MODO Hockey - Djurgårdens IF, 25/9 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Någon som ska kolla webtv? Kanske någon som vill streama? :D
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Therocket1 skrev:Jag gillar INTE laguppställningen! Skulle vilja nästan påstå att det är en katastrof, dock tar jag tillbaka det om DIF vinner.

Hade heller sätt följande:

Bremberg - Bäcker - Bengan
Tompa - Printz

Ölvestad - Ottosson - Anger
Timmy - Persson

Axelsson - Falk - Danielsson
Frylén - Ericson

Eklund - Engqvist - Ask
Kjell
Klassiskt Säcken manér. Han sätter det bästa han kan få fram i två kedjor och sedan får resten hamna lite som det blir i övriga två.

Själv tycker jag det är totalidioti att ha Anger ihop med Otto och Ölvestad. Både Otto och Anger bör ha mycket puck för att bli riktigt bra vilket torde medföra att denna konstellation försvagar spelarna istället för att göra dem bättre. Själv hade man gärna sett att Axelsson fått chansen med Otto och Ölvestad istället. Axelsson kan kanske bli den målskytt som kan avlasta Bengan lite, men för att detta skall inträffa måste han hamna i rätt omgivning. Tvivlar mycket starkt på att rätt omgivning är Falk / Ask.

Skulle gärna se en kedja med Falk - Anger - Danielsson istället. Anger kanske här kan få lite utrymme att severa någon macka till Danielsson.

Håller dock helt med dig om hur fjärde linan bör se ut. Eklund - Engqvist - Ask låter som en mördande jobbig kedja att möta.

Backparen har jag lite svårare att uttala mig om annat än att det ser jävligt svagt ut oavsett ur man sätter ihop paren.

Hade för övrigt hellre sett Kjell än Ericsson från start.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Kall-El skrev:
Therocket1 skrev:Jag gillar INTE laguppställningen! Skulle vilja nästan påstå att det är en katastrof, dock tar jag tillbaka det om DIF vinner.

Hade heller sätt följande:

Bremberg - Bäcker - Bengan
Tompa - Printz

Ölvestad - Ottosson - Anger
Timmy - Persson

Axelsson - Falk - Danielsson
Frylén - Ericson

Eklund - Engqvist - Ask
Kjell
Klassiskt Säcken manér. Han sätter det bästa han kan få fram i två kedjor och sedan får resten hamna lite som det blir i övriga två.

Själv tycker jag det är totalidioti att ha Anger ihop med Otto och Ölvestad. Både Otto och Anger bör ha mycket puck för att bli riktigt bra vilket torde medföra att denna konstellation försvagar spelarna istället för att göra dem bättre. Själv hade man gärna sett att Axelsson fått chansen med Otto och Ölvestad istället. Axelsson kan kanske bli den målskytt som kan avlasta Bengan lite, men för att detta skall inträffa måste han hamna i rätt omgivning. Tvivlar mycket starkt på att rätt omgivning är Falk / Ask.

Skulle gärna se en kedja med Falk - Anger - Danielsson istället. Anger kanske här kan få lite utrymme att severa någon macka till Danielsson.

Håller dock helt med dig om hur fjärde linan bör se ut. Eklund - Engqvist - Ask låter som en mördande jobbig kedja att möta.

Backparen har jag lite svårare att uttala mig om annat än att det ser jävligt svagt ut oavsett ur man sätter ihop paren.

Hade för övrigt hellre sett Kjell än Ericsson från start.
Att Anger får lira med Ottosson är väl inte konstigare än att Espen, Thoresen, Micke Johansson och numera Bäcker lirat med Linkan... Lirare gillar väl att spela med lirare. Lirare blir bättre av att lira med lirare och två lirare blir ännu bättre när dom får en brunkare i kedjan som kan jobba fram yta (tänk Kjellberg, Håkansson etc.) läs Ölvestad.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Hoppas givetvis på en gnetseger med 3-2, mest beroende på ett slött & oengagerat MoDo som vaknar för sent i 3:e peroden.

Är tyvärr rätt säker på att MoDo kör över DIF med typ 5-0 el. liknande.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

jag har köpt säsongskortet elitserien (följ ditt favoritlag) så jag har alla djurgårdens matcher :)
Marko
Medlem: Ja, vanlig medlem

Laguppställning

Inlägg av Marko »

Var är kvällens laguppställning? :evil:
Användarvisningsbild
Crashmash

Re: Laguppställning

Inlägg av Crashmash »

Marko skrev:Var är kvällens laguppställning? :evil:
DIF Hockeys startsida.
Marko

Re: Laguppställning

Inlägg av Marko »

Crashmash skrev:
Marko skrev:Var är kvällens laguppställning? :evil:
DIF Hockeys startsida.
Fan, Jag såg den inte.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Chatten ikväll grabbar!
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

lilleman skrev:Chatten ikväll grabbar!
blocco will be there :wink: :D
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Höken skrev:Någon som ska kolla webtv? Kanske någon som vill streama? :D
Tycker jag låter som en underbar idé. Mycket roligare att se matchen :)
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

Nej jag ska titta på matchen på tv.
Men min signal på tv-biljett kanalerna hackar en aning :evil: så kanske tv:n får stora vingar och åker ut genom fönstret. :lol:

Då kommer jag till er på chatten.

Ha det bra och hoppas DIF vinner! det känns svårt men kul att det äntligen är i gång
DIF kommer vara nummer 1 igen
vikt0r_DIF
Kontakt:

Inlägg av vikt0r_DIF »

länk till chatten ? nån som kan streama ?
Adam Blomster

Inlägg av Adam Blomster »

Back besätningen ser lite väl tun ut ikväll, men är optimistisk nu i såhär i början, 2-3 (Hörnqvist, Hörnqvist & Anger)
lilleman

Inlägg av lilleman »

Bara jag som inte kommer inte på chatten, när jag har skrivit in mitt "username" så är det sånt här äckligt litet kryss uppe i hörnet, nångon som har något tips på vad jag kan göra?

DJURGÅRN!
Skriv svar