Välkommen Mikko Lehtonen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Välkommen Mikko Lehtonen

Inlägg av Mattebo »

mb81 skrev:
Mattebo skrev:
sensei skrev:Sallinen säger att han har styrkor i size och skott så det låter väl bra i mina öron. Vet inte inget mer om denna spelare och ser fram emot att släppa loss stora sågen efter första matchen haha.

När hade DIF två finnar som forwards senast?
Vi har totalt haft två andra finska forwards än de vi har nu, sedan SHL/Elitserien-starten. Har inte koll på spelare innan det, men känns inte så sannolikt att vi hade finnar då. Vi har ökat antalet finska forwards i klubbens historia med 100 % denna säsong, sett till i SHL.
Ändå lite konstigt att vi haft så få finnar med tanke på närheten.
Faktiskt. Har EP som källa, som brukar stämma oftast. Med Haga inräknad så har nio norrmän varit i laget, vilket är ganska mycket jämfört med finnarna som är ett större hockeyfolk.

Jämför Modo: 8 norrmän, 34 finnar.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mattebo skrev:
mb81 skrev:
Mattebo skrev:
sensei skrev:Sallinen säger att han har styrkor i size och skott så det låter väl bra i mina öron. Vet inte inget mer om denna spelare och ser fram emot att släppa loss stora sågen efter första matchen haha.

När hade DIF två finnar som forwards senast?
Vi har totalt haft två andra finska forwards än de vi har nu, sedan SHL/Elitserien-starten. Har inte koll på spelare innan det, men känns inte så sannolikt att vi hade finnar då. Vi har ökat antalet finska forwards i klubbens historia med 100 % denna säsong, sett till i SHL.
Ändå lite konstigt att vi haft så få finnar med tanke på närheten.
Faktiskt. Har EP som källa, som brukar stämma oftast. Med Haga inräknad så har nio norrmän varit i laget, vilket är ganska mycket jämfört med finnarna som är ett större hockeyfolk.

Jämför Modo: 8 norrmän, 34 finnar.
Det kan bero på att landsmän talar gott om en klubb de varit i. Vi hade ju Espen som var många år i klubben och som säkerligen fått en och annan norrman att titta mot Djurgården.
Om vi tittar tillbaka så hade vi inget större behov av importer. Vi kunde betala rejäla löner och laget bestod av ett flertal svenska landslagsmän. Bonnlagen fick rikta blickarna utanför landets gränser för att få ihop slagkraftiga lag.

Exempelvis Hv började ju rätt tidigt med att ha framgångsrika finnar i laget och det har fortsatt så.

Kanske kan Sallinen och Lehtonen öppna ögonen för fler importer från vårt östra grannland framöver?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Kanske kan Sallinen och Lehtonen öppna ögonen för fler importer från vårt östra grannland framöver?
Finsk hockey i all ära men jag ser väldigt gärna att Djurgården fortsätter att vara plantskola för inhemska hockeytalanger i första hand. Visst att toppa med någon enstaka utländsk spelare men det är en sliding slope att börja ta in mycket spelare utifrån.
Mardrömmen är ju att Fina Gamla Djurgården blir som Clubben.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
_Skogis
Säsongskort: Ja

Inlägg av _Skogis »

Praetori skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Kanske kan Sallinen och Lehtonen öppna ögonen för fler importer från vårt östra grannland framöver?
Finsk hockey i all ära men jag ser väldigt gärna att Djurgården fortsätter att vara plantskola för inhemska hockeytalanger i första hand. Visst att toppa med någon enstaka utländsk spelare men det är en sliding slope att börja ta in mycket spelare utifrån.
Tror mer att Herr Bouchard menar att om Sallinen och Lehtonen trivs och lyckas i Djurgården så kommer de att bli en bra referens för oss...

Alla spelare som skall skriva på för en ny klubb, framförallt utomlands, frågar kompisar som spelat där om hur laget, staden osv är.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Bygg en Sauna/Bastu i Hovet nu! :D
Bild
Användarvisningsbild
Tobyaxelsson

Inlägg av Tobyaxelsson »

Rocky3000 skrev:Bild

Bygg en Sauna/Bastu i Hovet nu! :D
Varför?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
För det är Djurgården som får mig att le!
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Tobyaxelsson skrev:Varför?
För att Djurgården Hockey äntligen har drabbas av: Finskt Sisu!
Bild
ciirree

Inlägg av ciirree »

Även om det bara blivit 1 mål hittills så tycker jag han spelat bra i övrigt. Får mycket yta när han spelar med Sörensen, skjuter mycket. Har väl varit _farligt_ nära att näta 2-3 gånger iaf.

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Puckey

Inlägg av Puckey »

ciirree skrev:Även om det bara blivit 1 mål hittills så tycker jag han spelat bra i övrigt. Får mycket yta när han spelar med Sörensen, skjuter mycket. Har väl varit _farligt_ nära att näta 2-3 gånger iaf.

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Ja, klart uppgradering för laget. Bra jobbat med en billig lösning som verkar funka bra!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Mikko hade alltså 9(!) skott på mål idag om SHLs statistik stämmer.
Har totalt 24 SOG på sina 6 matcher hos oss.
Han och Sören spelar bra ihop, och snart är Sallinen tillbaka. Kan bli en succekedja i Play In/Slutspel.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Gillar killen skarpt, fortsätt såhär och jag hoppas han blir belönad med nytt kontrakt.
Spela fult
Stavhoppet
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stavhoppet »

Håller med föregående talare, Lehtonen känns som att han bevisar mer och mer för varje match att han har en hel del kvar att ge.

Skulle gärna se att man förlänger med honom då jag tror att det kan bli väldigt lyckosamt i längden.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

_Skogis skrev:
Praetori skrev:
Tror mer att Herr Bouchard menar att om Sallinen och Lehtonen trivs och lyckas i Djurgården så kommer de att bli en bra referens för oss...

Alla spelare som skall skriva på för en ny klubb, framförallt utomlands, frågar kompisar som spelat där om hur laget, staden osv är.
Precis så. Aldrig dumt med god pr.

Så här långt är jag mer än nöjd med båda våra finländska gossar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar