Han kommer det nog bli huggsexa om tror jag, men skulle sitta fint. Kommer nog gå till den klubb som kan ge störst roll samt bra peng.peter johansson skrev:en spelare som jag skulle vilja se nästa säsong eller redan nu som ersättare för Possler är https://www.eliteprospects.com/player/3 ... olai-meyer en kille med näsa för poäng
Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
-
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
-
Brome i mora är en spelare som jag gärna skulle vilja se hos oss nästa år som ändå inte känns osannolik.
Tror dock att Hank kommer erbjudas typ ett 7-årskontrakt inom kort. Motivering: "En viktig kugge för vårt lag. Kan spela alla spelformer och är en bra kille i omklädningsrummet."
Måtte jag ha fel...
Måtte jag ha fel...
-
Efter ikväll är det inte omöjligtManijock skrev:Tror dock att Hank kommer erbjudas typ ett 7-årskontrakt inom kort. Motivering: "En viktig kugge för vårt lag. Kan spela alla spelformer och är en bra kille i omklädningsrummet."
Måtte jag ha fel...

Så här långt gör ju Hank sin bästa säsong sedan allsvenskan. Jag diggar Hank och älskar spelare som kommer till jobbet varje dag, varje träning, varje match och ger 100% men det är lite symptomatiskt att Hank skaffat poäng till oss fler gånger under dippen. Det skall inte behöva hänga på en sådan spelare.Detblir3poäng skrev:Efter ikväll är det inte omöjligtManijock skrev:Tror dock att Hank kommer erbjudas typ ett 7-årskontrakt inom kort. Motivering: "En viktig kugge för vårt lag. Kan spela alla spelformer och är en bra kille i omklädningsrummet."
Måtte jag ha fel...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker det är satans förjävligt att det systematiskt ska klagas på Hank trots att han i detta fallet varit en avgörande faktor till poäng i ex antal matcher nu när resten av de sk. poängspelarna inte gör sitt jobb.Manijock skrev:Tror dock att Hank kommer erbjudas typ ett 7-årskontrakt inom kort. Motivering: "En viktig kugge för vårt lag. Kan spela alla spelformer och är en bra kille i omklädningsrummet."
Måtte jag ha fel...
Vad har Wirtanen gjort på sistone? Förstakedjan? Bergfors, två mål på 30(!) spelade.
Eller kanske dags att sluta gulla med NHL-onanisterna Davidssons?
Om man kapat en bit av Fjällbys hår för varje poänglös match hade han väl varit skallig nu?
Nä, Hank ska ha en känga, det känns lägligt. Skäms, era jävla mobbare.
Säg den glädje som varar
Hank är 28 bast och verkar ju inte bli direkt sämre med erfarenhet. Fysmonster som dessutom har nuvarande marathon-rekord i antalet matcher i följd. Kommer alltid till jobbet med 100% rätt inställning och ger allt varje match. Ligger bra till i Corso och Fenwick och är ärkedjurgårdare.Manijock skrev:Tror dock att Hank kommer erbjudas typ ett 7-årskontrakt inom kort. Motivering: "En viktig kugge för vårt lag. Kan spela alla spelformer och är en bra kille i omklädningsrummet."
Måtte jag ha fel...
Nog för att han inte har handleder som Linkan eller tekniska skills som Kenta men fy fan vad folk gnäller på en gedigen spelare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Bara att instämma när det gäller Hank !!
- minalman
- Säsongskort: Ja
Hank for President!
Att alltid göra habila insatser som B-skådis i både bra och dåliga filmer är också en prestation som måste lyftas fram.
Hank är beviset att en vanlig grabb utan särskild talang utöver en vilja av stål och som kämpar varje dag för det han brinner för också kan lyckas med sina förutsatser. Han är väl den enda i laget som jag själv kan identifiera mig med.
Att alltid göra habila insatser som B-skådis i både bra och dåliga filmer är också en prestation som måste lyftas fram.
Hank är beviset att en vanlig grabb utan särskild talang utöver en vilja av stål och som kämpar varje dag för det han brinner för också kan lyckas med sina förutsatser. Han är väl den enda i laget som jag själv kan identifiera mig med.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Beror lite på vad vi ska ha för målsättning. Hank är en grymt lojal spelare som utan tvekan gör sitt bästa alltid. Sånt ska inte förminskas. MEN det måste finnas killar som jobbar lika hårt men som samtidigt har en uns speluppfattning. Kräver ingen Linkan, men att man inte tar kol på allt tempo för sina kamrater. Han gjorde en produktiv match igår, absolut, men herregud. Titta på honom i 50 matcher av 52. Sen har han slutat använda kroppen på gamla dagar. Vilket är ett sånt slöseri att jag inte vet vad.
Tog man bort Ahlén för att han inte var tillräckligt skicklig så ska det inte ens vara nått snack om en förlängning angående Hank. Och nej det är inte mobbning för att man ifrågasätter någonting i lagbygget.
Tog man bort Ahlén för att han inte var tillräckligt skicklig så ska det inte ens vara nått snack om en förlängning angående Hank. Och nej det är inte mobbning för att man ifrågasätter någonting i lagbygget.
- diftobbe89
Fast ska Jocke vara konsekvent så finns det ingen plats för en spelare som Hank i det nya DIF. Ahlén fick maka på sig, Falk fick maka på sig, Hank har mycket hjärta men också för lite hockey i sig och borde definitivt maka på sig. På äldre dar var Ahlén en bättre hockeyspelare än Hank så det blir mycket märkligt om Hank får förlängt bara för att han är snäll och hygglig och bra på att peppa.
Men det sagt så älskar jag Hanks inställning. Han var viktig när vi var i allsvenskan.
Men det sagt så älskar jag Hanks inställning. Han var viktig när vi var i allsvenskan.
Spela fult
Jag förstår dock inte riktigt vad som avses med "tempo" i just detta fallet.Manijock skrev:Beror lite på vad vi ska ha för målsättning. Hank är en grymt lojal spelare som utan tvekan gör sitt bästa alltid. Sånt ska inte förminskas. MEN det måste finnas killar som jobbar lika hårt men som samtidigt har en uns speluppfattning. Kräver ingen Linkan, men att man inte tar kol på allt tempo för sina kamrater. Han gjorde en produktiv match igår, absolut, men herregud. Titta på honom i 50 matcher av 52. Sen har han slutat använda kroppen på gamla dagar. Vilket är ett sånt slöseri att jag inte vet vad.
Problemet (i och med att det är lite själlöst och tråkigt) i modern hockey är att det mesta som går att mäta också mäts. Inte bara det att man tittar på spelarnas fysiska status med extremt hårda krav utan även statistik över tid (för oss dödliga synligt i Corsi/Fenwick) men flera klubbar i SHL kör ju med mer avancerade beslutsstöd och system för statistik och videoanalys.
Tränarna idag sätter inte ut spelare på måfå utan man lutar sig på statistiskt underlag som beslutsstöd. Bara av det som finns tillgängligt via SHL visar tex att Bergfors och Hank ligger väldigt bra till sett till puckinnehav och i skottförsök framåt SAMT färre skott mot egen kasse. Dvs rent spelföringsmässigt är de en tillgång och inte en belastning. Att därmed kritisera Robban för att han spelar Hank och Bergfors känns lite märkligt.
Vad folk än TYCKER sig se så visar statistiken att det är mer troligt att vi äger puck och kommer till positiva avslut när dessa herrar är på isen än om vissa andra spelare är det. Sen visar statistiken också det som folk kritiserar. Dvs att de får till dåliga avslut (men den biten är lite lättare att jobba med för en tränare än att försöka hitta nya spelare/kombinationer eller spelmodeller).
En annan kritiserad spelare är Bobbo. Defensivt finns det fog för kritiken rent statistiskt men offensivt så ligger han först i hela laget (strax före Bemström) sett till hur många avslut som renderar i mål när han är på isen (dvs en värdemätare på offensiv kvalité).
Sen skall man inte stirra sig blind på statistik men hockey har så många variabler att man inte kan dra saker ur röven när man analyserar en spelare utan man måste delvis förlita sig på vad statistiken faktiskt visar (för den ljuger inte när det gäller zonstarter, avslut framåt och bakåt och vad det indikerar om puckinnehav).
Senast redigerad av Praetori den 2019-01-11 10:25:28, redigerad totalt 2 gång.
Skillnaden där var att Hank satt på kontrakt och Ahléns var utgående. Jag tror inte det var svårare än så.diftobbe89 skrev:Fast ska Jocke vara konsekvent så finns det ingen plats för en spelare som Hank i det nya DIF. Ahlén fick maka på sig, Falk fick maka på sig, Hank har mycket hjärta men också för lite hockey i sig och borde definitivt maka på sig. På äldre dar var Ahlén en bättre hockeyspelare än Hank så det blir mycket märkligt om Hank får förlängt bara för att han är snäll och hygglig och bra på att peppa.
Är det inte lika bra att håva över Guter redan nu om han redan är klar för nästa säsong? Luleå fick ju tillbaka Lundeström och Guter har väl inte gjort succé där uppe.
"Bytet" Possler – Guter är inte ett nedköp i min bok. Frågan är väl var han skulle spela, då vi får en rightare "för många". Skulle kunna testa honom i andra PP-formationen redan nu.
"Bytet" Possler – Guter är inte ett nedköp i min bok. Frågan är väl var han skulle spela, då vi får en rightare "för många". Skulle kunna testa honom i andra PP-formationen redan nu.
-
Jocke sa detta i princip rätt ut i en intervju när det konstaterades att Ahlén skulle lämna så förstår inte varför detta fortfarande ältas. Vi hade inte plats för båda.Praetori skrev:Skillnaden där var att Hank satt på kontrakt och Ahléns var utgående. Jag tror inte det var svårare än så.diftobbe89 skrev:Fast ska Jocke vara konsekvent så finns det ingen plats för en spelare som Hank i det nya DIF. Ahlén fick maka på sig, Falk fick maka på sig, Hank har mycket hjärta men också för lite hockey i sig och borde definitivt maka på sig. På äldre dar var Ahlén en bättre hockeyspelare än Hank så det blir mycket märkligt om Hank får förlängt bara för att han är snäll och hygglig och bra på att peppa.
Jag tycker inte Hank är det stora problemet i sin kedja utan snarare Strandberg som jag tycker nu mer liknar det han kom ifrån i slutet av förra säsongen än hur han startade nuvarande säsong.
Förstår inte varför man inte överklagade Dicks avstängning, den är allt annat än rimlig om man ska jämföra hur tidigare sågningar av domare hanterats.