CHL: Tappara - Djurgårdens IF 27/8 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL: Tappara - Djurgårdens IF 27/8 2015

Inlägg av Andspe »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Verkar ju extremt inkompetent från coachledningens sida att TA UT målvakten med 30 sekunder kvar för att man tror att man är borta från slutspel annars. Har de inte koll på reglerna??
Extremt pinsamt............
Hahaha :lol:
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

"Vi tar absolut turneringen på allvar"

Tar ut målvakten pga ingen koll på reglerna samt Säckens "vi tränar inför framtiden" efter matchen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Någon får skicka ett mail till Säcken och berätta hur det ligger till. Vi har ju chans att gå vidare även om vi torskar på lördag om vi vinner hemmamötet sen.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alltså... även om han trodde att bara 1:an gick vidare så... kan vi ju fortfarande komma 1:a? Tappara står på 7 poäng med en match kvar. Vi har 2 poäng med två matcher kvar. Vad trodde han egentligen? Att vi inte har två matcher till?
Expert.
Användarvisningsbild
mutation

Inlägg av mutation »

SirDIFalot skrev:Alltså... även om han trodde att bara 1:an gick vidare så... kan vi ju fortfarande komma 1:a? Tappara står på 7 poäng med en match kvar. Vi har 2 poäng med två matcher kvar. Vad trodde han egentligen? Att vi inte har två matcher till?
Ja, det är ju helt sjukt att de inte har bättre koll. Tränare har tydligen försäsong de också!!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

DIF är ändå delägare och ska vara drivande i att utveckla den här turneringen. Förra året skickade vi b-lag till viktiga matcher och i år har våra tränare inte ens brytt sig om att kolla upp förutsättningarna. Ser snyggt ut.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Det är fantastiskt att ingen i båset reagerar på att man tar ut målvakten.

Vad fan pågår.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Vad fan är det jag läser? Hur är det möjligt att alla har så usel koll?

Hade ju blivit hyggligt pinsamt om vi släppt in ett mål under ordinarie tid
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Spolade tillbaka och kollade. Vi plockar fan målvakten med 15 sekunder kvar då Sallinen driver upp pucken. Haha!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Om vi bortser från Säckens pinsamma fadäs så var matchen något bättre från vår sida, missade delar av första perioden men resten var ändå tämligen OK - speciellt när man tänker på att det är försäsong.

Hultström har verkligen varit ett utropstecken, visst han är ibland är överkonstruktiv och väljer krångliga lösningar men han har spelsinnet och kreativiteten att oftast lösa saker på ett något mer elegant sätt än många andra.

Sallinen är en annan spelare som varit riktigt bra, även sett till förväntningarna. Han har spelsinnet, farten, tekniken och är rätt irrationell ibland - han gör alltså det motståndarna inte alltid förväntar sig. Så jäkla skönt att ha en riktigt bra center i laget. Tack Leksand för att ni åkte ur.

En spelare som växt är Englund; känns som han är mycket mer positionssäker och fattar rätt beslut jämfört med förra säsongen. Hoppas det håller i sig.

Många andra måste upp ett par nivåer för att förtjäna sin plats i laget. Alvarez känns tyvärr inte alls som han växt in i rollen, än mindre Emil Lundberg. Den sistnämnde tycker jag man snarast skall försöka göra sig av med till HA - alldeles för klumpig och orörlig. Det i kombination med en brist på fysiskt spel gör honom till en helt magiskt meningslös forward på den här nivån. Tyvärr.

Matt Anderson är i skriande behov av bättre medspelare, där hoppas jag Thoresen kan lyfta honom några nivåer. Jag tycker ändå mig se tendenser till ett rätt bra spelsinne och bra fart, tror faktiskt han lyfter sig så småningom.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

-daniel- skrev:Om vi bortser från Säckens pinsamma fadäs så var matchen något bättre från vår sida, missade delar av första perioden men resten var ändå tämligen OK - speciellt när man tänker på att det är försäsong.

Hultström har verkligen varit ett utropstecken, visst han är ibland är överkonstruktiv och väljer krångliga lösningar men han har spelsinnet och kreativiteten att oftast lösa saker på ett något mer elegant sätt än många andra.

Sallinen är en annan spelare som varit riktigt bra, även sett till förväntningarna. Han har spelsinnet, farten, tekniken och är rätt irrationell ibland - han gör alltså det motståndarna inte alltid förväntar sig. Så jäkla skönt att ha en riktigt bra center i laget. Tack Leksand för att ni åkte ur.

En spelare som växt är Englund; känns som han är mycket mer positionssäker och fattar rätt beslut jämfört med förra säsongen. Hoppas det håller i sig.

Många andra måste upp ett par nivåer för att förtjäna sin plats i laget. Alvarez känns tyvärr inte alls som han växt in i rollen, än mindre Emil Lundberg. Den sistnämnde tycker jag man snarast skall försöka göra sig av med till HA - alldeles för klumpig och orörlig. Det i kombination med en brist på fysiskt spel gör honom till en helt magiskt meningslös forward på den här nivån. Tyvärr.

Matt Anderson är i skriande behov av bättre medspelare, där hoppas jag Thoresen kan lyfta honom några nivåer. Jag tycker ändå mig se tendenser till ett rätt bra spelsinne och bra fart, tror faktiskt han lyfter sig så småningom.
Bra punkter! Vill tillägga att Vejdemo känns hetare än Rundqvist i centerrollen. Dessutom kan Vejdemo bidra som vinge starkare än Rundqvist kan.
DIFÖrebro

Inlägg av DIFÖrebro »

Mitt i prick från -daniel-.

Bättre än förra matchen, framför allt offensivt. Fortfarande läskigt att se spelet på vår sida mittlinjen, även om det inte var lika illa som förra matchen (tror mycket beror på att Tappara inte var lika aggressiva denna match).
Vi hade riktigt bra forechecking tycker jag.

Sallinen vaknade och Englund visade framfötterna. Brodin visar vilken krigare han är och gör mycket nytta offensivt.

Jag tycker faktiskt Matt Anderson visade litegrann av sig i två byten i tredjeperioden. Kompetensen finns är jag säker på... men finns motivationen eller försäsongsträningen? Torskade dock precis alla tekningar.

Lider med Ljungh i tredjelinan, inte kul för honom att lira med Alvarez som inte gör många rätt. Var det Lundberg som andra vinge där? Ljungh är för duktig för en tredjelina tycker jag (vann de flesta tekningarna också).

Rundqvist hade heller igen kul dag på jobbet mellan Ahlen och Eriksson, jag insåg denna match hur jäkla viktig Holmqvist var förra året. Kanske han eller Falken kan övertalas att komma tillbaka som center i en tung 4:e kedja 8) ?

Utöver Lundberg skall Alvarez skickas till HA. Tar Vejdemo, Bernhardt och Heinerö före dom två alla dagar i veckan so far.
Alvarez var inte bra förra året och har mycket att bevisa. Synd, trodde på honom från det man såg i MAlmö.
Skriv svar