste jag självmedicinera mig när jag får höra om Djurgårdsspelare som går till den där vidriga föreningenPuckey skrev:mb81 skrev:Borde inte Åberg fortfarande kunna få något helt ok NHL-kontrakt? Han producerade bra i Duck och sen producerat bra i AHL. Men han har väl fått rykte om att vara lat där borta? Eller har jag missuppfattat nåt?Puckey skrev:Mattias_87 skrev:Serieseger? Nu har ni fått hybris. Men visst drägglar man efter andraplatsen.
Han har producerat bra i både Anaheim och i Edmonton, för att sedan vara en av Toronto Marlies bästa spelare - men ändå får han inte chansen trots att hans egna tränare i Marlies tog över Maple Leafs. Vad mer kan han göra för att få en plats i NHL? Det är kanske så att han helt enkelt inte mäktar med att träna för en säsong på 80 matcher samtidigt som han är ensamstående farsa, eller gud vet vad. Någonting gör i alla fall att Pontus inte får chansen i NHL trots att han visat år efter år att han har en satans massa talang. Då är det kanske lika bra att vända hemåt och få en lön på 300 000 i månaden.
Senast redigerad av Donkels-2.0 den 2020-02-12 20:38:29, redigerad totalt 1 gånger.
Ceterum censeo Solna esse delendam
Man kan ju hoppas men svårt att tro att han väljer SHL iaf. Hoppas han saknar Sthlm!Puckey skrev:Han har producerat bra i både Anaheim och i Edmonton, för att sedan vara en av Toronto Marlies bästa spelare - men ändå får han inte chansen trots att hans egna tränare i Marlies tog över Maple Leafs. Vad mer kan han göra för att få en plats i NHL? Det är kanske så att han helt enkelt inte mäktar med att träna för en säsong på 80 matcher samtidigt som han är ensamstående farsa, eller gud vet vad. Någonting gör i alla fall att Pontus inte får chansen i NHL trots att han visat år efter år att han har en satans massa talang. Då är det kanske lika bra att vända hemåt och få en lön på 300 000 i månaden.mb81 skrev:Borde inte Åberg fortfarande kunna få något helt ok NHL-kontrakt? Han producerade bra i Duck och sen producerat bra i AHL. Men han har väl fått rykte om att vara lat där borta? Eller har jag missuppfattat nåt?Puckey skrev:Mattias_87 skrev:Serieseger? Nu har ni fått hybris. Men visst drägglar man efter andraplatsen.
Några nyförvärv blir det inte om ingen viktig går sönder idag.
Arbetsinsatsen går inte att klaga på undantaget Haga som sällan eller aldrig gör det han ska defensivt. Däremot saknar jag naturliga målskyttar på forwardssidan. Holtz är en sådan men kommer för sällan till läge för att nyttja sitt skott och har stora utvecklingsbehovi övriga spelet.
Bergfors borde vara en sån men skjuter 98% av skotten rakt på målisen. Kan inte lita på att Hulta (och Tom Nilsson !!!!) räddar oss med mål varje match.
Tycker därför att det är en miss att inte ge ett rimligt kontrakt med out vid ny skada till Cehlin(typ som Rämös). Cehlin är en grym målskytt och precis vad forwardsidan behöver om han är frisk. Dessutom älskar han DIF.
Vet att det är trångt i laget men det är nu man vill ha spets inför slutspel.
Arbetsinsatsen går inte att klaga på undantaget Haga som sällan eller aldrig gör det han ska defensivt. Däremot saknar jag naturliga målskyttar på forwardssidan. Holtz är en sådan men kommer för sällan till läge för att nyttja sitt skott och har stora utvecklingsbehovi övriga spelet.
Bergfors borde vara en sån men skjuter 98% av skotten rakt på målisen. Kan inte lita på att Hulta (och Tom Nilsson !!!!) räddar oss med mål varje match.
Tycker därför att det är en miss att inte ge ett rimligt kontrakt med out vid ny skada till Cehlin(typ som Rämös). Cehlin är en grym målskytt och precis vad forwardsidan behöver om han är frisk. Dessutom älskar han DIF.
Några nyförvärv blir det inte om ingen viktig går sönder idag.