Ser ju gärna en förklaring nu idag när vi har lite distans. Robban? Högga? Vem som helst? Varför var alla helt slutkörda? Såg seriöst ut som att alla sprungit Lidingö runt och tagit målgång 5 min innan pucksläpp. En förklaring till de stackarna som faktiskt betalat med både pengar och tid i tron att se en SHL-match. Det här var åt helvete för lamt!
Manijock skrev:Ser ju gärna en förklaring nu idag när vi har lite distans. Robban? Högga? Vem som helst? Varför var alla helt slutkörda? Såg seriöst ut som att alla sprungit Lidingö runt och tagit målgång 5 min innan pucksläpp. En förklaring till de stackarna som faktiskt betalat med både pengar och tid i tron att se en SHL-match. Det här var åt helvete för lamt!
Det var en pisstråkig match att titta på. När fotbollen är slut (som dom bara drar ut på med långa uppehåll) så kommer det fler på matcherna också.. hoppas spelarna vaknar innan dess, för det var sömnigt.
Manijock skrev:Ser ju gärna en förklaring nu idag när vi har lite distans. Robban? Högga? Vem som helst? Varför var alla helt slutkörda? Såg seriöst ut som att alla sprungit Lidingö runt och tagit målgång 5 min innan pucksläpp. En förklaring till de stackarna som faktiskt betalat med både pengar och tid i tron att se en SHL-match. Det här var åt helvete för lamt!
HV stänger bra och totaldödar våra uppspel och får ner farten tillräckligt för att de skall kunna checka hårt. Vi såg ut att vara halvsjuka och träningströtta (mjölksyra efter 9min på tavlan) och kom inte upp i tempo förrän det blev BP igen och vips var det huvudet under armen. Hände flera gånger om. Bara ett par drivande spelare och det är lite på grund av hårt arbete av ett fåtal som vi fick andrum mellan bytena (också ett styrkebesked förvisso).
Jag varnade innan säsongen för att vi skulle få se ett gäng med såna här matcher men mot mina farhågor i samma inlägg så klev Svedberg upp på precis det sättet som behövs. Det är nyckeln som måste stämma för vårat spel kommer fortsatt att drabbas av den här typen av haverier till och från.
Spelmodellen är allt (rätt eller fel får vi se när vi summerar Robbans tid som tränare i framtiden) men den typen av hyper-hockey med offensivt innehav lever på fart och raka uppspel och att vi kan förstärka i vågor nere i motståndarnas zon (dvs hyggligt samlat). När vi inte har det i oss eller motståndarna lyckas stänga åk och passningsvägar så är vi sjukt sårbara då nyckeln till försvarsspelet är att alltid hitta bra uppspel och att forwards därför inte ligger lika nära motståndarna på defensiv planhalva (det är då vi blir nedtryckta och backarna tvingas ofta hamnar i 2v1 längs sargen).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Kanske tränat överjävligt tungt inför ett löjligt svettigt Oktober-schema?
Kanske tränat överjävligt tungt inför ett löjligt svettigt Oktober-schema?
Extra mycket skridsopass. Kanske blev ett par varv för mycket i onsdags?
Men de måste ju kompromissa. Det gäller att vara i form. 13 matcher i Oktober blir ju tufft så då gäller det att komma förberedd och kanske blir en seg insats mot HV sånt man får räkna med.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.