Semifinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 11/4-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Puckey

Re: Semifinal 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 11/4-2018

Inlägg av Puckey »

DRC skrev:
Praetori skrev:
#10 skrev: Japp, han har bra analyser den där praetori, men han har inte alltid rätt, när han inte tycker som mig har han fel :wink:
Rätt och fel inom sporten är ju hyggligt relativt vilket gör sporttyckande så jävla avigt (och roligt). Pinchar du och får med dig pucken så var det rätt beslut och du blir hjälteförklarad. Missar du och blir överspelad så är du en idiot.

Fan landets "experter" som skulle tippa lagen inför säsongen satte oss som tolva. Folk tyckte jag var galen här som tippade oss som tvåa men det kunde ju lätt ha varit jag som var ute och cyklade.
De lirarna man egentligen skall lyssna på är ju de som sätter 13-rätt på stryktipset med regelbundenhet (jag är så dålig på det där att jag sällan ens spelar numera). Däremot är det ju kul att detaljanalysera just det egna laget. Wiken sade det rätt bra, men det var aldrig något som vevades i TV. Han tillstod att fans hos respektive lag har betydligt bättre koll än vad han själv har eftersom han bara följer enskilda lag sporadiskt (och vill gärna att folk tipsar honom om detaljerna). De journalistiska "experterna" är ju egentligen inte experter utan mer välinformerade på bredden så det är lätt som invigd hockeynörd att följa ett lag och sedan slå sig för bröstet om att man har mer "rätt" än gubbarna i TV.
Korta!!!
Ett alternativ vore att plocka bort alla vokaler, DRC :wink:
Skriv svar