SHL 18/19 : Brynäs - Djurgårdens IF 17/11-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 18/19 : Brynäs - Djurgårdens IF 17/11-2018

Inlägg av diftobbe89 »

#10 skrev:
mb81 skrev:
B.I.B.A skrev:Jockes fuskbygge visar sig mer och mer.
Du tar varje chans efter en förlust. Alla lag har svårt om man tar bort tre spelare i Ante, Dick och Josefsons kaliber.

Vi är inte så bra just nu men efter en tredjedel ligga en poäng efter serieledarna så är lagbygget dåligt är väl lite att gå till överdrift.

Positivt att vi spelar upp oss ordentligt i tredje iaf. Vi kan även utan våra saknade spelare!
Vi ligger i topp med toppspelare på skadelistan och folk pratar om jockes fuskbygge :lol: :lol: :lol: ,låt haschtomtarna hålla på och hallunicera.
Hallucinerar är nog ordet du söker.

Det kan svänga fort. När vi är dåliga är vi totalt jävla odugliga. Mot dåliga motståndare dessutom.
Spela fult
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

B.I.B.A skrev:
Praetori skrev:
Vad är fusket i bygget? Högström lämnade, Ante, Dick, Josef och Ågren skadade. Sen har vi ett antal spelare med kontrakt och Jocke tog det enormt hårda beslutet att skeppa Ahlén.

Däremot förstår jag inte hypen som media lågt över laget.
Det märktes idag att Josef är borta och Fjällby tillkommit. Kaos i formationerna och därmed dålig tajming.
Sen skall man inte förringa Brynäs insats. Både Frölunda, Rögle och Brynäs gjorde fenomenala insatser mot oss och då måste vi lira på åtminstone 80% men vi ligger istället på nästan lägstanivå.
Att man år efter år dumpar etablerade toppspelare och ersätter dem med unga, obeprövade eller sämre spelare. Då spelar det ingen roll hur bra Robban är, laget är inte bra nog att kunna utmana när de enda 2-3 etablerade vi har är skadade.
Har du rökt på eller druckit 2 helrör?
daaviid

Inlägg av daaviid »

Mattias_87 skrev:Jag har verkligen insett hur värdelös Bergfors är med klubban. Skjuter och skjuter men det blir aldrig mål.
Byt ut namnet till Possler som knappt kan stå på skridskorna eller träffa pucken.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

#10 skrev:
B.I.B.A skrev:
Praetori skrev:
Vad är fusket i bygget? Högström lämnade, Ante, Dick, Josef och Ågren skadade. Sen har vi ett antal spelare med kontrakt och Jocke tog det enormt hårda beslutet att skeppa Ahlén.

Det märktes idag att Josef är borta och Fjällby tillkommit. Kaos i formationerna och därmed dålig tajming.
Sen skall man inte förringa Brynäs insats. Både Frölunda, Rögle och Brynäs gjorde fenomenala insatser mot oss och då måste vi lira på åtminstone 80% men vi ligger istället på nästan lägstanivå.
Att man år efter år dumpar etablerade toppspelare och ersätter dem med unga, obeprövade eller sämre spelare. Då spelar det ingen roll hur bra Robban är, laget är inte bra nog att kunna utmana när de enda 2-3 etablerade vi har är skadade.
Nej har du?
Avgå Jocke.

Inlägg av #10 »

B.I.B.A skrev:
#10 skrev:
B.I.B.A skrev:
Praetori skrev:

Nej har du?
Nix
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

DIF_Soldier skrev: Ja, det är närmast komiskt hur tyst det blev när det gick bra. Vissa bygger sina liv på att gnälla.
Jag har varit här hela säsongen. Men ja, vi kan låtsas att jag var tyst när vi spelade bra några matcher i början av säsongen. Så stämmer din tes och du kan få känna dig viktig och smart.
Avgå Jocke.
Praetori

Inlägg av Praetori »

daaviid skrev:
Mattias_87 skrev:Jag har verkligen insett hur värdelös Bergfors är med klubban. Skjuter och skjuter men det blir aldrig mål.
Byt ut namnet till Possler som knappt kan stå på skridskorna eller träffa pucken.
Vi har Bergfors, Possler och Hank som inte KAN göra mål (bortsett Hanks hattrick). Men jag tycker alla tre har potential att få det att lossna. Möjligen borde man skeppa Bergfors vad det lider då han är återfalls-brännare genom karriären och han vet om det (det har tyvärr sätt sig mentalt). Hank kan vara på väg mot sin bästa säsong hittills och har en tendens att bli bättre mot våren. Possler har magi men måste börja vinna närkamperna och framförallt slappna av och göra mål.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Adam var bra idag, förutom vid 1-0.
Han gav oss chansen att vinna (om vi bara förmått)

1p till serieledning, förvisso sant.
Risken är att det dröjer ett tag innan vi har liknande läge.
Det blir intressantare om vi tittar bakom oss i tabellen..
Lag som FBK, Växjö, Rögle Saik har vänt sina negativa trender och kommer säkert klättra närmaste 8-10 omgångarna.
Lhc verkar också vara på väg att "stoppa blödningen"

DIF tillsamman med Malmö riskerar att bli novembers stora förlorare.
Spännande att se, om varken JJ eller Dick ansluter, hur långt ner sjunker vi tror ni?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan

Inlägg av #10 »

Lee Harvey Oswald skrev:Adam var bra idag, förutom vid 1-0.
Han gav oss chansen att vinna (om vi bara förmått)

1p till serieledning, förvisso sant.
Risken är att det dröjer ett tag innan vi har liknande läge.
Det blir intressantare om vi tittar bakom oss i tabellen..
Lag som FBK, Växjö, Rögle Saik har vänt sina negativa trender och kommer säkert klättra närmaste 8-10 omgångarna.
Lhc verkar också vara på väg att "stoppa blödningen"

DIF tillsamman med Malmö riskerar att bli novembers stora förlorare.
Spännande att se, om varken JJ eller Dick ansluter, hur långt ner sjunker vi tror ni?
Alla lag har toppar och dalar, det är inget som säger att dom lag du nämner går rent närmsta tiden och att vi kammar 0, vi har gjort det riktigt bra hittills och det finns inget som tyder på att vi kommer att göra plattmatch efter plattmatch, sist när vi mötte fisk gjorde vi en halvmedioker insats och fisk gjorde sin bästa match för året, ändå vart det 3-3, det säger en del.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: DIF tillsamman med Malmö riskerar att bli novembers stora förlorare.
Jag tror fortsatt på mitt förhandstips. Vi slutar 5a. Både Färjestad och Frölunda kommer tappa vart tiden lider och Rögle och HV fortsätter klättra när deras trupper och spelsystem börjar komma ihop sig. Det blir ett par som klättrar förbi men jag tror inte vi förlorar oss till en sämre placering utan motståndet är helt enkelt bättre över 60min. Jämnaste säsongen på länge.

Vårat problem är den övergripande skickligheten på passningar och spel utan puck. Det finns ett par genier i laget som kan läsa spelet innan det händer men ingen av dem (förutom Ante, Dick och Josef) besitter de exceptionella förmågor som krävs för att göra medspelarna bättre.

Det är liksom ingen slump att det är Possler och Hank som får lägen (även om folk gång efter annan kritiserar att det är "fel" spelare som får lägen). De jobbar sig till chanserna men Hank har inte förutsättningarna och Possler är spänd som en fiolsträng i sin jakt för att prestera.

Man kan hoppas att det hela sätter sig med tiden och att vi kan köra på hårt arbete och disciplin (lagarbete som gjorde Ljungh och LJ så framgångsrika men som gör dem mediokra utanför vår organisation och omgivning där det är friare spelglädje) och få in de nya under samma regim. Men November är och förblir en mörk jäkla pissmånad för oss när vi inte har Ante och Dick i spelbart skick.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Men hur ofta ska man acceptera en bedrövlig insats innan man börjar inse att det inte händer i år heller?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:Men hur ofta ska man acceptera en bedrövlig insats innan man börjar inse att det inte händer i år heller?
Jag har absolut inte räknat ut oss i ett slutspel. Lagspelet och framförallt defensiven har inte haft en så här hög lägstanivå på ett decennium. Kommer individerna igång till slutspel kan det räcka riktigt långt.

Att Josef Dicken och Ante är borta gör att fler kan kliva fram och får vi igång Possler och Davidssons framåt våren är vi läskigt konkurrenskraftiga om resten dessutom kommer tillbaka friska och spelkrya.
Frankie

Inlägg av Frankie »

Praetori skrev:
daaviid skrev:
Vi har Bergfors, Possler och Hank som inte KAN göra mål (bortsett Hanks hattrick). Men jag tycker alla tre har potential att få det att lossna. Möjligen borde man skeppa Bergfors vad det lider då han är återfalls-brännare genom karriären och han vet om det (det har tyvärr sätt sig mentalt). Hank kan vara på väg mot sin bästa säsong hittills och har en tendens att bli bättre mot våren. Possler har magi men måste börja vinna närkamperna och framförallt slappna av och göra mål.
Possler ser ju stor ut bara för att han är lång. Men som en liten unge, en fjärdedel av kroppsvikten verkar vara huvudet. Tyngdpunkten blir därför alldeles för hög för att han skall ha några kilon att använda på rätt sätt i närkamperna.

Bergfors skulle jag vilja se i en vassare kedja. Kanske med Dicken - Wirtanen då kanske han skulle kunna antingen komma till lägen eller sätta upp kedjekamraterna utan att behöva göra allting själv och slippa ta desperatskott som aldrig hade chansen att gå in.

Sen så vill jag se Urboms bössa ifrån blå i ett PP.
Oldschool? Javisst, minns Kennholt som om det vore igår. =)
Skriv svar