Jag tror att vi blir 6:a, 7:a eller 8:a. Det lär bli tajt mellan oss, Brynäs och Växjö. HV tror jag är för långt efter för att hota och Färjestad och Linköping tror jag inte att vi (eller någon av våra närmsta konkurrenter) kommer ikapp.
Túrin Turambar skrev:Jag tror att vi blir 6:a, 7:a eller 8:a. Det lär bli tajt mellan oss, Brynäs och Växjö. HV tror jag är för långt efter för att hota och Färjestad och Linköping tror jag inte att vi (eller någon av våra närmsta konkurrenter) kommer ikapp.
LHC kommer klappa ihop i vanlig ordning så där finns alla möjligheter. Färjestad i år är lurigare. De verkar ha hittat ett halvt fungerande recept men de är i grunden ett trasigt lag. Luleå däremot lär fortsätta klättra och blir giftiga i slutspelet oavsett vilka de möter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Giganten Patrick Thoresen. Riktigt optimal spelare, bidrar inte "bara" med poäng, utan slit och tyngd. Härligt grinig, stundtals på gränsen. Drömspelare.
Kul att brunäs förlorade hemma mot rövle! Det är inte bara vi som viker ner oss i viktiga streckmatcher, som man lätt får för sig om man håller sig till att bara läsa vårt forum.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Glory1 skrev:Tre poäng av Lasch idag. Kämpa Thore!
Thoresens medspelare gick så knackigt senast (trots att man roterade runt i linorna) att ju var tvungen att göra mål på egen hand. Lasch har ju i princip handicap på grund av sina medspelare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nu tror jag att Växjö är det klart största hotet mot vår sjätteplats. Vi har ett ganska svårt schema kvar, men det har Brynäs också och de känns dessutom som ett lag på nedgång. Växjö däremot har ett relativt snällt schema och är i form. HV tror jag är för ojämna och för långt efter för att hota.