Förklara gärna!gaspo skrev:Vi kommer ALDRIG klara topp sex denna sesse.
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
I framgång och motgång, Djurgården.
Jag tycker inte vi behöver en sniper lika mycket som vi behöver en mentalt stark och erfaren back.
Vi kan ju göra mål, problemet är att antingen så är vi skakiga bakåt eller skakiga framåt, det är orutin som sätter stopp för succé.
Tror Fernholm hade varit så viktig i det här laget faktiskt.
Nu har vi egentligen varken plats eller råd för en sådan back, men det skulle sitta fint.
En mental coach med hockeyerfarenhet, i omklädningsrummet kanske skulle kunna hjälpa?
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Vi kan ju göra mål, problemet är att antingen så är vi skakiga bakåt eller skakiga framåt, det är orutin som sätter stopp för succé.
Tror Fernholm hade varit så viktig i det här laget faktiskt.
Nu har vi egentligen varken plats eller råd för en sådan back, men det skulle sitta fint.
En mental coach med hockeyerfarenhet, i omklädningsrummet kanske skulle kunna hjälpa?
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Visst vore det grymt med en sjätteplats, men hur viktigt är det egentligen? Inte direkt som att hålla sig ovanför kvalstrecket ifjol.
Expert.
Vi skulle nog må bra av lite slutspelsfest igen (sen kan vi iofs få det via play-in också). Klart att det är en svår balans mellan långsiktigt budgeterande och publikens tålamod, men en missad sjätteplats följd av förlorat play-in kan nog slå hårdare mot kommande säsonger än man vill tänka på.SirDIFalot skrev:Visst vore det grymt med en sjätteplats, men hur viktigt är det egentligen? Inte direkt som att hålla sig ovanför kvalstrecket ifjol.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Denna säsong så tycker jag det är viktigt faktiskt att slippa möta Frölunda eller Skellefteå i en kvartsfinal. Får vi möta de andra lagen så tror jag helt klart vi kan ta oss till semifinal och jag tror också vi behöver känna att "vi kan" och att klubben är på rätt väg. Vi behöver alla bekräftelse.SirDIFalot skrev:Visst vore det grymt med en sjätteplats, men hur viktigt är det egentligen? Inte direkt som att hålla sig ovanför kvalstrecket ifjol.
Avskaffa tre mot tre.
- ALLTID DIF
Detta är min uppfattning om en RÄTT INSTÄLLNING !!!!!!!!!Mattias_87 skrev:Denna säsong så tycker jag det är viktigt faktiskt att slippa möta Frölunda eller Skellefteå i en kvartsfinal. Får vi möta de andra lagen så tror jag helt klart vi kan ta oss till semifinal och jag tror också vi behöver känna att "vi kan" och att klubben är på rätt väg. Vi behöver alla bekräftelse.SirDIFalot skrev:Visst vore det grymt med en sjätteplats, men hur viktigt är det egentligen? Inte direkt som att hålla sig ovanför kvalstrecket ifjol.
& Djurgård s Anda/Inställning
Bra Sagt !
tycker det är väldigt viktigt av flera anledningar:SirDIFalot skrev:Visst vore det grymt med en sjätteplats, men hur viktigt är det egentligen? Inte direkt som att hålla sig ovanför kvalstrecket ifjol.
1. Sänder en signal till oss supportrar att vi har blivit bättre (lite likt fotbollen, där vi har förbättrat oss placeringsmässigt även fast det inte betytt så mkt)
2. en toppsex plats ger oss möjligheten att möta ett linköping, brynäs eller liknande istället för SAIK eller Frölunda. Tror vi har betydligt större chans mot dessa lag, och om inte kanske vinna fler kvartsfinaler som i alla fall ur en ekonomisk synpunkt är bättre för klubben
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är viktigt, jävligt viktigt för framtiden.SirDIFalot skrev:Visst vore det grymt med en sjätteplats, men hur viktigt är det egentligen? Inte direkt som att hålla sig ovanför kvalstrecket ifjol.
Går naturligtvis inte att jämföra med hålla sig ovanför ett kvalstreck, men är ju en helt annan grej.
- ALLTID DIF
+1Bengan08 skrev:tycker det är väldigt viktigt av flera anledningar:SirDIFalot skrev:Visst vore det grymt med en sjätteplats, men hur viktigt är det egentligen? Inte direkt som att hålla sig ovanför kvalstrecket ifjol.
1. Sänder en signal till oss supportrar att vi har blivit bättre (lite likt fotbollen, där vi har förbättrat oss placeringsmässigt även fast det inte betytt så mkt)
2. en toppsex plats ger oss möjligheten att möta ett linköping, brynäs eller liknande istället för SAIK eller Frölunda. Tror vi har betydligt större chans mot dessa lag, och om inte kanske vinna fler kvartsfinaler som i alla fall ur en ekonomisk synpunkt är bättre för klubben
Så VÄRVNING av Topp klass måste ske skicka signalen till laget om viljan att vinna !!!
Jocke boy upp med Plånboken !
-
Vi lånar tydligen in Haga från Almtuna inför morgondagens match!
Spännande efter lovorden man läst här från en viss person 

- Jim Morrison
Gåshud! Uppenbarligen en spelare man har koll på inför nästa säsong - och nu får vi en försmak. Spelade i samma kedja som Thoresen för Norges landslag med viss kemi. Kan tänka mig att han går in istället för Brodin där.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ska bli spännande och se denna Haga som fått sånna lovord här på forumet. så nu blir det både Haga och Hage...rörigt!
Fy vad roligt! Ska bli riktigt intressant att se hur han kan ta för sig i en match. Jag har ju höjt honom rejält innan. Återstår att se om hatten får sitta kvar på huvudet eller om den ska ätas upp. Bådar gott inför framtiden, detta.