Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Segt.
Med tanke på alla tunga tapp tycker jag ändå laget ser så bra ut som man kan begära. Kommer förhoppningsvis in en toppback och en toppforward till.
Man får väl hoppas på Engqvist, Kronwall och Thoresen till 2017/2018...
Med tanke på alla tunga tapp tycker jag ändå laget ser så bra ut som man kan begära. Kommer förhoppningsvis in en toppback och en toppforward till.
Man får väl hoppas på Engqvist, Kronwall och Thoresen till 2017/2018...
Trist. Klandrar honom inte för att han vill tjäna mer pengar. Men hade i alla fall uppskattat ärlighet.
Ja, hela grejen med att han bröt kontraktet för att flytta hem familjen kändes udda som fan från början.Glory1 skrev:Trist. Klandrar honom inte för att han vill tjäna mer pengar. Men hade i alla fall uppskattat ärlighet.
Thoresen gör en fernholm ljuger oss rakt upp i ansiktet....
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Han ville ju till Schweiz egentligen redan förra säsongen men blev stoppad för att dom redan hade två utländska medborgare på kontrakt. Djurgården var bara ett mellanår till Schweiz.
Avskaffa tre mot tre.
Men planer kan självklart ändras, ser inte att han har någon sorts plikt att kontinuerligt hålla oss uppdaterade på vad som händer.Örnen skrev:Ja, hela grejen med att han bröt kontraktet för att flytta hem familjen kändes udda som fan från början.Glory1 skrev:Trist. Klandrar honom inte för att han vill tjäna mer pengar. Men hade i alla fall uppskattat ärlighet.
Problemet är som sagt att vi inte har en chans att tävla mot andra länders ligor för att vi är så sossiga i sverige.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Vilken jävla sopa Thoresen är! Att han har mage att påstå att han bryter kontraktet med DIF på grund av att han ska flytta hem till Norge med sin familj för kort därefter gå till Schweiz. Fyfan vad äckligt!
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
"Thoresen berömmer Frölunda
– Vi var givetvis besvikna över att åka ut i kvartsfinal, men vi mötte ett bättre lag. Jag tycker vi tog många kliv i Djurgården som förening och nådde många av de mål vi vill nå inom en tre- till femårsperiod, säger Thoresen.
Han utstrålar en enorm glädje när han pratar om att få återvända till Hovet och spela inför landets mest högljudda hockeysupportrar.
– Det var lika underbart som jag hade drömt om när jag skrev under. Jag kom ihåg trycket som fanns på Hovet och fansen som finns där, att få uppleva det igen. Och det fick jag. Det känns riktigt skönt att ha gjort det igen och jag ångrar inte en sekund det val jag gjorde förra året.
Patrick Thoresen har sedan en månad tillbaka flyttat tillbaka till Norge där han har sin familj. Tanken var att han skulle spela i lägre divisioner ett tag – tills han hittat en ny klubb.
Men nu är norrmannen klar för Zürich Lions.
Klubben presenterade 32-åringen under fredagseftermiddagen."
– Vi var givetvis besvikna över att åka ut i kvartsfinal, men vi mötte ett bättre lag. Jag tycker vi tog många kliv i Djurgården som förening och nådde många av de mål vi vill nå inom en tre- till femårsperiod, säger Thoresen.
Han utstrålar en enorm glädje när han pratar om att få återvända till Hovet och spela inför landets mest högljudda hockeysupportrar.
– Det var lika underbart som jag hade drömt om när jag skrev under. Jag kom ihåg trycket som fanns på Hovet och fansen som finns där, att få uppleva det igen. Och det fick jag. Det känns riktigt skönt att ha gjort det igen och jag ångrar inte en sekund det val jag gjorde förra året.
Patrick Thoresen har sedan en månad tillbaka flyttat tillbaka till Norge där han har sin familj. Tanken var att han skulle spela i lägre divisioner ett tag – tills han hittat en ny klubb.
Men nu är norrmannen klar för Zürich Lions.
Klubben presenterade 32-åringen under fredagseftermiddagen."
Hur är det med jonas ahnelöv då?
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Han mår bra av det jag hörtklintan85 skrev:Hur är det med jonas ahnelöv då?
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Det är bara att inse att klubbkänsla är inget som finns kvar längre, det är bara nåt som spelare säger när man är i klubben för att det låter bra. Det Thoressen gör känns som som en kniv i ryggen, när man säger att man flyttar av familjesjäl fast det igentligen enbart handlar om att han vill tjäna mer stålar, och skiter fullkomligt i Djurgården som klubb innerst inne. Ibland undrar jag varför vi supportrar ska ha klubbkänsla stå på hovet och lägga ut dyra pengar för att spelare som innerst inne skiter både i klubben och supportar.
JA hockeyn har haft en trist utveckling senaste åren och jag förstår att intresset minskar och kommer minska än mer i framtiden.
JA hockeyn har haft en trist utveckling senaste åren och jag förstår att intresset minskar och kommer minska än mer i framtiden.
Har full förståelse för att Thoresen inte vill gå tillbaks till ruta ett med ett lagbygge.
Risken nu är väl att Jocke "tvingas" offra mer pengar för att få in en forward till vilket för med sig att vi kanske inte kan få in de båda backar som vi behöver.
Och det skall ju sägas att egentligen borde vår forwardsida vara full även utan norrmannen.
Risken nu är väl att Jocke "tvingas" offra mer pengar för att få in en forward till vilket för med sig att vi kanske inte kan få in de båda backar som vi behöver.
Och det skall ju sägas att egentligen borde vår forwardsida vara full även utan norrmannen.
Varför skulle det här påverka hur många backar vi värvar?Kall-El skrev:Har full förståelse för att Thoresen inte vill gå tillbaks till ruta ett med ett lagbygge.
Ingen arbetstagare vill väl stänga några dörrar innan kontraktet är signerat? Hur har man mage att begära att någon som genom hårt jobb har skapat sig förutsättningar att tjäna pengar ska avstå från det till förmån för en klapp på axeln? Det är ju lätt att sitta på läktaren och skaka på huvudet om man är helt ovillig att försöka sätta sig in i någon annans verklighet. Har vi tur så avslutar han karriären med någon säsong till hos oss i stället för att åka hem till Norge.
Enda, egentliga, anledningen till att Thoresen spelade i Djurgården förra säsongen var på grund av familjen. De testade om Stockholm kunde fungera för dem, Thoresen gick ner massivt i lön och spelade i DIF (just DIF i SHL p.g.a. "känslorna för klubben" och Stockholm). Efter säsongen ville familjen ville hem till Norge, men Thoresen vill inte spela i Norge. Då går han dit som han kan trivas, därifrån det är enkelt att ta sig hem till Norge och lönen är bra. Således är det dels på grund av familjen, dels på grund av lönen som han "bröt" kontraktet.
Varför skulle han spela i ett lag som är långt ifrån färdigbyggt, med en lön långt under marknadsvärdet, under sina sista år i "primen", när han ändå inte bor med familjen? Saker och ting justeras snabbt i hockeyvärlden och han fick säkert ett riktigt bra erbjudande av Zurich, som inte fanns på borden vid hans tidigare uttalande om nästa säsong.
Vi får vara glada att vi fick ha Thoresen i ett år och hoppas att vi får se honom igen.
Varför skulle han spela i ett lag som är långt ifrån färdigbyggt, med en lön långt under marknadsvärdet, under sina sista år i "primen", när han ändå inte bor med familjen? Saker och ting justeras snabbt i hockeyvärlden och han fick säkert ett riktigt bra erbjudande av Zurich, som inte fanns på borden vid hans tidigare uttalande om nästa säsong.
Vi får vara glada att vi fick ha Thoresen i ett år och hoppas att vi får se honom igen.