Välkommen Gustav Possler
Re: Välkommen Gustav Possler
Välkommen!
Mycket bra värvning!
Mycket bra värvning!
- Lee Harvey Oswald
Spännande, gillar det jag sett av honom, lite valpig ännu men potential finns....i massor
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- reservjesus
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Välkommen Gustav!
Ytterligare en bit i Tjockes lagpossel.
Ytterligare en bit i Tjockes lagpossel.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Välkommen till DIF Gustav tror att du kommer göra många poäng nästa säsong(hehe känn ingen press)
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Välkommen till Sveriges (världens) finaste förening.
Välkommen Gustav !
Övertygad om att du kommer leverera med rätt medspelare.
Kul.
Övertygad om att du kommer leverera med rätt medspelare.
Kul.
Välkommen! Ser fram emot att se dig utvecklas i finaste föreningen.
Bra värvning, välkommen!
En fin posselbit i 2016/17 ars lagbygge!
Detta kan bli riktigt bra! Välkommen!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lite snack från Buffalos scout om Possler (från i år).
Vad måste de förbättra för att kunna ta ett steg till NHL?
– När det gäller Gustav så måste han mogna på sig lite grann, på sidan om. Han måste lära sig att träna hårt, han måste komma till jobbet varje dag. Det är dem stora delarna som vi jobbar med honom. Han har bra compete, han kanske måste utveckla sin skridskoåkning lite mer. Men i övrigt kommer han bli en rollspelare som vi får se där borta, om han fortsätter att utvecklas.
Gustav har fått en annan roll i Modo. I yngre dagar var han mer en poänggörare, nu spelar han i boxplay och sliter mycket mer än tidigare?
– Precis, det är det jag menar med att han blir en rollspelare. När vi draftade Gustav Possler så gjorde han 9 mål på 9 matcher i SHL, innan han blev knäskadad. Efter han blev knäskadad så har han blivit en annan typ av spelare. Han kanske inte har samma bett i skridskoåkningen nu som han hade då, men han gör ett oerhört bra jobb i boxplay, han jobbar stenhårt, är en bra lagspelare och täcker skott och är på sätt väldigt nyttig för Modo.
Tror du den skadan kan ha förstört hans skridskoåkning för resten av hans karriär?
– Jag vet inte. Jag kan inte bedöma det. Men däremot kanske man kan se att han inte är lika bra som han var tidigare, sen kanske han kan bli starkare och bygga på sig muskler och på så sätt få en bättre skridskoåkning. Det är inte omöjligt.
---
Hela intervjun: http://www.dalademokraten.se/ishockey/s ... m#Ishockey
Vad måste de förbättra för att kunna ta ett steg till NHL?
– När det gäller Gustav så måste han mogna på sig lite grann, på sidan om. Han måste lära sig att träna hårt, han måste komma till jobbet varje dag. Det är dem stora delarna som vi jobbar med honom. Han har bra compete, han kanske måste utveckla sin skridskoåkning lite mer. Men i övrigt kommer han bli en rollspelare som vi får se där borta, om han fortsätter att utvecklas.
Gustav har fått en annan roll i Modo. I yngre dagar var han mer en poänggörare, nu spelar han i boxplay och sliter mycket mer än tidigare?
– Precis, det är det jag menar med att han blir en rollspelare. När vi draftade Gustav Possler så gjorde han 9 mål på 9 matcher i SHL, innan han blev knäskadad. Efter han blev knäskadad så har han blivit en annan typ av spelare. Han kanske inte har samma bett i skridskoåkningen nu som han hade då, men han gör ett oerhört bra jobb i boxplay, han jobbar stenhårt, är en bra lagspelare och täcker skott och är på sätt väldigt nyttig för Modo.
Tror du den skadan kan ha förstört hans skridskoåkning för resten av hans karriär?
– Jag vet inte. Jag kan inte bedöma det. Men däremot kanske man kan se att han inte är lika bra som han var tidigare, sen kanske han kan bli starkare och bygga på sig muskler och på så sätt få en bättre skridskoåkning. Det är inte omöjligt.
---
Hela intervjun: http://www.dalademokraten.se/ishockey/s ... m#Ishockey
Född till sportchef.