Ett klart fall framåt. Det kunde ha knäckt oss totalt i kväll om vi vikit ner oss efter 1-1 och låtit oss bli överkörda på bortaplan. Formmässigt kan vi om en månad ligga där luleå är idag, om vi får vara skade- och sjukfrånvarofria. Sedan är Hedman en bra förstärkning.
Strandberg gjorde en lovande comeback. Högström ganska felfri. Östman är på gång. 37an revancscherade sig i tredje. JJ blir bara bättre för varje match. Svedberg, Dick och Bulan har mer att ge men är långt ifrån dåliga idag. Som sagt, bit för bit, match för match kan detta byggas vidare på. Men då måste truppen vara hel.
En boost om vi vänder i CHL-semin. En förlust där och vi kan fokusera helt på SHL. Win-win!
Alltid Oavsett.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Donkels-2.0 skrev:Svedberg var bra alla Fules mål var mer eller mindre otagbara
Håller med om att målen var svåra att ta och att Svedberg gjorde det bra. Men hade varit najs om Svedberg försökte göra sig stor i målet istället för att försöka göra sig liten. Då kanske han skulle kunna ta puckar som är "otagbara".
Donkels-2.0 skrev:Svedberg var bra alla Fules mål var mer eller mindre otagbara
Håller med om att målen var svåra att ta och att Svedberg gjorde det bra. Men hade varit najs om Svedberg försökte göra sig stor i målet istället för att försöka göra sig liten. Då kanske han skulle kunna ta puckar som är "otagbara".
Luleå hade stundvis en ruggig press och kom till mängder med hyggligt otäcka lägen men han var i vägen för de flesta av dem. Jag tyckte Luleå var markant bättre än oss och att Svedberg var en avgörande faktor i att det ens blev poäng.
Stå på huvudet och råna motståndarna får han dock gärna göra i ett eventuellt slutspel men jag förväntar mig inte det i detta läget.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ja, att släppa in 2 mål borta under 60 min ska egentligen innebära mer än 1p.
Vi gör en hyfsad match, men är steget efter i långa sekvenser, egentligen i alla 3 perioder.
Men vi möter serieledarna borta...och tar poäng, så en litet steg i rätt riktning är det
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan