Säsongen 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av gaspo »

BigJ skrev:
gaspo skrev:Fan att vi inte lyckas stänga matchen i andra idag. Sjukt med chanser. Sen Tellan får ta på sig två av målen. Lehtonen var riktigt riktigt dålig idag. Hoppas detta bara va en dålig dag för han. Men tycker han missar oerhört mycket chanser o tar dåliga avslut. Känner mig kluven mot vad han skall tillföra. Sedan var det ju inte bara han som missa chanser idag. Det e fan att vi inte kan stänga matcher. Vi missar en poäng mot KHK o idag en till.
Lehtonen hade väl 2 assists?
Jo men alla andra lägen? Får hoppas han gör lite mål.
BigJ

Inlägg av BigJ »

gaspo skrev:
BigJ skrev:
gaspo skrev:Fan att vi inte lyckas stänga matchen i andra idag. Sjukt med chanser. Sen Tellan får ta på sig två av målen. Lehtonen var riktigt riktigt dålig idag. Hoppas detta bara va en dålig dag för han. Men tycker han missar oerhört mycket chanser o tar dåliga avslut. Känner mig kluven mot vad han skall tillföra. Sedan var det ju inte bara han som missa chanser idag. Det e fan att vi inte kan stänga matcher. Vi missar en poäng mot KHK o idag en till.
Han hade väl en klockren i stolpen. Blir nog bra är han får siktet inställt :D
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Jaha. Modo med -37 i målskillnad måste ta tre pinnar i varje match plus slå vår målskillnad (+11) för att gå om oss. Ifall vi inte tar någon pinne alls sista tio matcherna.
Dags att börja kränga säsongskort för SHL 16/17!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Happ brynäs kör över örebro i 1a :/

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Morwin skrev:Happ brynäs kör över örebro i 1a :/

Det lär ju bli örebro som vi möter i play in. gävle verkar gå bra nu.
mb81

Inlägg av mb81 »

minalman skrev:

Är många lag inblandade. Brynäs, Växjö. Linköping, Färjestad och vi då.

Så vi får väl gå om nåt annat lag då.
BigJ

Inlägg av BigJ »

mb81 skrev:
minalman skrev:

Vi möter växjö, brynäs och linköping direkt efter uppehållet, känns som ganska viktiga matcher...
BigJ

Inlägg av BigJ »

mb81 skrev:
minalman skrev:

Vi möter växjö, brynäs och linköping direkt efter uppehållet, känns som ganska viktiga matcher...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

gaspo skrev:
BigJ skrev:
Lehtonen är inte och har aldrig varit någon målskytt. Dags att folk slutar bedöma honom som det. Gå igenom hans karriär, inte ens på juniornivå har han varit en produktiv spelare på hög nivå, framför allt ingen målskytt. OK siffror i AHL där han spelade med bra spelare och en säsong i Saik där ALLT studsade rätt för honom och han levde mycket på Jocke Lindström. Han är en bra spelare som kastar mycket puckar på mål och får saker att hända. Men han är verkligen ingen sniper på något sätt. Har varken mycket kraft eller precision i sitt skott.
Expert.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Jag måste bara fråga vad folk har emot Tellan? I ett antal matcher där vi torskat eller i de få matcher han inte nått upp i sin normala nivå fullkomligt haglar kommentarer som är helt vidriga.

Tellan ligger alltså 1:a i räddningsprocent av samtliga målvakter i SHL. Vad i h-e kan man begära mer?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BigJ skrev:Jag måste bara fråga vad folk har emot Tellan? I ett antal matcher där vi torskat eller i de få matcher han inte nått upp i sin normala nivå fullkomligt haglar kommentarer som är helt vidriga.

Tellan ligger alltså 1:a i räddningsprocent av samtliga målvakter i SHL. Vad i h-e kan man begära mer?
Jag tror inte någon har något emot honom. I perioder har han varit dålig när vårt andra alternativ varit klart bättre. Då blir det så. Det haglar knappast fler kommenterar mot honom än någon annan när den gör avgörande misstag som kostar poäng.

Skulle slutspelet börja idag skulle Tellqvist lätt stå. Inget snack om vilken av våra målvakter som har varit bättre sen Mantas förlängde sitt kontrakt.
Expert.
BigJ

Inlägg av BigJ »

SirDIFalot skrev:
BigJ skrev:Jag måste bara fråga vad folk har emot Tellan? I ett antal matcher där vi torskat eller i de få matcher han inte nått upp i sin normala nivå fullkomligt haglar kommentarer som är helt vidriga.

Jag tror inte någon har något emot honom. I perioder har han varit dålig när vårt andra alternativ varit klart bättre. Då blir det så. Det haglar knappast fler kommenterar mot honom än någon annan när den gör avgörande misstag som kostar poäng.

Skulle slutspelet börja idag skulle Tellqvist lätt stå. Inget snack om vilken av våra målvakter som har varit bättre sen Mantas förlängde sitt kontrakt.
Jo men just det du nämner sist, Mantas har tyvärr varit lång från sin topp, Tellan har varit klart bättre men trots det så läser man aldrig en negativ kommentar om Mantas, vilket jag tycker är helt ok men då ska man inte göra det mot Tellan heller. Läs igenom dagens matchtråd, man blir fan mörkrädd. Återigen, vad har folk emot Tellan?

Att han varit dålig i perioder som du skriver håller jag inte med om, några sämre matcher men man ligger inte etta totalt om man varit dålig periodvis. Jag skulle tvärtom säga att han hållit en ganska jämn hög nivå med dippar i några matcher.

Att Mantas tidigare dock var förstaval var helt rätt, han gjorde det magiskt bra under hösten och hade då en högre högstanivå än Tellan.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Här ett klipp från senaste Karlskronatråden som pekar på att vi visst diskuterat Mantas osäkerhet när han inte får chansen flera matcher i rad:
BigJ skrev:
minalman skrev:Vi pratade om Mantas och att låta honom stå enstaka matcher i början av säsongen och även under förra. Han bör stå ofta och regelbundet för att nå sin fulla kapacitet.
Hoppas han får chansen på torsdag. Tellan kan man slänga in närsomhelst.
Jo men han har efter jul fått stå ett par-tre matcher i rad flera gånger men han har dessvärre släppt många mål sedan dess. Vi har ju kört från början med att målvakterna står varannan match utom en period då Tellan var skadad och då spelade han ju lysande.
Klart fastställt att vi inte är fullt nöjda med hans tendens att inte kunna vara pålitlig efter ett uppehåll.
BigJ

Inlägg av BigJ »

minalman skrev:Här ett klipp från senaste Karlskronatråden som pekar på att vi visst diskuterat Mantas osäkerhet när han inte får chansen flera matcher i rad:
BigJ skrev:
minalman skrev:Vi pratade om Mantas och att låta honom stå enstaka matcher i början av säsongen och även under förra. Han bör stå ofta och regelbundet för att nå sin fulla kapacitet.
Hoppas han får chansen på torsdag. Tellan kan man slänga in närsomhelst.
Jo men han har efter jul fått stå ett par-tre matcher i rad flera gånger men han har dessvärre släppt många mål sedan dess. Vi har ju kört från början med att målvakterna står varannan match utom en period då Tellan var skadad och då spelade han ju lysande.
Klart fastställt att vi inte är fullt nöjda med hans tendens att inte kunna vara pålitlig efter ett uppehåll.
Tycker du att det där är samma sak som att "Tellan ska pensioneras om vi förlorar" eller alla andra kommentarer idag och många andra matcher?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Kraven är högre på Tellqvist. Förväntningarna är högre på Armalis. De befinner sig olika i sina respektive karriärer. De bedöms efter det.
Jag är nog någorlunda realistisk när jag påstår att Tellan har sina allra bästa matcher gjorda, medan Mantas har sina framför sig.
Tellqvist måste bevisa i varje match att han fortfarande håller. Med Mantas kan man ha tålamod. Därför går det inte att jämföra de kommentarer som ges till respektive burväktare. Det är som att jämföra äpplen med päron.
Skriv svar