Insamlingstråd

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Brollan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Brollan »

Kanonbra initiativ!!!

Jag har även tänkt till lite, kanske man kunde ha en "målspons" d.v.s sponsra DIF för varje mål i serien med valfri summa per mål. Det blir en sporre för spelarna när de vet att varje mål är viktigt för DIF,s ekonomi.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Nu när jag ska börja donera pengar till Dif så vill jag gärna veta att pengarna går går dit dom ska och inte till något annat. Hur får jag reda på detta???
taddis
Kontakt:

Swedbank

Inlägg av taddis »

Har precis varit i kontakt med swedbank angående betalningssätt.

I min lilla värld så trodde jag att man utan problem skulle kunna lägga upp en stående betalning via sin internetbank. Men icke! Man måste ta kontakt med företaget/föreningen för ett ömsesidigt medgivande av autogirobetalning. Sen är det inte säkert att kunden (DIF) har just den tjänsten.

Det får bli till att knappa in nuffrorna varje månad istället.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Får jag sålt bilen i sommar kastar jag in några tusen, annars får jag nog nöja mig med 200 spänn i månaden.
(Så är någon sugen på en BMW 330Ci så PM det går ju till en god sak ;) haha)

Kanske vi kan få en sån där "sponsor skyllt" som fotbollen har? "Stockholm tillhör oss"

Den är ganska ball faktiskt
Bängan

Inlägg av Bängan »

Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Börjar själv med 100 i månaden. Sedan får det bli 10% på spelvinsterna man gör från och med nästa tillfälle...
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Otroligt bra intiativ, här skall det hostas upp.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Tar å mig att uppdatera summan då mitt nick ligger överst. Så är ni intresserade av totalen är det bara att öppna tråden från början.

Kommer sätta mig och räkna lite senare ikväll.

Ni som "bara" skrivit summa, är det ett engångsbelopp eller är det per månad?
DIF! ALLTID - OAVSETT!
rikkard

Inlägg av rikkard »

Fricke skrev:Om detta kan spridas som ett initiativ från fansen via större banner på difhockey.se, JK.se, Svenska Fans och genom Wikegårds/Hallmans bloggar kan vi säkert nå massmarknad. Med uppskattningsvis 385 000 djurgårdare i landet kan en målsättningen vara 500 pers x200 SEK i månaden. (Kanske 500 för företag, - genom DIF kanske detta kan bli avdragsgillt?)

Firma Dammbro/Ratio kanske kan knacka ihop en enkel hemsida "en hall of fame" där namnet på donatörerna exponeras. Hittar vi 500 pers x200 i månaden har vi råd att finansiera en hygglig lirare på artist kontrakt (och kanske vidareutveckla siten). Kanske kan vi då rösta fram vilken spelare som borde värvas via siten.

Så to do:

1. Förankra med Dif Hockey, Få upp sida
2. Bygg marknadsföring internt och skicka trafik till siten (maila polare, egna bloggar samt interna websidorna)
3. Få press på sidan - alla forumskribenter massmailar Hallman, Ros, Wikegård etc.
4. Utmana våra proffs att följa vårt exempel (Mats Sundin vi vet var du bor...)
5. Det finns säkert tusen fler idéer så fyll gärna i här

Jag är webbdesigner på halvtid. Jag kan skapa en snygg insamlingsida ifall vi hjälps åt med att skapa texterna.
espen21

Inlägg av espen21 »

isolerad

Inlägg av isolerad »

Haha jag kom och tänka på det som hon skrev dvs är det någon som har kontrollerat postgironumret? Tänk om lilleman får alla pengar? DIFs ledning har trots allt tidigare sagt nej till donationer.

Jag tror dock att så inte är fallet och lilleman ska ha en stor eloge för att ha dragit igång det hela.
i
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Micke Nylander skrev:Jag vet inte vad jag ska tycka om detta. Skänka pengar i all ära, ni ska alla ha en eloge för det. Jag ska erkänna att jag kan backa i min fråga huruvida jag själv skulle göra, jag kan också försöka skänka så mycket som min ekonomi tillåter.

Men... Det är jäkligt svårt att få supportrar som sällan går på hockey eller inte går alls, att skänka pengar. Dessa supportrar hoppas jag vi alla kan få att börja gå på hockey, bli medlem och köpa souvernier. Det är det absolut viktigaste för mig att lyckas med!

I övrigt, härligt att se alla stora Djurgårdshjärtan!
Nylander, kan inte du hjälpa till och flagga för detta på SvenskaFans?
Säg den glädje som varar
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Självklart ska man donera lite "cash"...blir väl 150-200 spänn från mig också
Även om det kanske inte blir så jädrans mycket pengar så visar detta att vi stöttar laget i vått och torrt.
DIF är mitt allt och jag ska göra allt jag kan för att hjälpa så mycket som är möjligt. Hoppas även att andra gör det också. Vi fans behövs och det är dax för oss att inse det nu!

Bra initiativ Lilleman!

Se möjligheterna inte problemen...
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Kommer bidra med det jag kan 100kr blir de för min del :)
Kojak

Inlägg av Kojak »

DIF_Soldier,

Gå in och läs min fredagskrönika på 08 Hockey, där jag skriver om att hjärtat i det vi skulle kunna kalla för "Djurgårdsfamiljen".

Jag tycker att detta intiativ är helt underbart med anledning av det stora hjärta alla visar. Det finns en del personer jag inte klarar av som person, men helt klart är att jag aldrig kommer tvivla på deras Djurgårdshjärtan!

Skulle ni lyckas starta upp den sida ni pratat om så är jag villig att hjälpa till på ett hörn, så länge det inte blir en konkurerande sida till Svenskafans... Ni som vill starta upp den här sidan, dra iväg ett pm till mig.

Men som sagt, in på 08 Hockey och läs.

www.svenskafans.com/hockeyzon/dif

Trevlig helg!
Skriv svar