Hjärna en tackling men inte mot huvudet!
Hjärna en tackling men inte mot huvudet!
"Nu får det vara nog - Hjärna en tackling men inte mot huvudet!"
http://www.brynas.se/artikel/61ptaiske-1ekad/
Givet att DIF Hockey ska haka på! Jävligt bra initiativ!
http://www.brynas.se/artikel/61ptaiske-1ekad/
Givet att DIF Hockey ska haka på! Jävligt bra initiativ!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Hjärna en tackling men inte mot huvudet!
Jag såg den också och tänkte precis som dig "Hoppas jag ser DIF skriva under det där snart".
Huvudtacklingarna måste bort och det idag. Jag är rädd för att dessa huvudtacklingar kommer att ta död på sporten. Finns säkert massor med småbarnsföräldrar som inte vill sätta sitt barn i hockeyskola när dom läser alla dessa rubriker och väljer kanske innebandy eller något istället.
Huvudtacklingarna måste bort och det idag. Jag är rädd för att dessa huvudtacklingar kommer att ta död på sporten. Finns säkert massor med småbarnsföräldrar som inte vill sätta sitt barn i hockeyskola när dom läser alla dessa rubriker och väljer kanske innebandy eller något istället.
Avskaffa tre mot tre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det stora som drar unga spelare från ishockeyn och sätter dem i innebandy istället är ju de oerhörda utgifterna, dels i tid och dels i pengar, som det kostar föräldern.
Oavsett ett riktigt fint initiativ, stolt över att vara DIF.
Oavsett ett riktigt fint initiativ, stolt över att vara DIF.
25/4-2025
Är det inte en hyfsat tom gest att donera 5000kr varje gång en spelare delar ut en huvudtackling? Det känns lite som om Volkswagen skulle kompensera för sina utsläpp genom att plantera ett par äppelträd på framsidan och teckna fadderskap för en koala. Självklart är det jättefint att de säger att de vill stå upp emot huvudtacklingarna, men ska jag orka bry mig måste det till mer än tomma gester.
Hoppas att Johan Forsberg kommer donera 5000 kr i efterskott.
Blir arg varje gång jag ser hans namn, vilket jävla lulesvin.
Annars ett bra initiativ, kanske tomma gester men det är iallafall något att börja med. Eventuellt kan det leda till strängare straff...
Annars ett bra initiativ, kanske tomma gester men det är iallafall något att börja med. Eventuellt kan det leda till strängare straff...
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- Think if...
- Kontakt:
Tom gest? Det beror väl på hur många huvudtacklingar dom räknar med 
Man ska väl inte skoja om det här, det är verkligen en ödesfråga för hockeyn. Jag kommer inte uppmuntra min son att fortsätta om jag ser den utvecklingen nu när dom går in i tonåren.

Man ska väl inte skoja om det här, det är verkligen en ödesfråga för hockeyn. Jag kommer inte uppmuntra min son att fortsätta om jag ser den utvecklingen nu när dom går in i tonåren.
Using Tapatalk
Dagens tacklingar är i huvudsak tämligen omskakande.Think if... skrev:Man ska väl inte skoja om det här, det är verkligen en ödesfråga för hockeyn.

Skoja går att göra om allt (nästan). Att jag inte orkar hurra över Brynäs initiativ har inte att göra med att jag inte bryr mig om att spelare får sina liv förstörda av hjärnskakningar, det är vidrigt, utan för att det är en total struntsak för en förening att lägga 5000kr varje gång det sker när den årliga omsättningen ligger kring 100mkr. Jag gillar inte när man slår sig för bröstet efter en tom gest som kommer att ge lite fin pr och som inte på något sätt kommer resultera i någon förändring.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Johan Forsberg skriver ju bara fina saker på twitter men står för något helt annat i sitt spel - det är sen gammalt.litto skrev:Hoppas att Johan Forsberg kommer donera 5000 kr i efterskott.
25/4-2025
- Jim Morrison
Fin tanke och initiativ såklart, men som jag säkert varit inne på tidigare här så är det ju knappast så att spelarna helt plötsligt har blivit 'fulare' och fått för sig att huvudtackla. Skulle hävda att det fanns ännu mer busar och rötägg förr i tiden. Det är snarare sporten som har blivit snabbare än någonsin som gör att skademängden ökat och på det finns det ju bara två egentliga lösningar. Sänk farten genom typ red line offside samt högre toleransnivå från domarna vad gäller hakningar och holdings. Alternativt förbjud open-ice tacklingar och var hårdare på tacklingar vid sargen också, där olyckor kan hända vilket vi såg med Fernholm. Det går nog inte att ha både extremt hög fart samt ett fysiskt spel tyvärr.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.