Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Örnen

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

Enligt Elliotte Friedman på Sportsnet fick Pittsburgh nobben av Hultström. Undrar hur många fler lag som var inblandade.
Puckey

Inlägg av Puckey »

EspenK skrev:Kan vi inte få några positiva besked? Bara negativa, dåliga besked hittills.

Och då väntar man bara på bekräftelse på:
Englund till AHL
Mantas till NHL
Alvarez till Malmö
Holm till Växjö
Sörensen till KHL/NHL

Press känns som ett givet lån till ssk i och med avancemanget.
Press lär nog förväntas spela i pp2 kommande säsong. Kändes som helt fel värvning till fjolårets trupp med Hultström och Högström, men lär få nytta av honom i år. En försäsong där han kan testa gränserna bör göra honom gott.
Användarvisningsbild
bastis7
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av bastis7 »

Puckey skrev:
EspenK skrev:Kan vi inte få några positiva besked? Bara negativa, dåliga besked hittills.

Englund till AHL
Mantas till NHL
Alvarez till Malmö
Holm till Växjö
Sörensen till KHL/NHL

Press lär nog förväntas spela i pp2 kommande säsong. Kändes som helt fel värvning till fjolårets trupp med Hultström och Högström, men lär få nytta av honom i år. En försäsong där han kan testa gränserna bör göra honom gott.
En ung kille som kan utvecklas! Sånt man gillar! Cleasson borde va första prio på backsidan!
EspenK

Inlägg av EspenK »

Puckey skrev:

Englund till AHL
Mantas till NHL
Alvarez till Malmö
Holm till Växjö
Sörensen till KHL/NHL

Men då så. Då känner jag mig mycket lugnare. Killen som knappt kunnat vara inne på isen utan att det blivit farligt bakåt ska ta Hultströms eller Högströms roll på blå. Han får ha en skaplig utveckling under de här månaderna. Ingen Press på press.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Angående hur informationen kring spelares vara eller icke vara hos oss och hur snabbt den når oss.

Skvaller-pressen/annan media kan ju spotta ur sig vad som helst när som helst utan att något måste vara färdigt eller ens sant.

DIF Hockey kan inte gärna gå ut med information förrän det är formellt klart att spelare X stannar och spelare Y lämnar. Därför "hinner" alltid skvaller-pressen före.

Nu vet vi att Thoresen inte spelar med oss från start. Skittråkigt men det tär på människan att alltid vara på resande fot och missa familjen och barnens uppväxt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Puckey

Inlägg av Puckey »

EspenK skrev:
Puckey skrev:

Englund till AHL
Mantas till NHL
Alvarez till Malmö
Holm till Växjö
Sörensen till KHL/NHL

Men då så. Då känner jag mig mycket lugnare. Killen som knappt kunnat vara inne på isen utan att det blivit farligt bakåt ska ta Hultströms eller Högströms roll på blå. Han får ha en skaplig utveckling under de här månaderna. Ingen Press på press.
Vi har inte direkt råd att ersätta två av ligans bästa backar med likvärdiga alternativ, kan vi ta in en back av den kalibern får vi nog vara nöjda. 30p i HA 20 år gammal, potentialen finns där - men han förlorade antagligen enormt på att missa försäsongen (se bara på hur Högström skrämde slag på alla genom att testa gränserna på vinst och förlust i varje träningsmatch). Tror på en rejäl utveckling, att han inte kan fylla Hultströms roll och vinna poängligan betyder inte att han är en självklar utlåning.
Mash

Inlägg av Mash »

Riktigt less att DIFs nuvarande period består av spelare som stannar max en säsong. Skiter fullkomligt i hur, vad, vem eller när det värvas - Finns det en tanke att stanna och bygga långsiktigt för en stabil och värdefull grund, så blir jag mer än nöjd. Detta med att värva spelare, för att sedan se dem lämna (alternativt avbryta kontraktet) är tröttsamt. Det gick utför när vi bröt med Guter..
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

Japp. Hultström, Högström, Sören, Thoresen och Anderson lämnar alla pga vi släppte Guter och han är absolut i klass med dessa...

Det är värre att vi inte tog in Cehlin än att vi släppte Guter.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Mash

Inlägg av Mash »

Axel_K skrev:Japp. Hultström, Högström, Sören, Thoresen och Anderson lämnar alla pga vi släppte Guter och han är absolut i klass med dessa...

Det är värre att vi inte tog in Cehlin än att vi släppte Guter.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Du missade uppenbarligen hela poängen - Eller så är du bara värdelös på att trolla :roll:
järnkaminen82

Inlägg av järnkaminen82 »

Vi får nog lägga till Aom på listan på backar som kanske kan lämna för Ahl. Visst han var skadad nu i slutet av säsongen, men han å Englund är ganska lika å med tanke på att han också är draftad så finns risken att han lämnar.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

BigJ skrev:
Jim Morrison skrev:
sthlm19 skrev:Måste vara något slags rekord att sluta sjua med ca 8 landslagsspelare och en slips med NHL-intresse. Känns sådär nu asså.

I övrigt tror jag på Åberg och Norman...
Nu kanske folk börjar inse varför vi byter tränare.
Eller tvärtom, ifrågasätter än mer...

Årets lag var tippade 9-10 av de flesta tror jag, både proffstyckare och supportrar. Vi klarar 7:a med bravur och är en utplockad målvakt från 6:e platsen. Våra tränare, där Säcken var huvudtränare, har fått våra unga spelare att blomstra så mycket att flera av dem får avsluta på en landslagssamling. Ett superbetyg för våra tränare i mitt tycke.

Att laget inte lyckades mot Frölunda är väl inte så konstigt, den rutin Frölunda har är vi inte i närheten av i vårt lag som är seriens yngsta och just rutinen är väl bland det viktigaste i ett slutspel.
Jag håller faktiskt också men dig, av dom flesta var vi tippade längre ner, och vi borde faktiskt kommit 6:a om INTE Luleå fulat sig....

Nu blir det ny tränare, som ska spela en offensivare/bättre hockey, iom detta kommer även förväntningar som jag INTE tror att vi kommer att kunna leva upp till. Dvs, jag förväntar mig utveckling och en bättre placering i serien, tyvärr kommer nog verkligheten att bli någon annan, jag tror nämligen INTE att vi kommer bättre än i år, nästan oavsett lag, och nu med dom 6-7 bästa till NHL så kan vi ju bara drömma om att ersätta dessa
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

BigJ skrev:
Jim Morrison skrev:
sthlm19 skrev:Måste vara något slags rekord att sluta sjua med ca 8 landslagsspelare och en slips med NHL-intresse. Känns sådär nu asså.

I övrigt tror jag på Åberg och Norman...
Nu kanske folk börjar inse varför vi byter tränare.
Eller tvärtom, ifrågasätter än mer...

Årets lag var tippade 9-10 av de flesta tror jag, både proffstyckare och supportrar. Vi klarar 7:a med bravur och är en utplockad målvakt från 6:e platsen. Våra tränare, där Säcken var huvudtränare, har fått våra unga spelare att blomstra så mycket att flera av dem får avsluta på en landslagssamling. Ett superbetyg för våra tränare i mitt tycke.

Att laget inte lyckades mot Frölunda är väl inte så konstigt, den rutin Frölunda har är vi inte i närheten av i vårt lag som är seriens yngsta och just rutinen är väl bland det viktigaste i ett slutspel.
Jag håller faktiskt också men dig, av dom flesta var vi tippade längre ner, och vi borde faktiskt kommit 6:a om INTE Luleå fulat sig....

Nu blir det ny tränare, som ska spela en offensivare/bättre hockey, iom detta kommer även förväntningar som jag INTE tror att vi kommer att kunna leva upp till. Dvs, jag förväntar mig utveckling och en bättre placering i serien, tyvärr kommer nog verkligheten att bli någon annan, jag tror nämligen INTE att vi kommer bättre än i år, nästan oavsett lag, och nu med dom 6-7 bästa till NHL så kan vi ju bara drömma om att ersätta dessa
Benjamin L. Willard

Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Två andra klubbar, förutom Vi och mif, i Shl som är ute efter Alvarez. Men han har inte bestämt sig ännu

Enligt mrmadhawk

Skickat från min iPhone med Tapatalk
EspenK

Inlägg av EspenK »

Benjamin L. Willard skrev:Två andra klubbar, förutom Vi och mif, i Shl som är ute efter Alvarez. Men han har inte bestämt sig ännu

Enligt mrmadhawk

Kämpa Jocke! Tycker Alvarez är viktig. Ljungh och Alvarez var riktigt viktiga under delar av säsongen när det kärvade för 1:a linen.
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

EspenK skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Två andra klubbar, förutom Vi och mif, i Shl som är ute efter Alvarez. Men han har inte bestämt sig ännu

Enligt mrmadhawk

Kämpa Jocke! Tycker Alvarez är viktig. Ljungh och Alvarez var riktigt viktiga under delar av säsongen när det kärvade för 1:a linen.
Jag tycker till och med Alvarez var en av våra bästa FW i slutspelet. Kanske ingen större konkurrens men han klev fram när många andra backade.
Låst