Lee Harvey Oswald skrev:
DIF tillsamman med Malmö riskerar att bli novembers stora förlorare.
Spännande att se, om varken JJ eller Dick ansluter, hur långt ner sjunker vi tror ni?
Jag tror fortsatt på mitt förhandstips. Vi slutar 5a. Både Färjestad och Frölunda kommer tappa vart tiden lider och Rögle och HV fortsätter klättra när deras trupper och spelsystem börjar komma ihop sig. Det blir ett par som klättrar förbi men jag tror inte vi förlorar oss till en sämre placering utan motståndet är helt enkelt bättre över 60min. Jämnaste säsongen på länge.
Vårat problem är den övergripande skickligheten på passningar och spel utan puck. Det finns ett par genier i laget som kan läsa spelet innan det händer men ingen av dem (förutom Ante, Dick och Josef) besitter de exceptionella förmågor som krävs för att göra medspelarna bättre.
Det är liksom ingen slump att det är Possler och Hank som får lägen (även om folk gång efter annan kritiserar att det är "fel" spelare som får lägen). De jobbar sig till chanserna men Hank har inte förutsättningarna och Possler är spänd som en fiolsträng i sin jakt för att prestera.
Man kan hoppas att det hela sätter sig med tiden och att vi kan köra på hårt arbete och disciplin (lagarbete som gjorde Ljungh och LJ så framgångsrika men som gör dem mediokra utanför vår organisation och omgivning där det är friare spelglädje) och få in de nya under samma regim. Men November är och förblir en mörk jäkla pissmånad för oss när vi inte har Ante och Dick i spelbart skick.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.