Målvaktsfrågan

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
tobwid
Säsongskort: Ja

Målvaktsfrågan

Inlägg av tobwid »

vet att redan det funnits en tråd om detta men fick inte ut så mycket av det.
hur bra är djurgårdens målvakt jämfört med fjolårets?!
det känns som om att vi inte har någon bra målvakt?
Larsson, hur bra är han igentligen? lassila var mycket bra tyckte jag!!

DJURGÅRDEN TILL JAG DÖR!!!
:)
The only thing that´s worse then one is none!

Djurgårn tills jag DÖR!!!!!!
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Jag tror att ridderwall kommer göra en bra debut sässong iffrån sig..
tobwid

Inlägg av tobwid »

en oerfaren målvakt i elitserien? eller oerfaren är han inte men han har väl inte spelat en match i elitserien ens?
The only thing that´s worse then one is none!

Djurgårn tills jag DÖR!!!!!!
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

Vi står väl rustade med Daniel Larsson som keeper. Han är en framtida stormålvakt med rätt utvecklingskurva. Enda tänkbara svagheten med dagens målvaktspar är avsaknaden på rutin. Men samtidigt tror jag Daniel pallar för trycket, det visade han inte minst förra säsongen då han hade 91,1 i räddningsprocent. Det är faktiskt mycket bra med tanke på tabellpositionen vi hade + att det var hans första säsong i ES. Jag vill minnas att han till och med hade bäst räddningsprocent av alla målvakter i Allsvenskan säsongen innan i Bajen, även fast laget kom sist. Det säger en hel del.

Enda oron skulle kunna tänkas vara om vi eventuellt går till slutspel, det är där man sållar bort agnarna från vetet:
Antingen påverkas man endast positivt av pressen och lyfter sig eller så klappar man igenom totalt (som Bjurling 1-8, 1-8 mot V.F i kvarten för några år sedan) för att man inte pallar för trycket. Jag tror personligen att Daniel, som är så lugn, har ett psyke att klara av matcher som gäller mycket.

Även om Lassila gjorde några makalösa matcher förra säsongen så hade han inte riktigt samma stabilitet som Daniel. Det bevittnas också av hans något lägre räddningsprocent på 90,8.

Med ett stort förtroende från ledarnas håll kommer Daniel att växa ytterligare i år. Naturligtvis har hela laget, och i synnerhet backarna, en stor del i hur defensiven ser ut så han måste givetvis få rätt uppbackning från utespelarna.
Blue Brigade Sthlm
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Larsson hade ett rutinerat komplement. Synd att vi inte tog hem Bjurling.
Skriv svar