Gåtan Bremberg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar

Finns Bremberg i DIFs lag vid ES premiären?

Ja
62
72%
Nej
24
28%

Antal röster: 86

Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Lee Harvey Oswald skrev:
Andy skrev:Linkan kommer inte att spela för någon annan förening (i Elitserien eller någon annan liga) i år.
...men kanske efter jul & nyår?
Hade det varit aktuellt att han skulle flytta, så hade han aldrig varit med på lagfotot. Linkan tillhör DIF.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Emil svelander skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Andy skrev:Linkan kommer inte att spela för någon annan förening (i Elitserien eller någon annan liga) i år.
Hade det varit aktuellt att han skulle flytta, så hade han aldrig varit med på lagfotot. Linkan tillhör DIF.

PRECIS !
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

TomyMörth skrev:
DIF_Soldier skrev:TommyMörth,

Visst, DIF ser inte så starka ut på pappret, men som jag sa - det hela avgörs på isen. Du må ha rätt i en sak, och det är att vi är för slappa och ofokuserade i förhandlingar med spelare, men annars vill jag bara säga en sak:

Om du kastar in handduken nu, börjar gnälla och matchstrejka bara för att DIF inte ser så bra ut på pappret är du en jävligt dålig supporter.
Om du går på årsmötet och uttrycker dig, köper souvenirernirer, går på matcher och sjunger för ditt lag istället så gör du fan så mycket mer nytta än om du sitter här och gnäller.

...och det är klart att Säcken och de andra måste kontra med positiva aspekter när DIF får skit. Den dagen DIF-ledningen går ut och säger att det är kört, då rasar ju hela klubben samman förstår du väl? De måste ju hålla den låga som faktiskt finns vid liv. Om varken supportrar eller ledning är positiv åt det man kämpar för så är det inte bara kört, det är jävligt dåligt agerat. Skärp dig nu.

Vem har pratat om att bojkotta DIF? äläd inlägget innan du skriver Skärpning tack!
Jag sa om du gör det. Nog om det.
Säg den glädje som varar
claesse

Inlägg av claesse »

DIF_Soldier skrev:
TomyMörth skrev:

Visst, DIF ser inte så starka ut på pappret, men som jag sa - det hela avgörs på isen. Du må ha rätt i en sak, och det är att vi är för slappa och ofokuserade i förhandlingar med spelare, men annars vill jag bara säga en sak:

Om du kastar in handduken nu, börjar gnälla och matchstrejka bara för att DIF inte ser så bra ut på pappret är du en jävligt dålig supporter.
Om du går på årsmötet och uttrycker dig, köper souvenirernirer, går på matcher och sjunger för ditt lag istället så gör du fan så mycket mer nytta än om du sitter här och gnäller.

...och det är klart att Säcken och de andra måste kontra med positiva aspekter när DIF får skit. Den dagen DIF-ledningen går ut och säger att det är kört, då rasar ju hela klubben samman förstår du väl? De måste ju hålla den låga som faktiskt finns vid liv. Om varken supportrar eller ledning är positiv åt det man kämpar för så är det inte bara kört, det är jävligt dåligt agerat. Skärp dig nu.

Vem har pratat om att bojkotta DIF? äläd inlägget innan du skriver Skärpning tack!
låt grabben va han bara leker
han borde fatta att det inte funkar för honom utanför dif Stockholm det visar sig ju hur han har spelat i andra lag

och jag hoppas att han själv har varit med och utformat det kontrakt han inte är nöjd med

Sluta dalta med grabben han måste va vuxen nog att ta sitt eget ansvar
Brollan

Inlägg av Brollan »

claesse skrev:
DIF_Soldier skrev:
TomyMörth skrev:

låt grabben va han bara leker
han borde fatta att det inte funkar för honom utanför dif Stockholm det visar sig ju hur han har spelat i andra lag

och jag hoppas att han själv har varit med och utformat det kontrakt han inte är nöjd med

Sluta dalta med grabben han måste va vuxen nog att ta sitt eget ansvar
Ojoj läs gärna hela tråden innan du bajsar ner forumet med dina inlägg.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Suta bråka nu pojkar! Så länge som Axelsson och Mattias Guter gör sitt verkar vi klara oss utan Linkan.

Jag är dock den första att hoppas att han kommer tillbaka till oss snart.

Krya på dig Linkan

Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Wedd
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wedd »

Hahahaha! Är ju värt att komma tillbaks bara för den saken :).
Njae skämt åsido, Klart vi kommer att få se linkan till seriestarten, bilden jag har fått är iaf att det är något personligt det handlar om och inget annat. Så bli inte förvånade om linkan dyker upp inom de närmsta dagarna :D.
Bautabröl skrev:Suta bråka nu pojkar! Så länge som Axelsson och Mattias Guter gör sitt verkar vi klara oss utan Linkan.

Jag är dock den första att hoppas att han kommer tillbaka till oss snart.

Krya på dig Linkan

Bild

Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Wedd skrev:Hahahaha! Är ju värt att komma tillbaks bara för den saken :).

Njae skämt åsido, Klart vi kommer att få se linkan till seriestarten, bilden jag har fått är iaf att det är något personligt det handlar om och inget annat. Så bli inte förvånade om linkan dyker upp inom de närmsta dagarna :D.
Skönt att höra dig säga det! :D Välkommen tillbaka då Linkan, när det nu blir.

Bild

Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Lee Harvey Oswald skrev:
Nej - Linkan kommer inte att spela i någon annan förening under den tid han står under kontrakt med DIF
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

I Linkans fall handlar nuvarande frånvaro om rent personliga frågor. Linkan kommer att fullgöra sitt kontrakt om han kan. I nuvarande situation får vi stötta honom och hoppas att han snart mår bättre inte minst för honom själv.
slan

Inlägg av slan »

Har hört från en säker källa att Linkan har drabbats av personliga problem och ingenting annat, det har ingenting med pengar eller klubbyte att göra. Är ganska säker på att vi får se Linkan igen rätt så snart!

/slan
Användarvisningsbild
Kid Notorious

Inlägg av Kid Notorious »

Jag citerar mej själv från Silly season-tråden:
Peterzon skrev:Linkan stannar i DIF, det ryska transferfönstret stängde sent på fredagen. :D
Linkan kan fortfarande gå till en annan klubb men inte en rysk klubb :lol:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2244&a=687686
Det där ska väl ses som goda nyheter, men jag vet inte.
Hittills har jag avfärdat alla rykten med uppfattingen om att allt har varit uppförstorat av media och som ledningen uttryckte det för nån vecka sedan: "Fredrik Bremberg är en otroligt bra spelare, en spelare det skulle vara väldigt svårt att ersätta. Han är under kontrakt i två år till och vi har inte hört någonting från Ryssland."

Nu har det alltså ändå förhandlats med en klubb i Ryssland och man kan ju fråga sej vad denna timeout bottnar i. Han mår dåligt, men varför?Laget och supportrar jublar, men vad hjälper det om Linkan själv inte har nån motivation att stanna kvar?

Nu måste Linkan och DIF snart träda fram och berätta vad som gäller.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Kid Notorious skrev:Jag citerar mej själv från Silly season-tråden:
Peterzon skrev:Linkan stannar i DIF, det ryska transferfönstret stängde sent på fredagen. :D
Linkan kan fortfarande gå till en annan klubb men inte en rysk klubb :lol:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2244&a=687686
Det där ska väl ses som goda nyheter, men jag vet inte.
Hittills har jag avfärdat alla rykten med uppfattingen om att allt har varit uppförstorat av media och som ledningen uttryckte det för nån vecka sedan: "Fredrik Bremberg är en otroligt bra spelare, en spelare det skulle vara väldigt svårt att ersätta. Han är under kontrakt i två år till och vi har inte hört någonting från Ryssland."

Nu har det alltså ändå förhandlats med en klubb i Ryssland och man kan ju fråga sej vad denna timeout bottnar i. Han mår dåligt, men varför?Laget och supportrar jublar, men vad hjälper det om Linkan själv inte har nån motivation att stanna kvar?

Nu måste Linkan och DIF snart träda fram och berätta vad som gäller.
Vi vet ju inte att han har varit i kontakt med ryssland, Daniel hade ju skrivit på enligt medierna så jag tar de dära med en nypa salt och e glad över att ryska saken e stängd så Linkan kan få lite lugn och ro så han kan reda ut sitt liv :)
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jag vet inte om någon har läst det här men jag lägger ut den ändå. Ingen nyhet direkt!
Hoppas du snart är tillbaka Linkan!

http://www.expressen.se/sport/1.822944/ ... -hemlighet
100% DJURGÅRDSJ***L
Björne Nord
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Björne Nord »

Imorgon ska han tydligen träna med laget igen!

http://www.expressen.se/sport/1.823195/ ... djurgarden

Välkommen tillbaka!
Skriv svar