Dock behöver SAIK bara 2 poäng för att säkra topp 6. Så de lär inte ta en sån risk.-daniel- skrev:Tänk er det här scenariot på torsdag:
SAIK har oavgjort mot oss med 2 minuter kvar, men måste ta 3 pinnar för att behålla 6:e platsen eftersom FBK sensationellt leder klart mot HV71. SAIK plockar målvakten...och gör 3-2 med 1.37 kvar.
Luleå och KHK snor "vår" plats. Ridå. För andra året i rad pga andra pissiga lags placering.
Haha vi får se. Vi har ett jävligt skönt läge ändå.
SHL: Omgång 52 : Leksands IF - Djurgårdens IF 7/3-2017
Re: SHL: Omgång 52 : Leksands IF - Djurgårdens IF 7/3-2017
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ah det stämmer, trodde det skilde en poäng mellan SAK / FBK men var två.Vikas skrev:Dock behöver SAIK bara 2 poäng för att säkra topp 6. Så de lär inte ta en sån risk.-daniel- skrev:Tänk er det här scenariot på torsdag:
SAIK har oavgjort mot oss med 2 minuter kvar, men måste ta 3 pinnar för att behålla 6:e platsen eftersom FBK sensationellt leder klart mot HV71. SAIK plockar målvakten...och gör 3-2 med 1.37 kvar.
Luleå och KHK snor "vår" plats. Ridå. För andra året i rad pga andra pissiga lags placering.
Haha vi får se. Vi har ett jävligt skönt läge ändå.
Men med lagen om allts jävlighet tar de ändå ut målvakten och stänker dit en puck...
Jag hade dock klarat mig utmärkt utan vetskapen om att vi tydligen inte lyckats slå SAIK borta på över 5 år.

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Vi tog 1p borta mot SAIK 13 December 2014. Vi kan göra det igen!Vikas skrev:Jag hade dock klarat mig utmärkt utan vetskapen om att vi tydligen inte lyckats slå SAIK borta på över 5 år.
Avskaffa tre mot tre.
Du kan ta bort två av de åren då vi inte spelade i samma serie. Så tre säsonger, det kanske låter liiiite bättre än fem år?Vikas skrev:Jag hade dock klarat mig utmärkt utan vetskapen om att vi tydligen inte lyckats slå SAIK borta på över 5 år.

Nåja, för nån vecka sen borde vi dock vunnit lätt, hoppas vi får samma domarfördel som saik fick då nu denna gång så det jämnar ut sig...har för mig Philip Holm nätade sist vi vann där uppe btwVikas skrev:Jag hade dock klarat mig utmärkt utan vetskapen om att vi tydligen inte lyckats slå SAIK borta på över 5 år.
SHL: Omgång 52 : Leksands IF - Djurgårdens IF 7/3-2017
Vad är det som avgör tabellen om man står på samma poäng och målskillnad?
Senast redigerad av ciirree den 2017-03-07 22:23:41, redigerad totalt 1 gånger.
- Mattias_87
Antal gjorda mål.ciirree skrev:Vad är det som avgör tabellen om man står på samma poäng och målskillnad?
Låt säga att Luleå vinner sin match efter full tid med endast ett mål. Då har de -20. Och vi vinner våran i OT, slutar då på -20. Är det insläppta som avgör då?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Avskaffa tre mot tre.
Kikade fel såg jag nu. Vinner vi i OT så slutar vi på -18 ju. Aja. Det är iallafall möjligt att vi slutar på samma målskillnad och poäng som Luleå.Mattias_87 skrev:Antal gjorda mål.ciirree skrev:Vad är det som avgör tabellen om man står på samma poäng och målskillnad?
Låt säga att Luleå vinner sin match efter full tid med endast ett mål. Då har de -20. Och vi vinner våran i OT, slutar då på -20. Är det insläppta som avgör då?
Okej, tack.
-
Och inför sista omgången ser målskillnad och antal gjorda mål ut som följer:Mattias_87 skrev:Antal gjorda mål.ciirree skrev:Vad är det som avgör tabellen om man står på samma poäng och målskillnad?
DIF, 68 poäng, -19, 108 gjorda
Luleå, 67 poäng, -21, 114 gjorda
Karlskrona, 65 poäng, -16, 106 gjorda
Det kan dock bara bli aktuellt gentemot Luleå. Om Karlskrona kommer ikapp oss i poäng så innebär det att de har vunnit och vi har förlorat, vilket gör att deras redan bättre målskillnad ger utslaget. Gentemot Luleå kan det spela roll om de tar 3 poäng och vi 2 eller om de tar 2 poäng och vi 1, men i båda dessa fall har vi ändå tagit slutspelsplatsen på Karlskronas bekostnad, eftersom vi har tagit poäng. Det enda scenario där gjorda mål kan avgöra om vi går till slutspel eller inte är om vi tar 0 poäng och Luleå 1 poäng samt att vi förlorar med tre puckar (och därmed går ned till samma målskillnad som Luleå får när de förlorar med uddamålet). Då kan vi hamna på samma poäng och målskillnad och då kan gjorda mål vara skillnaden mellan slutspel eller inte.
- Mattias_87
Med största sannolikhet så kommer vi att få möta Växjö i kvartsfinal om vi nu går till åttondelsfinal och sedan vinner den. Jag är faktiskt nyfiken på hur vi skulle ta oss an den uppgiften.
Avskaffa tre mot tre.
Din smak kan beskrivas som fulländad!förevigtdjurgården skrev:Älska DIF
Älska Ahlén
Älska forum
Nu blir det Gojira
Vi kan ställa till det för vilket lag som helst i ett slutspel. Vi ska bara dit först.
-
Tyvärr sabbades konserten ganska hårt av oerhört dålig ljudmix. Någon har varnat mig för Münchenbryggeriet förut, tänkte att så jävla illa kan det inte vara - tji fick jag. Ljudväggen som Gojira ska vara live förstördes totalt, sången dränktes i musiken och gitarrerna och basen försvann både här och där. Lyckligtvis är ju Mario ett sånt monster på trummor att det är väl värt att se ändå.Mattebo skrev:Din smak kan beskrivas som fulländad!förevigtdjurgården skrev:Älska DIF
Älska Ahlén
Älska forum
Nu blir det Gojira
Kul att se matchen idag, vi spelar ganska dåligt och mekaniskt men vi gör det ändå med bravur på något sätt. Vi dödar ju matchen i första, men slår inte av utan är ändå klart bättre än Leksand hela vägen ut. 5-0 är klarspråk.
Kul att se passet över centrallinjen på backen också som jag efterfrågat i tid och otid. Kul att se hur vi driver på, 1-0, såväl som 2-0 och 4-0 är helt klockrena baljor. 3-0-målet är komik att se 3 blåklädda glida runt på samma kvadratmeter och ifrågasätta uteblivet domslut, och 5-0 är Ahlén i sitt esse.
Markus har hittat rätt på isen nu, tänk om han också skulle lyckas hitta rätt i nät. Vilken fullträff det vore.
Adam - 2 raka nollor. Wow.
25/4-2025
Jag fattar ingenting, jag såg 5 mål igår och inget av dom tyder på att det här laget skulle haft svårt att göra mål. Hade laget bara gjort jobbet fullt ut mot MIF så hade man kunnat slappna av nu.