Ikväll är jag nöjd ifall vi kan hålla jämna steg och får ordning på defensiven. Vi lär inte ta poäng här, men en stabilare insats än de två tidigare matcherna, kan förhoppningsvis ge en skjuts i rätt riktning.
Jag åker strax till Jkpg, först för att följa DIF fotboll-örebro, sen för att sjunga fram DIF Hockey till minst en poäng, något som är möjligt enligt mig.
Någon som vet om det är långt mellan Sir Simon (puben jksyd bokade) och Kinnarps? Dvs om man slipper hitta en ny parkeringsplats då det är lite ont om tid mellan matcherna.
Ansluter mig till de som betonar vikten av ett bra eget spel: måstematchen är på tisdag mot SAIK, inte i kväll. Samtidigt, vi spelar oftast bättre borta och kan med lite flyt sno en pinne, även om HV tyvärr är klar favorit, jag är bara realist. Men seger på tisdag mot SAIK annars vet jag fan inte vad jag gör...
mannge skrev:Någon som vet om det är långt mellan Sir Simon (puben jksyd bokade) och Kinnarps? Dvs om man slipper hitta en ny parkeringsplats då det är lite ont om tid mellan matcherna.
Ses på matchen/Sir Simon.
Är nog 2-3 km, så tar nog kortare tid att hitta en parkeringsplats än att gå
Tycker inte om när man sänder DIFs matcher på tv, iallafall inte hemmamatcherna. Då renderar det i att de flesta stannar hemma istället för att ta sig till Hovet.
Det viktigaste ikväll är att försvarsspelet är stabilt. Inga förbannade indianare i bp, men även att man spelare enkelt och inte gör allt så förbannat svårt. Jag tror att om försvarsspelet kommer igång, kommer även Linkan, Bengan etc. igång på ett annat sett. Det blir mer fart på grillorna.
Sedan är också Larsson ett stort frågetecken. Att han måste spela stabilt är en viktig nyckel för seger. Det känns som det är skrämmade många faktorer, som måste stämma in för att Djurgården ska ha chans på poäng ikväll. Det är bara att hoppas att dem stämmer in, just idag!
Erik I skrev:Ansluter mig till de som betonar vikten av ett bra eget spel: måstematchen är på tisdag mot SAIK, inte i kväll. Samtidigt, vi spelar oftast bättre borta och kan med lite flyt sno en pinne, även om HV tyvärr är klar favorit, jag är bara realist. Men seger på tisdag mot SAIK annars vet jag fan inte vad jag gör...
Helt rätt. Modo, FBK och HV är alla lag för den övre halvan av serien. Lagen vi måste slå är exempelvis SAIK. Förra året hade vi stora problem att slå lagen runtikring oss.
Så man kan ju alltid hoppas på poäng ikväll och sen bara måste det bli seger på tisdag!
Men då krävs en bättre uppslutning av oss supportrar. Under 6500 i premiären är så otroligt pinsamt!