SHL Omgång 43: Djurgården - Brynäs 14/2 2017
Re: SHL Omgång 43: Djurgården - Brynäs 14/2 2017
Kändes som vi hade det vid 5-4 och en massa flyt vid deras öppna mål. Men nej!
Det är inte en säsong när allt ordnar sig. Det är en där allt skiter sig.
Kräver att Reideborn står i nästa. There , I said it.
Hade räckt att han tagit 1av 5 mål. Men icke. En bra räddning... En!
Måste vara självförtroende höjande för laget att veta att även om man gör 5 mål så kan målvakten släppa in lika många. Skapar stress i försvarsspelet.
..."tålamod"! (?)
Nuvarande trupp ska vända skeppet.
Jo en jävligt bra sidledsförflyttning som borde varit solklart mål.EspenK skrev:Kändes som vi hade det vid 5-4 och en massa flyt vid deras öppna mål. Men nej!
Oj vilken tur att det inte var Adam som släppte dom här 6 puckarna idag, då hade hela forumet varit stängt på livstid och hela Stockholmspolisen behövt stå utanför hans bostad.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det enda som är bra med den här skitsäsongen är att den snart är slut.
25/4-2025
Brynäs var också dåliga (därför gör vi fem kassar på dem). Hade detta varit Örebro som faktiskt boxar ut med disciplin hade det varit torsk vid full tid.#10 skrev:Tycker du vi var sämre än Brynäs, jag bara undrar?Praetori skrev:"Jag tycker vi gör en bra match" säger Robban. Seriöst?
Anfallet var halvok mot ett tokpassivt Brynäsförsvar med en grym utdelning men i övrigt så tappar man pucken 6-7 gånger på blå och tar typ noll returer eller lösa puckar. Slött slött slött i defensiven.
Haveri i detaljarbete och hockeyns ABC men det riktigt skrämmande är att Robban tycker vi gör en bra match. Jag HOPPAS att det är med ledarskap och mental fokus/moral som han säger så och inte att han tycker det på riktigt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nä lugn nu, allt kan hända...förevigtdjurgården skrev:Det enda som är bra med den här skitsäsongen är att den snart är slut.
Äh, jag tycker du snackar rappakalja, vi var minst 1 klass bättre än Brynäs bland utespelarna.Praetori skrev:Brynäs var också dåliga (därför gör vi fem kassar på dem). Hade detta varit Örebro som faktiskt boxar ut med disciplin hade det varit torsk vid full tid.#10 skrev:Tycker du vi var sämre än Brynäs, jag bara undrar?Praetori skrev:"Jag tycker vi gör en bra match" säger Robban. Seriöst?
Anfallet var halvok mot ett tokpassivt Brynäsförsvar med en grym utdelning men i övrigt så tappar man pucken 6-7 gånger på blå och tar typ noll returer eller lösa puckar. Slött slött slött i defensiven.
Haveri i detaljarbete och hockeyns ABC men det riktigt skrämmande är att Robban tycker vi gör en bra match. Jag HOPPAS att det är med ledarskap och mental fokus/moral som han säger så och inte att han tycker det på riktigt.
-
Oavsett vad som händer så är den ju slut sen. Man slipper ätas upp av ångesten som infinner sig i samband med vareviga match, man slipper fundera på hur vi ska lyckas förlora ytterligare en fight och kan istället fokusera på sitt eget skit. DIF är en undanflykt från verkligheten som likförbannat lyckas skapa än mer vånda än det tillfälligt kan skänka glädje.#10 skrev:Nä lugn nu, allt kan hända...förevigtdjurgården skrev:Det enda som är bra med den här skitsäsongen är att den snart är slut.
25/4-2025
-
Instämmer i #10's uttalande.#10 skrev:Äh, jag tycker du snackar rappakalja, vi var minst 1 klass bättre än Brynäs bland utespelarna.Praetori skrev:Brynäs var också dåliga (därför gör vi fem kassar på dem). Hade detta varit Örebro som faktiskt boxar ut med disciplin hade det varit torsk vid full tid.#10 skrev:Tycker du vi var sämre än Brynäs, jag bara undrar?Praetori skrev:"Jag tycker vi gör en bra match" säger Robban. Seriöst?
25/4-2025
- minalman
Tre pinnar hade varit rättvist.
Två pinnar ett fall framåt.
En poäng ett misslyckande.
Noll poäng vad många tippade i förväg.
Vilka supportrar vi är!
Två pinnar ett fall framåt.
En poäng ett misslyckande.
Noll poäng vad många tippade i förväg.
Vilka supportrar vi är!

- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
När väl målskyttet lossnar så läcker vi som såll bakåt.
Ny målvakt är första prio till nästa säsong.
Ny målvakt är första prio till nästa säsong.
Avskaffa tre mot tre.
Vi spelade bra anfallsspel. Och skulle såklart vunnit. Jag vet inte om du bara strö tittade eller nåt. samma mot örebro, vi var bättre och skulle vunnit. Det som fallerar är nr1 Tellan, Nr2 vi slappnar av efter varje ledning, och slutar spela aggressivt.förevigtdjurgården skrev:Instämmer i #10's uttalande.#10 skrev:Äh, jag tycker du snackar rappakalja, vi var minst 1 klass bättre än Brynäs bland utespelarna.Praetori skrev:Brynäs var också dåliga (därför gör vi fem kassar på dem). Hade detta varit Örebro som faktiskt boxar ut med disciplin hade det varit torsk vid full tid.#10 skrev:Tycker du vi var sämre än Brynäs, jag bara undrar?Praetori skrev:"Jag tycker vi gör en bra match" säger Robban. Seriöst?