Sorry för sent svar.SirDIFalot skrev:Josefson, Strandberg, Wandell och Östman? Det är väl ändå en rätt bra centersida med Ante som joker, även om jag inte tror att han kommer tillbaka. Tycker inte det är usla spelare.B.I.B.A skrev:Riktig otur att vi bara "råkar" ha massa usla spelare på kontrakt så att vi måste släppa våra egna talanger. Om det ändå hade funnits någon i organisationen som var ansvarig för värvningar och kontrakt.SirDIFalot skrev:Verkligheten suger. Vi har redan fyra centrar under kontrakt plus Ante och då går Marcus hellre någon annanstans.
Sen återigen, det hade gnällts oerhört om vi gick in i nästa säsong med Davidsson som uttalade andracenter.
Underskatta inte heller svårigheterna med jobbet. Säg att vi struntar i att signa Wandell, exemplelvis, han skriver på för Linköping, typ. Davidsson beslutar sig för att köra NHL-campen och "kanske" återvänder i oktober/november. (Oftast är ju återvändarna sällan på topp heller av någon anledning) Då sitter vi i skiten igen.
Poängen är att vår centersida inte bara är spelare som vi "råkar" ha. Wandell och Östman är nya och Jocke har alltså valt att satsa på dessa över en egen produkt. Östman vet vi inte så mycket om, han är en chansning likt Linus Johansson, Bobbo, Ågren eller Jensen. Det kan gå hem, men då riskerar vi att förlora honom till en konkurrent om två år. Wandell är inte en andracenter i ett lag med guldambitioner. Han faller också definitivt in i kategorin spelare som går till DIF då det inte finns andra alternativ. Blir han succé så står Växjö eller Linköping och viftar med plånboken. Strandberg har varit bra men är fortfarande oerfaren, känner vi oss trygga med att han kan bära en hel andrakedja på sina axlar? För det ansvaret kommer han behöva ta när våra forwards heter Guter, Possler och Ågren istället för Axelsson, Bemström och Brodin. Jag har egentligen inget emot någon av värvningarna individuellt men helheten, och det faktum att vi måste dumpa våra egna talanger för att få plats med dem, lämnar mycket övrigt att önska.
Djurgården har inte många fördelar i svensk hockey, men vi har faktiskt en juniorverksamhet som håller väldigt hög nivå. Vi hade kunnat bygga konkurrerande lag som säkrat långsiktig framgång om vi satsade på egna stomspelare, egna talanger och kryddade med spets utifrån. Istället väljer vi att dumpa egna produkter för att bygga på kortsiktiga lösningar och chansningar år efter år. Jag tror inte det finns en chans att vinna guld på det sättet. Tvärtom så tror jag det är en tidsfråga innan vi får en säsong där vårat ihopplock av chansningar inte håller för SHL och då ligger vi illa till.