Tveksamt, inte spelat något den här säsongen. Har dock spelat med många gamla DIF-spelare senast i Kölner Haie samt lirat med Tellan i Dinamo Riga. Så det saknas inte referenser åtminstone.superfast skrev:Kan denna Jamie Johnson, som höken skriver om, vara nån som är påväg till oss?
http://mrmadhawk.se
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14181
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skulle gärna se bägge två tillbaka i DIF-tröjan. När vi inte förlängde med Danielsson (..back in the days) så tyckte jag vi gjorde ett misstag.Mattias_87 skrev:Tror ni Nicklas Danielsson kan vara aktuell för nästa säsong? Har ett optionsår som möjliggör att han kan bryta kontraktet efter säsongen.
Andreas Engqvist vet jag inte om vi kan drömma om ännu. I sina bästa år.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Håller med, stort misstag av DIF att inte behålla en kugge som Danielsson! Skulle vara riktigt nice att se han lira med oss igen! Man får verkligen hålla tummarna att han inte är långsint, utan vill komma hit igen. Annars ligger väl Brynäs bra till, om det blir SHL för hans del igen tyvärr.Henke_F skrev:Skulle gärna se bägge två tillbaka i DIF-tröjan. När vi inte förlängde med Danielsson (..back in the days) så tyckte jag vi gjorde ett misstag.Mattias_87 skrev:Tror ni Nicklas Danielsson kan vara aktuell för nästa säsong? Har ett optionsår som möjliggör att han kan bryta kontraktet efter säsongen.
http://www.arbetarbladet.se/ishockey/sh ... n#Ishockey
Marcel Hossa blev kontraktslös under dagen, ser ut som om Trinec hamnar i ingenmansland i år och valt att spara lite kosing.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Andreas har funderingar flytta hem och får han som han säger själv "rätt bud ifrån rätt klubb" så blir det flytt...Mattias_87 skrev:Tror ni Nicklas Danielsson kan vara aktuell för nästa säsong? Har ett optionsår som möjliggör att han kan bryta kontraktet efter säsongen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Hem med Ante Nyss!!! Men kul att ni i alla fall gav lite namn, även fast det inte blir något. Börjar bli så desperat efter ett nyförvärv på Fällströms position att jag inatt drömde att vi hade värvat en transatlant!
Jag gillar att plocka ihop lite siffror. I dessa har vi sämre resultat senaste 10 matcherna än under säsongen i stort. Detta kan såklart bero på att vi genrellt har mött bättre lag under den här perioden. Detta var innan ÖHK. Då hade vi mött:
Luleå
Skellefteå x2
Växjö
Brynäs x2
FBK X2
Rögle
Malmö
Inget ÖHK, Modo eller KHK vilket kan boosta just siffrorna lite.
Vi har precis gått in i en lättare period som egentligen började med Rögle och senast ÖHK. Självklart ska vi hålla ögonen öppna om det dyker upp något som är väldigt intressant men enligt mig har vi presterat över förväntan än så länge (vi har ju trots allt häng på tredjeplatsen fortfarande).
Jocka kan nu välja på två olika investeringar.
1. Investera pengar i en ny spelare. Detta blir med största sannolikhet en spelare som kommer hit under några månader. Fördelen är att denna spelare förhoppningsvis kan gå in och bidra direkt. Rätt spelare kan lyfta våran kedja med Sallinen och Sörensen till ytterliggare än nivå vilket skulle ha stor inverkan på vårat spel. Jag tror dock inte att denna spelare hjälper oss att slå ut Skellefteå, Frölunda, växjö, LHC eller Luleå i en serie över sju matcher. Jag tror med det sagt att en kvartsfinal är rimligt för oss. Dock är det klart att det kan ske och min magkänsla vill såklart att vi värvar.
2. Investera tid i våra unga spelare. Vi har en drös unga spelare på både backsidan och forwardssidan. Jocka kan välja att mer eller mindre tvinga Säcken att spela te.x Davidsson mer vad han har gjort än så länge. Eller Lundberg för den sakens skull. Det beror ju helt på vad Jocka och övriga staben ser för potential i dessa spelare. Om man tror att några månaders seniorhockey kan förbereda dessa spelare för nästa säsong redan nu. Självklart det lite tråkigare alternativet för många och för magkänslan.
Jag personligen tycker att Jocke ska ta det beslut som han tror kommer generera den största budgeten nästa säsong oavsett om han tror att det är att spara pengar eller spendera pengar och få in fler hemmamatcher. Nästa säsong har vi en bra chans att få hem spelare som Ante Engqvist, Pontus Åberg (som ska bli pappa om jag fattat det rätt) och/eller John Norman. Men det lär behövas stålar.
Låt oss säga att tabellen står sig som den är nu vilket inte är orimligt. Vi möter då Hv71 i play-in. Det kan gå hur som helst. Men säg att vi går vidare. Då möter vi med stor sannolikhet något av topp-4 lagen. Där tror jag inte att vi går vidare om inte Mantas står på huvudet rejält.
Men idrott handlar om hopp och ovisshet. Rörigt och rätt kass post. Hepp.
Luleå
Skellefteå x2
Växjö
Brynäs x2
FBK X2
Rögle
Malmö
Inget ÖHK, Modo eller KHK vilket kan boosta just siffrorna lite.
Vi har precis gått in i en lättare period som egentligen började med Rögle och senast ÖHK. Självklart ska vi hålla ögonen öppna om det dyker upp något som är väldigt intressant men enligt mig har vi presterat över förväntan än så länge (vi har ju trots allt häng på tredjeplatsen fortfarande).
Jocka kan nu välja på två olika investeringar.
1. Investera pengar i en ny spelare. Detta blir med största sannolikhet en spelare som kommer hit under några månader. Fördelen är att denna spelare förhoppningsvis kan gå in och bidra direkt. Rätt spelare kan lyfta våran kedja med Sallinen och Sörensen till ytterliggare än nivå vilket skulle ha stor inverkan på vårat spel. Jag tror dock inte att denna spelare hjälper oss att slå ut Skellefteå, Frölunda, växjö, LHC eller Luleå i en serie över sju matcher. Jag tror med det sagt att en kvartsfinal är rimligt för oss. Dock är det klart att det kan ske och min magkänsla vill såklart att vi värvar.
2. Investera tid i våra unga spelare. Vi har en drös unga spelare på både backsidan och forwardssidan. Jocka kan välja att mer eller mindre tvinga Säcken att spela te.x Davidsson mer vad han har gjort än så länge. Eller Lundberg för den sakens skull. Det beror ju helt på vad Jocka och övriga staben ser för potential i dessa spelare. Om man tror att några månaders seniorhockey kan förbereda dessa spelare för nästa säsong redan nu. Självklart det lite tråkigare alternativet för många och för magkänslan.
Jag personligen tycker att Jocke ska ta det beslut som han tror kommer generera den största budgeten nästa säsong oavsett om han tror att det är att spara pengar eller spendera pengar och få in fler hemmamatcher. Nästa säsong har vi en bra chans att få hem spelare som Ante Engqvist, Pontus Åberg (som ska bli pappa om jag fattat det rätt) och/eller John Norman. Men det lär behövas stålar.
Låt oss säga att tabellen står sig som den är nu vilket inte är orimligt. Vi möter då Hv71 i play-in. Det kan gå hur som helst. Men säg att vi går vidare. Då möter vi med stor sannolikhet något av topp-4 lagen. Där tror jag inte att vi går vidare om inte Mantas står på huvudet rejält.
Men idrott handlar om hopp och ovisshet. Rörigt och rätt kass post. Hepp.
Född till sportchef.
Norman borde man gå all in på egentligen. Rätt ålder, rätt rutin och precis så där lagom bra för att vara dominant i SHL utan att få erbjudanden från annat håll.
Idealisk ersättare till Anderson, som jag inte tror blir kvar i DIF.
Ante känns för mig personligen som "för bra" för SHL för stunden.
Jag håller med, även om jag tror att han kommer få erbjudanden från alla möjliga håll efter säsongen. Bara att hoppas att han kan lockas av en stor roll i ett lag som jag antar ligger honom ganska nära och i sin hemstad.Kall-El skrev:Norman borde man gå all in på egentligen. Rätt ålder, rätt rutin och precis så där lagom bra för att vara dominant i SHL utan att få erbjudanden från annat håll.
Blir inte heller förvånad om det kommer en nyhet snart om att han signar ett längre kontrakt i Skellefteå.
Född till sportchef.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det är just därför jag vill åt sjätteplatsen. Om vi slipper åttondelsfinalen (som det heter idag) så slipper vi möta Frölunda eller Skellefteå i kvartsfinal och jag tror vi har en möjlighet att slå dom andra i bäst av sju faktisk även fast vi såklart är underdogs.android skrev:Låt oss säga att tabellen står sig som den är nu vilket inte är orimligt. Vi möter då Hv71 i play-in. Det kan gå hur som helst. Men säg att vi går vidare. Då möter vi med stor sannolikhet något av topp-4 lagen. Där tror jag inte att vi går vidare om inte Mantas står på huvudet rejält.
Avskaffa tre mot tre.
-
Han har fått en del feta förslag från andra SHL klubbar och jag vet att han vill vänta med att skriva på något i nuläget. Nu har dock flera KHL klubbar visat intresse och även Norman är sugen på detta. Det som dock skulle tala emot är att en så länge är det bara det sämre KHL klubbarna som har visat intresse, men om han fortsätter sin starka säsong lär flera av de bättre klubbarna också ge sig in i leken.android skrev:Jag håller med, även om jag tror att han kommer få erbjudanden från alla möjliga håll efter säsongen. Bara att hoppas att han kan lockas av en stor roll i ett lag som jag antar ligger honom ganska nära och i sin hemstad.Kall-El skrev:Norman borde man gå all in på egentligen. Rätt ålder, rätt rutin och precis så där lagom bra för att vara dominant i SHL utan att få erbjudanden från annat håll.
Blir inte heller förvånad om det kommer en nyhet snart om att han signar ett längre kontrakt i Skellefteå.
- ALLTID DIF
Rätt Gubbe brevid Sören & Salinen !!! kan Betyda massor kolla på Gynge &Company !
Sprutar in mål !
Sörensen & även Salinen är ju mål tjuvar och har grymma pass !
Rätt Gubbe så kan det gå Lååångt "tror jag"
Sprutar in mål !
Jag tror som dig, en bra sniper där kan göra stor skillnad!ALLTID DIF skrev:Rätt Gubbe brevid Sören & Salinen !!! kan Betyda massor kolla på Gynge &Company !
Sprutar in mål !
Vi släppte inte Danielsson. Det var han själv som valde bort DIF för pengar!
- SirDIFalot
Alltså... Nej. Bara nej. Fabricera inte något som blir till någon "sanning" här nu.gaspo skrev:Vi släppte inte Danielsson. Det var han själv som valde bort DIF för pengar!
Expert.