Ohddan skrev:Kul när man kommer in i arenan och ser på biljetten att farsan bokat ståplats i fisks klack... så här i efterhand var det fantastiskt att se mupparnas ansikten på nära håll.
Tittar på första perren nu, då jag missade den live.
1-5 är ju bara bäst.
Hoppas Dick är kry och vilade sista av försiktighet.
Han är ju så viktig för att vi ska något mer än en förstakedja.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree skrev:Frölunda borta och sen Färjestad hemma.
Det är våra nästa matcher.
Förväntar mig ingenting. 2 solklara torsk.
Vi vinner aldrig i Scandinavium och Färjestad har ett psykologiskt övertag utan dess like.
Jag ska fan ta och palla mig till Scandinavium. Än har vi inte förlorat när jag är på plats. Torskar vi kommer jag ju dock förneka att jag var där och vinner vi kommer jag välförtjänt att ta åt mig halva äran.
Jag tar nog åt mig lite av äran. Snusen på fel sida när Garrison nätade bakom Adam. Men streaken lever.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
#10 skrev:Överkörning av fisk, 8 sidor matchtråd, förlust 17 sidor...
Ja, rätt lustigt. Samtidigt cred att man är konsekvent. Jobbigt med kappvändare.
Bra match ikväll även om vi var bättre senast mot Malmö.
5 av 7 segrar nu. Stabilt.
Det som oroar är Dick. Så jäkla tråkigt.
Nu bara måste vi värva kvalité. Vem vet när vi nästa gång hamnar i denna position. Serien är ju hur öppen som helst.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Vikas skrev:Ja, här fick man ju svar på tal när man kritiserat förstakedjans insats se senaste 5 matcherna...
Sen så undrar man ju vad fisk käkade innan matchen.
Gissar att de käkade torsk. En riktigt fet jävla torskfilé i en wurre med korv och senap, för såhär sönderåkta trodde jag aldrig att vi skulle göra Frölunda inom loppet av 20 minuter.
Finns få saker som är skönare än att trycka dit fiskJoel&Roger. Det skulle vara orgasm, slå träningspers eller att terminera Johan Forsberg då möjligen.
ciirree skrev:Frölunda borta och sen Färjestad hemma.
Det är våra nästa matcher.
Förväntar mig ingenting. 2 solklara torsk.
Vi vinner aldrig i Scandinavium och Färjestad har ett psykologiskt övertag utan dess like.
Förutom tre senaste bortfajterna mot just Frölunda då...
Meeen, det vore synd att inte klaga.
Period 2 & 3 är mer än bleka
Det trodde jag också att jag tyckte tills jag såg om matchen i morse. Nog för att vi inte var lika kvicka och framåtlutade i andra perioden men det var inte dålig hockey från våran sida (som andra mot Malmö). Men med så mycket BP så hände det ju inte så mycket. Även tredje hade sina godbitar och Frölunda skall nog vara glada att de slapp undan med bara 6 insläppta (även om de kan vara missnöjda över att de inte fick åtminstone två till framåt).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Meeen, det vore synd att inte klaga.
Period 2 & 3 är mer än bleka
Det trodde jag också att jag tyckte tills jag såg om matchen i morse. Nog för att vi inte var lika kvicka och framåtlutade i andra perioden men det var inte dålig hockey från våran sida (som andra mot Malmö). Men med så mycket BP så hände det ju inte så mycket. Även tredje hade sina godbitar och Frölunda skall nog vara glada att de slapp undan med bara 6 insläppta (även om de kan vara missnöjda över att de inte fick åtminstone två till framåt).
Sen är det ju inte omöjligt att det kommer en reaktion efter 1-5 i första och att motståndarn faktiskt försöker och då ser det nog sämre ut än vad det är. Men tycker BP gjorde ett fenomenalt arbete och Adam gjorde sitt i utsatta lägen i början på andra. Sen tyckte Roger att deras PP såg ut som han ville, avslut som var närmre droppnätet än maskorna i målet. Ingen spelare i VF som var bättre än vår sämsta spelare.
Jag unnar nu AJF att få näta, han har noll självförtroende i avslutslägen.
Är verkligen värt att nämna, igen, att inget lag har tidigare gjort 5 mål i första perioden mot Frölunda i GBG. INGET. Visst dom var inte bra men försök inte lura mig att dom inte varit dåliga förut.
Att helt plötsligt vara så påkopplade och påpassliga när motståndet visar sig svaga är starkt, lätt att hamna i samma tempo själva.
Ohddan skrev:Walli fick alltså två matcher för attt han blir trippad in i en fisk.
Ja han gör ingenting för att skydda sig heller. Men det är satsningen som är vårdslös i sig. Boarding är riltigt farligt vilket poetens brorsa är ett exempel på.