Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Magnutz »

minalman skrev:Medlemsmöte innan ödesmatch mot Rögle. Ordförande står i dörren och hälsar alla välkomna med ett handslag. Nu är det kris.
Karel brukar ta i hand.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Vad sas på mötet?
Avgå Jocke.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Karel,Jocke,Tjomme,Musse har inget i DIF o göra. Karel har inte gjort ett skit för DIF,Jocke har bevisat att han är usel på värvningar,Tjomme e ajk,Musse legoknekt som inte har RN aning om hur man tränar forward och spelar PP. Hur i helvete kan Musse få vara kvar?????
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

"Vi behöver ingen spetskompetens. Alla fyra kedjor ska vara lika jämndåliga och dela på ansvaret." - Jocke E

Hur fan kan man vara så jävla inkompetent efter att ha varit hockeyspelare så länge? Vem som helst med något innanför pannbenet fattar att man inte kan bygga ett lag på det sättet.

Den här jävla incesten inom klubben kommer bli vår död. Jag tror inte vi har en jävla suck i ett kval med det här laget. Och åker vi ur kommer vi ALDRIG ta oss upp igen.

Ska vi tro på konkurs inom 5 år?
gaspo

Inlägg av gaspo »

Kan bara hålla med om att åker vi ur så kommer vi bli harvande i allsvenskan LÄNGE! Upprepar vad har Karel tillfört DIF? Inte ett skit han så fruktansvärt inkompetent. Tyvärr så förstår han inte detta själv. Jocke,tjomme,Musse? Ett skämt säger jag bara ett riktigt,riktigt dåligt sådant också. Säcken o Hardy kommer alltid vara dom största hjältarna i mina ögon. O dom pissade DIF styrelse på.
AirQ

Inlägg av AirQ »

gaspo skrev:Kan bara hålla med om att åker vi ur så kommer vi bli harvande i allsvenskan LÄNGE! Upprepar vad har Karel tillfört DIF? Inte ett skit han så fruktansvärt inkompetent. Tyvärr så förstår han inte detta själv. Jocke,tjomme,Musse? Ett skämt säger jag bara ett riktigt,riktigt dåligt sådant också. Säcken o Hardy kommer alltid vara dom största hjältarna i mina ögon. O dom pissade DIF styrelse på.
Seriöst...
Om du har så bra insyn i Karels jobb o vad han gör och att de stämmer med vad du säger, så sitt för fan inte här på forumet o gapa år efter år...
Gå på årsmötet och rösta in någon annan på den posten istället..

Sen kan jag tycka att dif delvis sitter här idag pga Hardy inte skötte sitt jobb när vi åkte ur, utan tog 1 år till för pengarna
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Märkligt hur allting målas upp i svart och vitt.

Vi saknar spets. Spelet är däremot bättre än föregående säsong.
Bara det att då kunde Sörensen, Thoresen, Högström avgöra och se till att få marginalerna på vår sida. Kan man hockey så ser man att det inte skiljer särskilt mycket mellan vinst och förlust och det kan vi vända på.
Nu får vi ingen utdelning i spelet dels beroende på avsaknad av kunnande men även att det studsat mot och satt sig i skallarna.

Mina 3 tips:

-Skramla ihop allt det går, se till att köpa in någon/några riktiga klasslirare. Tror inte på att budgeten är spräckt och dessutom måste det ju finnas yttre finansiärer som ser vad som håller på att hända. Skulle ge en nyttig injektion till laget men framförallt ge oss mer av det vi verkligen saknar, kvalite att göra mål.
-Rensa skallarna och kom ihop som grupp under uppehållet. Gokart, paintball, osv
- Ta in Säcken som förstärkning till tränarsidan. Skulle sprida lugn bland spelarna och avlasta Robban från mediatrycket.

Sedan om det räcker?
Vi måste ju göra det vi kan. Även vi på läktaren. Att vika sig som en del på detta forum gör är ett säkert sätt att hamna i AS.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Sedan om det räcker?
Vi måste ju göra det vi kan. Även vi på läktaren. Att vika sig som en del på detta forum gör är ett säkert sätt att hamna i AS.
Just läktarna var ju bedrövliga igår. Måstematch i Hovet, då väljer folk att titta på fotboll istället.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Märkligt hur allting målas upp i svart och vitt.

Bara det att då kunde Sörensen, Thoresen, Högström avgöra och se till att få marginalerna på vår sida. Kan man hockey så ser man att det inte skiljer särskilt mycket mellan vinst och förlust och det kan vi vända på.
Nu får vi ingen utdelning i spelet dels beroende på avsaknad av kunnande men även att det studsat mot och satt sig i skallarna.

Mina 3 tips:

-Skramla ihop allt det går, se till att köpa in någon/några riktiga klasslirare. Tror inte på att budgeten är spräckt och dessutom måste det ju finnas yttre finansiärer som ser vad som håller på att hända. Skulle ge en nyttig injektion till laget men framförallt ge oss mer av det vi verkligen saknar, kvalite att göra mål.
-Rensa skallarna och kom ihop som grupp under uppehållet. Gokart, paintball, osv
- Ta in Säcken som förstärkning till tränarsidan. Skulle sprida lugn bland spelarna och avlasta Robban från mediatrycket.

Sedan om det räcker?
Ibland får du till det. Även om jag inte tror att säcken är ett alternativ. I övrigt håller jag helt med. Klassliraren får gärna vara en keeper i min bok.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
TheRegime
Säsongskort: Ja

Inlägg av TheRegime »

Praetori skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Sedan om det räcker?
Just läktarna var ju bedrövliga igår. Måstematch i Hovet, då väljer folk att titta på fotboll istället.
där lyckas dom ju vinna till och från iaf

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Gman

Inlägg av Gman »

Även om det vore en härligt nyhet så vet jag inte varför alla verkar tro att vi bara kan "Ta in säcken". Tror ni han vill komma tillbaka när han precis fått sparken, förmodligen har han lite stolthet i kroppen och tackar nej om frågan mot all förmodan skulle dyka upp.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

android skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Märkligt hur allting målas upp i svart och vitt.

Mina 3 tips:

Sedan om det räcker?
Ibland får du till det. Även om jag inte tror att säcken är ett alternativ. I övrigt håller jag helt med. Klassliraren får gärna vara en keeper i min bok.
Det måste skakas om bland top6 också, sjukt underpresterande. Önskar en lösning där Tambellini ersätts.

Därefter ny head coach, och sen teambuilding men kanske lite hårdare saker än att köra någon långsam gocart. Huggormar och överlevnadskurs och sen avslut med nått skoj, typ 40 flaskor skumpa på stureplan.

Det är ändå tur i allt elände att det finns så pass mycket tid att spela på och försöka vända det här och jag känner mig ändå hoppfull att vi kan göra det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

På allvar, när ska Musse få sparken?

En snubbe som aldrig någonsin tränat ens ett juniorlag kommer in för att styra offensiven och PP. Summa summarum så fick vi det sämsta PP:et vi någonsin.

Fy fan för svågerpolitik. In med kompetens utan DIF-anknytning.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Vikas skrev:På allvar, när ska Musse få sparken?

En snubbe som aldrig någonsin tränat ens ett juniorlag kommer in för att styra offensiven och PP. Summa summarum så fick vi det sämsta PP:et vi någonsin.

Fy fan för svågerpolitik. In med kompetens utan DIF-anknytning.

This. Hade inga invändningar i början när vi skrev kontrakt med Musse, men det syns klart och tydligt att det inte funkar. Hade vi haft ett bättre PP hade tabellen varit väldigt annorlunda för vår del.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
gaspo

Inlägg av gaspo »

AirQ skrev:
gaspo skrev:Kan bara hålla med om att åker vi ur så kommer vi bli harvande i allsvenskan LÄNGE! Upprepar vad har Karel tillfört DIF? Inte ett skit han så fruktansvärt inkompetent. Tyvärr så förstår han inte detta själv. Jocke,tjomme,Musse? Ett skämt säger jag bara ett riktigt,riktigt dåligt sådant också. Säcken o Hardy kommer alltid vara dom största hjältarna i mina ögon. O dom pissade DIF styrelse på.
Seriöst...
Om du har så bra insyn i Karels jobb o vad han gör och att de stämmer med vad du säger, så sitt för fan inte här på forumet o gapa år efter år...
Gå på årsmötet och rösta in någon annan på den posten istället..

Sen kan jag tycka att dif delvis sitter här idag pga Hardy inte skötte sitt jobb när vi åkte ur, utan tog 1 år till för pengarna
Pinsam!!
Skriv svar