Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ja, det känns lite som ett långt kontrakt är bara till vår nackdel... går det skit för spelaren så är vi fast med honom på X år... går det bra så lämnar de iallafall pga nån klausul osv!
Kontraktlängd känns 100% skitsamma i dagens hockey...
Kontraktlängd känns 100% skitsamma i dagens hockey...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
NHL "klausuler" köper jag. Då får vi åtminstone betalt. Alla andra klausuler bör tas bort så fort det går.Jitenu skrev:Det där 2årskontraktet med Mantas var ju jättelyckat.MarcusDaze skrev:Jag tycker det är tråkigt att man inte kan skriva längre kontrakt med spelare. Det är klart att ett 2 eller 3 års kontrakt smakar illa om spelaren floppar men det smakar även gott om spelaren spelar som förväntat eller bättre.Örnen skrev:1 år i hockeybranschen är ju typ standard, varför har det blivit en så stor "VARFÖR?" på senare tid?
-
Kul att Johansson är bekräftad nu! Känns som att det är max 1 till back nu, hultströms "ersättare", som ska in sen är backsidan nog spikad.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Japps jag tror att forwardssidan är "relativt spikad" nu.captcash skrev:Var det så, så är ju en av de andra forwardsen Thores ersättare istället för Miiko (typ Lundh), och då är forwardssidan def. klar! :/Kall-El skrev:Lehtonen plockades väl in som ersättare för Fällström eller?captcash skrev:Så här ligger det nog till nu... Risken är att Holm/Norell ersätts av två junisarna och vips är backsidan "klar", samtidigt är det bara en forward som saknas i Thore och den lämnas nog öppen med hopp att Thore kommer tillbaka runt jul...
Mantas Armalis -> Adam Reideborn
Marcus Högström -> Ville Varakas
Robin Norell -> Andreas Röykås-Marthinsen (?)
Linus Hultström -> Emil Johansson
Philip Holm -> David Bernhardt (?)
Patrick Thoresen ->![]()
Tobias Hage -> Linus Johansson
Marcus Sörensen -> Juuso Ikonen
Mikko Lehtonen -> Patrik Lundh
Robin Alvarez -> Gustav Possler
Emil Lundberg -> Daniel Bernhardt (?)
Yes, jag tror allt är hyffsat klart nu tyvärr (möjligen att Thore ersätts på något magiskt sätt) och våra russin är put on hold... Hoppas jag har fel och att 2 brutala backar kommer in (motsvarande Paul Coffey & Sandis Ozolinsh) samt en evil center (i stil med Steve Yzerman)!
Tror därmed inte att han "behöver" ersättas.
Som han presterade kan för övrigt en junis gå in och göra det jobbet.
Det finns säkert öppning för Thoresen dock.
Den enda andra osäkerhetspunkten torde väl vara Sallinen.
Samtidigt så verkar man ju ha erbjudit bergfors ett kontrakt nyligen. För rätt spelare så finns det nog lite stålar men jag tror inte att den sportsliga ledningen känner någon panik att plocka in en forward just nu.Kall-El skrev:Japps jag tror att forwardssidan är "relativt spikad" nu.captcash skrev:Var det så, så är ju en av de andra forwardsen Thores ersättare istället för Miiko (typ Lundh), och då är forwardssidan def. klar! :/Kall-El skrev:Lehtonen plockades väl in som ersättare för Fällström eller?captcash skrev:Så här ligger det nog till nu... Risken är att Holm/Norell ersätts av två junisarna och vips är backsidan "klar", samtidigt är det bara en forward som saknas i Thore och den lämnas nog öppen med hopp att Thore kommer tillbaka runt jul...
Mantas Armalis -> Adam Reideborn
Marcus Högström -> Ville Varakas
Robin Norell -> Andreas Röykås-Marthinsen (?)
Linus Hultström -> Emil Johansson
Philip Holm -> David Bernhardt (?)
Patrick Thoresen ->![]()
Tobias Hage -> Linus Johansson
Marcus Sörensen -> Juuso Ikonen
Mikko Lehtonen -> Patrik Lundh
Robin Alvarez -> Gustav Possler
Emil Lundberg -> Daniel Bernhardt (?)
Yes, jag tror allt är hyffsat klart nu tyvärr (möjligen att Thore ersätts på något magiskt sätt) och våra russin är put on hold... Hoppas jag har fel och att 2 brutala backar kommer in (motsvarande Paul Coffey & Sandis Ozolinsh) samt en evil center (i stil med Steve Yzerman)!
Tror därmed inte att han "behöver" ersättas.
Som han presterade kan för övrigt en junis gå in och göra det jobbet.
Det finns säkert öppning för Thoresen dock.
Den enda andra osäkerhetspunkten torde väl vara Sallinen.
Född till sportchef.
Men vi har väl knappast blivit drabbad av så många andra klausuler? Högström hade tex utgående kontrakt. Thoresen känns som ett specialfal. Annars inga denna silly.MarcusDaze skrev:NHL "klausuler" köper jag. Då får vi åtminstone betalt. Alla andra klausuler bör tas bort så fort det går.Jitenu skrev:Det där 2årskontraktet med Mantas var ju jättelyckat.MarcusDaze skrev:Jag tycker det är tråkigt att man inte kan skriva längre kontrakt med spelare. Det är klart att ett 2 eller 3 års kontrakt smakar illa om spelaren floppar men det smakar även gott om spelaren spelar som förväntat eller bättre.Örnen skrev:1 år i hockeybranschen är ju typ standard, varför har det blivit en så stor "VARFÖR?" på senare tid?
Men jag tycker inte heller vi ska ha några khl-klausuler men kanske vi måste det ibland för att få ner lönen och ha råd med vissa spelare.
Ingen kommer gå till DIF på längre kontrakt än 1 år om de inte får igenom en KHL-klausul om de vill ha det.mb81 skrev:Men vi har väl knappast blivit drabbad av så många andra klausuler? Högström hade tex utgående kontrakt. Thoresen känns som ett specialfal. Annars inga denna silly.MarcusDaze skrev:NHL "klausuler" köper jag. Då får vi åtminstone betalt. Alla andra klausuler bör tas bort så fort det går.Jitenu skrev:Det där 2årskontraktet med Mantas var ju jättelyckat.MarcusDaze skrev:Jag tycker det är tråkigt att man inte kan skriva längre kontrakt med spelare. Det är klart att ett 2 eller 3 års kontrakt smakar illa om spelaren floppar men det smakar även gott om spelaren spelar som förväntat eller bättre.Örnen skrev:1 år i hockeybranschen är ju typ standard, varför har det blivit en så stor "VARFÖR?" på senare tid?
Men jag tycker inte heller vi ska ha några khl-klausuler men kanske vi måste det ibland för att få ner lönen och ha råd med vissa spelare.
Avgå Jocke.
Biba: Men det gäller i så fall hela hockeysverige. Tror verkligen inte det är något speciellt med just DIF. Sen vet vi ju inte vilka som har KHL-klausul heller.
Blir samma problem för hela hockeysverige. Går inte hindra spelarna från att gå till bättre ligor om de vill det.mb81 skrev:Biba: Men det gäller i så fall hela hockeysverige. Tror verkligen inte det är något speciellt med just DIF. Sen vet vi ju inte vilka som har KHL-klausul heller.
Avgå Jocke.
Dennis Everberg sägs vara klar för Växjö.. Blir intressant att se nu vilken hockeyallsvensk lirare Jocke kontrar med.
Var det inte du som ville ha Lauridsen från Gnaget? Han passar väl bra i så fall.Kakanello skrev:Dennis Everberg sägs vara klar för Växjö.. Blir intressant att se nu vilken hockeyallsvensk lirare Jocke kontrar med.
Född till sportchef.
Japp, men han är klar för Leksand.android skrev:Var det inte du som ville ha Lauridsen från Gnaget? Han passar väl bra i så fall.Kakanello skrev:Dennis Everberg sägs vara klar för Växjö.. Blir intressant att se nu vilken hockeyallsvensk lirare Jocke kontrar med.
Varför kan inte vi landa något bra namn i år :/ visst hade vi thoresen förra året men vårat lag ser väldigt svagt ut jämfört med alla andra :/
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Janne Jalaasvara på marknaden.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7397
Har spelat ett par säsonger med Varakas i Kalpa och nån halvsäsong med Jocke i Blues. I KHL senaste 5½ säsongerna, och flera landskamper med Finland. Inte så troligt, men slänger ut den ändå eftersom "finlandsspåret" varit på tapeten. Känns dock inte som den pp-back vi i första hand behöver.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7397
Har spelat ett par säsonger med Varakas i Kalpa och nån halvsäsong med Jocke i Blues. I KHL senaste 5½ säsongerna, och flera landskamper med Finland. Inte så troligt, men slänger ut den ändå eftersom "finlandsspåret" varit på tapeten. Känns dock inte som den pp-back vi i första hand behöver.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Delvis, men knappast enkom. Har haft rätt bra koll på spelarbudgetar senaste 5-7 säsongerna. Vi ligger förmodligen någonstans mellan 7-9 plats i löneligan vilket varken kan räknas till bottenskiktet eller toppen. Kring mitten.Jim Morrison skrev:Går du efter Helbers siffror?-daniel- skrev:Det där stämmer ju inte, vet inte varför du alltid skriver så?Jim Morrison skrev:Som sagt, vi har bland de lägsta budgeterna i ligan och kommer således värva därefter.