Skillnaden ligger i att Reideborn gjorde såna misstag i Modo, ändå band vi upp oss på två år. Det är inte Adams fel, han kan bara göra sitt bästa, men nog är det frustrerande eftersom alla såg det här komma redan när han värvades. Frustrationen är åtminstone för min del riktad mer åt den ologiska värvningen än Adam som person.BigJ skrev:Självklart gjorde han ett misstag, det har vår förstemålvakt också gjort men han får inte i närheten av den kritiken som Reideborn får.DRC skrev:Jag håller med dig om att Reideborn inte alls var så dålig men påminner samtidigt om att han tyvärr råkade släppa in en puck på noll kvalificerade målchanser från Luleå.BigJ skrev:Reideborn tog alltså 94,44% av puckarna i förra matchen, ändå ska han häcklas av en majoritet på detta forum. Vår nye förstemålvakt slipper i princip undan helt trots att han bara ligger på 86,36% hittills, trist att vissa spelare ska nedvärderas oavsett prestation.
Offensiven var sämre än defensiven/målvaktsinsatsen.
Offensiven var ju det stora problemet i denna match, som så många andra matcher, precis som du så riktigt skriver. Känslan är tyvärr att denna säsong blir väldigt lik förra året.
Säsongen 17/18
Re: Säsongen 17/18
Utgår från att ingen har nått personligt mot Adam. Han är säkert en sjukt trevlig kille. Problemet är ju att han inte ger några bra vibbar med sitt målvaktsspel. Man kan ju vara hur bra som helst en hel match men när man ändå blir den som gör det stora misstag som gör att laget förlorar får man trots det man gjort bra bära hundhuvudet. Så funkar det i all elitidrott. Du kan göra två mål i fotboll men om du gör ett klantigt självmål i 94:e minuten som leder till förlust så är det det den som sett matchen minns.
Orättvist? Ja kanske.
När Adam gör en 100% insats bör han dock få 100% credd. Där kan vi bli bättre.
Jocke är dock värvad som etta och bör spela 90% av matcherna.
Orättvist? Ja kanske.
Varför tycker du att han ska stå 90% av matcherna? Om nu Reideborn gör det bättre, vilket han gjort hittills med dryga 94 mot 86 i räddningsprocent, så är det väl klart att han ska stå. Eriksson gick ju inget vidare i växjö heller så det kanske är ett större misstag att värva honom än Reideborn, det får vi väl se under säsongen.EspenK skrev:Utgår från att ingen har nått personligt mot Adam. Han är säkert en sjukt trevlig kille. Problemet är ju att han inte ger några bra vibbar med sitt målvaktsspel. Man kan ju vara hur bra som helst en hel match men när man ändå blir den som gör det stora misstag som gör att laget förlorar får man trots det man gjort bra bära hundhuvudet. Så funkar det i all elitidrott. Du kan göra två mål i fotboll men om du gör ett klantigt självmål i 94:e minuten som leder till förlust så är det det den som sett matchen minns.
Orättvist? Ja kanske.
Senaste matchen borde ifrågasättandet vara varför vi är så ineffektiva framåt, inte att Reideborn gjorde ett enda misstag.
Säsongen 17/18
Han skapar inte ett skvatt på isen och han slår inte en passning rätt. Spelar ingen roll hur bra han är på träningarna, en sådan spelare ska inte snitta ~15 minuter. Visar man på träningen att man vill spela mycket så får man det, men om det inte funkar så ska man väl inte få fortsätta spela? (Så vidare inte man är en toppspelare tränarna vill få igång). Vi har andra spelare som får 1-2 byten och sedan blir bortplockade. Men Hank petas aldrig. Det är sjukt, och något vi många vill få svar på.Frasse skrev:Kan väl inte vara så att de ser dem dag ut och dag in på träningarna och har en helt annan bild än vad supportrarna har?Bengan08 skrev:Så sjukt att vi fortsätter med Hank i andra kedjan, faan ett hån mot Bergfors! Hur kan vi inte ge Possler chansen där? Eller spela med Ridderwall där för att hoppas han lyfter.
Hur sjutton kan alla supportrar se problemen men inte tränarna själva
Possler har inte fått jättemycket speltid ännu (hade väl ~3 min mot Luleå?).
Det MÅSTE vara så att Hank spelar i linan tills Possler är helt frisk.
Låt oss verkligen hoppas!ciirree skrev:Han skapar inte ett skvatt på isen och han slår inte en passning rätt. Spelar ingen roll hur bra han är på träningarna, en sådan spelare ska inte snitta ~15 minuter. Visar man på träningen att man vill spela mycket så får man det, men om det inte funkar så ska man väl inte få fortsätta spela? (Så vidare inte man är en toppspelare tränarna vill få igång). Vi har andra spelare som får 1-2 byten och sedan blir bortplockade. Men Hank petas aldrig. Det är sjukt, och något vi många vill få svar på.Frasse skrev:Kan väl inte vara så att de ser dem dag ut och dag in på träningarna och har en helt annan bild än vad supportrarna har?Bengan08 skrev:Så sjukt att vi fortsätter med Hank i andra kedjan, faan ett hån mot Bergfors! Hur kan vi inte ge Possler chansen där? Eller spela med Ridderwall där för att hoppas han lyfter.
Hur sjutton kan alla supportrar se problemen men inte tränarna själva
Possler har inte fått jättemycket speltid ännu (hade väl ~3 min mot Luleå?).
Det MÅSTE vara så att Hank spelar i linan tills Possler är helt frisk.
Angående Adam så är ju problemet att man behöver en miniräknare för att räkna ut hans facit med enkla puckar som letat sig förbi. Dembo x10 och han är ju 26 nu va? Ingen junis längre direkt.
Jo det är ju här skon klämmer... det spelar ingen roll om du gör 15 ståpåhuvet-räddningar i matchen om du sen klantar in 2 mespuckar. Hur mycket stabilitet och förtroende sprids i defensiven av sådant agerande. En målvakt ska ha en hög lägsta nivå, inte en svinhög högsta nivå samt pisslåg lägsta nivå. Vi behöver stabilitet, inte nån jäkla känsla att PRECIS vilken puck som helst kan gå in. Det är därför ingen orkar med Adam längre, hur tungt det än kan låta... och det är som sagt därför ingen minns eller ens bryr sig (med all rätt) om grymma tokräddningar när han är benägen att klanta sig precis NÄR SOM HELST i matcherna. Fan psykoterror på högsta nivå för oss här så tänk hur backarna känner sig.Ohddan skrev:Angående Adam så är ju problemet att man behöver en miniräknare för att räkna ut hans facit med enkla puckar som letat sig förbi. Dembo x10 och han är ju 26 nu va? Ingen junis längre direkt.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Säsongen 17/18
Hade Robban fått bestämma så skulle Falks tröja #41 hissas.
Det ni skriver är historia, ni vet mycket väl att Adam höjde sig ordentligt i slutet på förra säsongen och det intressanta är ju om han fortsätter på den vägen eller om han har gått bakåt. Hittills endast en match men då hade han alltså över 94% vilket är mycket bra. Alla målvakter gör tabbar, vissa får mer skit för dessa och Adam är en av dem.captcash skrev:Jo det är ju här skon klämmer... det spelar ingen roll om du gör 15 ståpåhuvet-räddningar i matchen om du sen klantar in 2 mespuckar. Hur mycket stabilitet och förtroende sprids i defensiven av sådant agerande. En målvakt ska ha en hög lägsta nivå, inte en svinhög högsta nivå samt pisslåg lägsta nivå. Vi behöver stabilitet, inte nån jäkla känsla att PRECIS vilken puck som helst kan gå in. Det är därför ingen orkar med Adam längre, hur tungt det än kan låta... och det är som sagt därför ingen minns eller ens bryr sig (med all rätt) om grymma tokräddningar när han är benägen att klanta sig precis NÄR SOM HELST i matcherna. Fan psykoterror på högsta nivå för oss här så tänk hur backarna känner sig.Ohddan skrev:Angående Adam så är ju problemet att man behöver en miniräknare för att räkna ut hans facit med enkla puckar som letat sig förbi. Dembo x10 och han är ju 26 nu va? Ingen junis längre direkt.
Sedan alla som hackar på Hank, vad har han gjort för ont? Ok, han är ingen puckvirtuos men han gör i varje fall stor nytta i t.ex. boxplay. Varför gnäller ingen på Riddervall t.ex., eller de andra i den kedjan, de har ju inte gjort ngt vettigt vare sig i år och åtminstone Ridervall inte förra året heller. Ni som gnäller på att Hank sedan spelar i andralinan borde rikta er frustration på tränarna istället.
- Lee Harvey Oswald
Endast rbk är sämre hittills.
Två andra sunklag (lule, khk) visade ikväll upp kvaliteter som DIF inte är i närheten av
Blääh
Två andra sunklag (lule, khk) visade ikväll upp kvaliteter som DIF inte är i närheten av
Blääh
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Du har rätt i att offensiven är det stora problemet. Men ett förmodat bottenlag har inte råd att släppa in enkla mål. Luleå skapade ju ingenting. Knappt en halvchans innan målet. Sedan är det godnatt. Du kan inte jämföra matcherna mot Hv och Malmö med Luleå matchen. Skotten Jocke släpper är i de flesta fallen välplacerade högt upp eller ett resultat av att spelare blir soprent pga försvarsmisstag. Går inte att med någon sorts rimlighet jämföra deras insatser utifrån dessa matcher. Jag är inte ute efter att svartmåla någon och utgår från att spelarna inte läser forumen. Mitt tyckande kommer bara från det jag ser hända på isen.BigJ skrev:Varför tycker du att han ska stå 90% av matcherna? Om nu Reideborn gör det bättre, vilket han gjort hittills med dryga 94 mot 86 i räddningsprocent, så är det väl klart att han ska stå. Eriksson gick ju inget vidare i växjö heller så det kanske är ett större misstag att värva honom än Reideborn, det får vi väl se under säsongen.EspenK skrev:Utgår från att ingen har nått personligt mot Adam. Han är säkert en sjukt trevlig kille. Problemet är ju att han inte ger några bra vibbar med sitt målvaktsspel. Man kan ju vara hur bra som helst en hel match men när man ändå blir den som gör det stora misstag som gör att laget förlorar får man trots det man gjort bra bära hundhuvudet. Så funkar det i all elitidrott. Du kan göra två mål i fotboll men om du gör ett klantigt självmål i 94:e minuten som leder till förlust så är det det den som sett matchen minns.
Orättvist? Ja kanske.
Senaste matchen borde ifrågasättandet vara varför vi är så ineffektiva framåt, inte att Reideborn gjorde ett enda misstag.
Samma sak med #41 och nummer#17. De får mycket kritik för att de inte gör det tillräckligt bra. Precis dom du och jag fått om vi i vårt yrke gjort allt bra utom en grej där du sänker hela företaget.
Måste vara mer noggrann än så.
Jag ska inte uttala mig för mycket om Erikssons matcher då jag inte såg dem pga jobb i utlandet men dels "bara" 86%, säger en del och så var det ju flera kommentarer som påpekade målvaktabbar.EspenK skrev:Du har rätt i att offensiven är det stora problemet. Men ett förmodat bottenlag har inte råd att släppa in enkla mål. Luleå skapade ju ingenting. Knappt en halvchans innan målet. Sedan är det godnatt. Du kan inte jämföra matcherna mot Hv och Malmö med Luleå matchen. Skotten Jocke släpper är i de flesta fallen välplacerade högt upp eller ett resultat av att spelare blir soprent pga försvarsmisstag. Går inte att med någon sorts rimlighet jämföra deras insatser utifrån dessa matcher. Jag är inte ute efter att svartmåla någon och utgår från att spelarna inte läser forumen. Mitt tyckande kommer bara från det jag ser hända på isen.BigJ skrev:Varför tycker du att han ska stå 90% av matcherna? Om nu Reideborn gör det bättre, vilket han gjort hittills med dryga 94 mot 86 i räddningsprocent, så är det väl klart att han ska stå. Eriksson gick ju inget vidare i växjö heller så det kanske är ett större misstag att värva honom än Reideborn, det får vi väl se under säsongen.EspenK skrev:Utgår från att ingen har nått personligt mot Adam. Han är säkert en sjukt trevlig kille. Problemet är ju att han inte ger några bra vibbar med sitt målvaktsspel. Man kan ju vara hur bra som helst en hel match men när man ändå blir den som gör det stora misstag som gör att laget förlorar får man trots det man gjort bra bära hundhuvudet. Så funkar det i all elitidrott. Du kan göra två mål i fotboll men om du gör ett klantigt självmål i 94:e minuten som leder till förlust så är det det den som sett matchen minns.
Orättvist? Ja kanske.
Samma sak med #41 och nummer#17. De får mycket kritik för att de inte gör det tillräckligt bra. Precis dom du och jag fått om vi i vårt yrke gjort allt bra utom en grej där du sänker hela företaget.
Reideborn avslutade förra året starkt och måste ges chansen att visa om han lyckats behålla det spelet. Att han har över 94% i sin första match säger mer än en tabbe. Han hade dessutom flera kvalificerade räddningar men det är lätt att förtränga dem...
Du nämner 41 och 17 men 81 då? Han är värvad som en toppspelare och får lön därefter men har inte presterat hittills under hela sin sejour. Framförallt 17 får mycket kritik men gör det riktigt bra i boxplay som är nog så viktigt, han har dessutom en förmåga att nosa upp målchanser till skillnad mot de flesta övriga i laget men visst kan man önska lite bättre puckbehandling. Hank har dock en bråkdel i lön jämfört med 81 och även andra som inte visat något hittills. Ska man klaga på att han spelar i andralinan så ska det klagas på tränarna och inte Hank.
Säsongen 17/18
Reideborn avslutade förra säsongen med att släppa in två extremt billiga och helt avgörande puckar i Karlstad.BigJ skrev:Jag ska inte uttala mig för mycket om Erikssons matcher då jag inte såg dem pga jobb i utlandet men dels "bara" 86%, säger en del och så var det ju flera kommentarer som påpekade målvaktabbar.EspenK skrev:Du har rätt i att offensiven är det stora problemet. Men ett förmodat bottenlag har inte råd att släppa in enkla mål. Luleå skapade ju ingenting. Knappt en halvchans innan målet. Sedan är det godnatt. Du kan inte jämföra matcherna mot Hv och Malmö med Luleå matchen. Skotten Jocke släpper är i de flesta fallen välplacerade högt upp eller ett resultat av att spelare blir soprent pga försvarsmisstag. Går inte att med någon sorts rimlighet jämföra deras insatser utifrån dessa matcher. Jag är inte ute efter att svartmåla någon och utgår från att spelarna inte läser forumen. Mitt tyckande kommer bara från det jag ser hända på isen.BigJ skrev:Varför tycker du att han ska stå 90% av matcherna? Om nu Reideborn gör det bättre, vilket han gjort hittills med dryga 94 mot 86 i räddningsprocent, så är det väl klart att han ska stå. Eriksson gick ju inget vidare i växjö heller så det kanske är ett större misstag att värva honom än Reideborn, det får vi väl se under säsongen.EspenK skrev:Utgår från att ingen har nått personligt mot Adam. Han är säkert en sjukt trevlig kille. Problemet är ju att han inte ger några bra vibbar med sitt målvaktsspel. Man kan ju vara hur bra som helst en hel match men när man ändå blir den som gör det stora misstag som gör att laget förlorar får man trots det man gjort bra bära hundhuvudet. Så funkar det i all elitidrott. Du kan göra två mål i fotboll men om du gör ett klantigt självmål i 94:e minuten som leder till förlust så är det det den som sett matchen minns.
Orättvist? Ja kanske.
Reideborn avslutade förra året starkt och måste ges chansen att visa om han lyckats behålla det spelet. Att han har över 94% i sin första match säger mer än en tabbe. Han hade dessutom flera kvalificerade räddningar men det är lätt att förtränga dem...
Du nämner 41 och 17 men 81 då? Han är värvad som en toppspelare och får lön därefter men har inte presterat hittills under hela sin sejour. Framförallt 17 får mycket kritik men gör det riktigt bra i boxplay som är nog så viktigt, han har dessutom en förmåga att nosa upp målchanser till skillnad mot de flesta övriga i laget men visst kan man önska lite bättre puckbehandling. Hank har dock en bråkdel i lön jämfört med 81 och även andra som inte visat något hittills. Ska man klaga på att han spelar i andralinan så ska det klagas på tränarna och inte Hank.
Ingen riktar väl egentligen någon kritik mot Hank. Det är knappast han som bett om att få spela i andra kedjan. Det är den obegripliga coachingen. Att han ska fortsätts få minuter, speciellt i PK, innebär ju inte att han ska ha +18 minuter med Bergfors/Ljungh (Vejdemo)...
Jag håller med om att Ridderwall individuellt är en större besvikelse sett till förväntningarna. Men varför försöker man inte få igång honom i en ny kedja?
Har Hank blivit bättre i PK? Jag tycker att han har varit ganska överskattad där senaste åren. Dels tycker jag att han läser spelet lite för dåligt och dels är han lite för långsam ut mot puckhållaren. Han är ju inte den forwarden som spelar mest i PK heller. Förra året spelade Lundh, Ljungh och Matt mer. I år är det Lundh och Engqvist.
Sen är han kapabel till att spela boxplay men så fort en diskussion om Hank blossar upp så kommer argumentet att han är så bra att ha i boxplay.
Personligen tycker jag att Hank är helt ok att ha i en fjärdekedja. Spelar man både honom och Ahlen blir den kedjan dock alltför trubbig.
Sen är han kapabel till att spela boxplay men så fort en diskussion om Hank blossar upp så kommer argumentet att han är så bra att ha i boxplay.
Personligen tycker jag att Hank är helt ok att ha i en fjärdekedja. Spelar man både honom och Ahlen blir den kedjan dock alltför trubbig.
Född till sportchef.
-
Även i 5v5 har han stora problem med att hänga med. Sällan hans forecheckig ger någon resultat och motståndaren har otroligt lätt att spela och åka runt honom. Visst han har hjärta och krigar som fan men när tempo och nivå höjs i matchspel hänger han inte riktigt med. Tyvärr så räcker det inte bara med ”grymt bra inställning”.android skrev:Har Hank blivit bättre i PK? Jag tycker att han har varit ganska överskattad där senaste åren. Dels tycker jag att han läser spelet lite för dåligt och dels är han lite för långsam ut mot puckhållaren. Han är ju inte den forwarden som spelar mest i PK heller. Förra året spelade Lundh, Ljungh och Matt mer. I år är det Lundh och Engqvist.
Tror Hank kommer få mindre och mindre speltid ju längre in på hösten vi kommer och skulle inte förvåna mig om han till och med sitter på läktaren i vinter. Väldigt onödigt att det satte både C och A på Hank...
Sen är det ju så klart inte Hanks fel att det är så här utan det får tränarna och Tjocke ta på sig.
Skickat från min iPhone med Tapatalk