Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
"Kompis"-värvning?
Och sjung när det går snett.
Jag tror att Söderström kommer dra över vattnet och spela i USA.
-
mb81 skrev:Han var jävligt bra under säsongen när vi gick upp. Sen har han spelat i ett lag som har haft ett fullständigt uselt försvarsspel i två säsonger. Tex förra säsongen hade han bättre stats än Linus Ullmark(Modos andra målvakt den säsongen)som fick spela i landslaget.Benjamin L. Willard skrev:Vi tar in en målvakt som varit urkass i Modo, och även en stor anledning till att Modo åkte ut! Enda anledningen att han får spela hos oss är för att han spelat hos oss förut vilket är riktigt jäklar dåligt agerat av Jocke om detta nu stämmer.Malto skrev:Äh, vänta med att måla fan på väggen tills det är bekräftat och han släppt in en massa skitmål.
Han är 24 och har potential att utvecklas och redan en hel del erfarenhet från SHL som många av dina förslag inte har.
Jag är inte lyrisk men som andra målvakt är det helt klart ett vettigt val och jag har svårt att hitta någon som är uppenbart ett bättre val.
Tyckte inte han utmärkte sig när han spelade med oss och var väldigt förvånad att Modo ens ville ha honom, dock har modo varit dåliga med scouting de senaste åren. Sen tror jag Reideborn är en av anledningarna att Modo varit så dåliga i försvaret. De vann t ex bara 4 matcher med Reideborn i mål förra säsongen och 10 matcher med Ullmark i mål. Han är knappats en vinnare, vilket man även såg i kvalet mot Leksand. 3 matcher under 85% är inte särskilt bra.
Joacim Eriksson finns ju på marknaden...hade ju känts lite tryggare.
- Jim Morrison
Bra värvning. Vi får honom säkert billigt på grund av hans marknadsvärde just nu samt att han trivdes här sist. Det ska bli intressant att se hur bra han kan bli med ett vettigt försvar framför sig. Sist slutade det med att vi gick upp.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- reservjesus
Nej det kan jag väl köpa men att Reideborn skulle vara det bästa alternativ efter Söderström kan jag inte köpa.mb81 skrev:Jag tippar verkligen på att Söderström är klar för en annan klubb. Fanns ingen plats för honom när vi hade förlängt med Mantas och han ville inte vara trea ännu en säsong.reservjesus skrev:Vad ser man i Reideborn egentligen? Och hur fan kan man inte ta vara på Söderström?
Det är inte alltid enkelt som sportchef.
clowns to the left of me, jokers to the right
Ja och typ 5 gånger så dyrt.Sjöbba skrev:Joacim Eriksson finns ju på marknaden...hade ju känts lite tryggare.
Om du inte menar att vår sportchef ska dubbla!
-
Känns som en konstig värvning med tanke på Tellans status. Tellan säger ju själv att han har jobbigt rent fysiskt och kommer knappast spela mer än hälften av matcherna nästa år.
- ALLTID DIF
Benjamin L. Willard skrev:http://bloggar.expressen.se/sjoberg/201 ... r-for-dif/
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!
Först Jockes Brev då fick jag tillbaks hoppet om en smart Jocke !
MEN nu spyr jag fy fan !!!!
Fy fan är dem seriösa? Adam reideborn? ... Nästa säsong är det kval.
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Nä han ska inte behöva dubblamb81 skrev:Ja och typ 5 gånger så dyrt.Sjöbba skrev:Joacim Eriksson finns ju på marknaden...hade ju känts lite tryggare.
Om du inte menar att vår sportchef ska dubbla!

Helt sjukt när vi har 2 otroligt bra juniorer att ta upp bakom tellan.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Robin Jensen har kontrakt över nästa säsong men känns lite väl modigt att redan nu ha honom som andraslips. Han har i princip bara spleat juniorhockey. Söderström är förmodlgen förlorad sen länge.Morwin skrev:Helt sjukt när vi har 2 otroligt bra juniorer att ta upp bakom tellan.
Ja men med den logiken är vi i konkurs innan nästa säsong börjar.Sjöbba skrev:Nä han ska inte behöva dubblamb81 skrev:Ja och typ 5 gånger så dyrt.Sjöbba skrev:Joacim Eriksson finns ju på marknaden...hade ju känts lite tryggare.
Om du inte menar att vår sportchef ska dubbla!självklart fattar jag att han är mycket dyrare men också 5 ggr. bättre.
Jobbigt för att DIFs twitterkrigare som nu får Reideborns syrra efter sig om man gnäller på Adam.
Född till sportchef.