Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Anledningen till att Ahlén kan dra vissa spelare är ju att han är så jävla avig. Han är totalt oberäknelig för att han kan fipla med sig pucken på vilket sätt som helst. Han tvekar aldrig i någon situation. Varken när det gäller skridskoåkning, tackling eller dribbling. Det är 100% hela tiden. Självförtroende är aldrig något problem. Han vet hur han måste spela för att ha en chans på den här nivån.
Jag ska erkänna att jag verkligen inte trodde att Ahlén skulle hålla i SHL och även fast hans skridskoåkning och spelsinne är på gränsen till den här nivån så måste jag ge honom att han nog var den forward som överraskade mest positivt på mig.
Är det någon spelare i truppen som jag kan tänka mig ta Ahléns roll så är det Brodin. Därav är jag glad att vi tog Brodin och inte Cehlin.
Angående Hank så tycker jag inte att han visade samma desperation och glöd som jag sett tidigare. Ju mer säsongen led desto energilösare och långsammare kändes han. Det var lixom inte den där Hank som smällde på allt tidigare.
Jag ska erkänna att jag verkligen inte trodde att Ahlén skulle hålla i SHL och även fast hans skridskoåkning och spelsinne är på gränsen till den här nivån så måste jag ge honom att han nog var den forward som överraskade mest positivt på mig.
Är det någon spelare i truppen som jag kan tänka mig ta Ahléns roll så är det Brodin. Därav är jag glad att vi tog Brodin och inte Cehlin.
Angående Hank så tycker jag inte att han visade samma desperation och glöd som jag sett tidigare. Ju mer säsongen led desto energilösare och långsammare kändes han. Det var lixom inte den där Hank som smällde på allt tidigare.
- Farstakostym
Jag kan inte se någon annan lösning än att någon av Heinerö, Alvarez, Lundberg eller Rundqvist försvinner. Vi har för många som inte kommer kunna spelas, det bästa enligt mig vore att göra sig av med Alvarez helt och låna ut Heinerö. Rundqvist är väl den jag håller högst av dem fyra men är rätt säker att han drar till Färjestad så fort han får chansen.
Steef skrev:Jag: 120 kg 180 cm och en jävla massa skägg. Snacka om att giva respekt!Rocky3000 skrev:Matt Smaby http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12027
196 cm lång och väger 109 kg https://www.youtube.com/watch?v=p7Pq0mAhZ8A
Snacka om att giva respekt! Eller så kan vi alltid ta hem Douglas Murray!

Snälla DIF ge oss mera skägg nu! Till dess får du Steef vara förebilden, inte illa va?

Stefan Persson kan gå in med lite miljoner så kan de skaffa både Kronwall, Thoresen och fler.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- John Terry
- Djurgården Hockey
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Alltså den här smått sjukliga fascinationen av Ahlén hos somliga...
Vilja och dylikt i all ära men han platsar inte. Han är inte tillräckligt bra. Det finns en gräns för hur dålig en spelare kan vara även när man vill ge plats för en god karaktär. Den gränsen passeras i Ahléns fall mtp hur truppen ser ut
Föv lite kul att minalman tycker han ska få en plats TACK VARE att han är dålig och bara går på vilja. Motsatsen till Billy Beane?
Vilja och dylikt i all ära men han platsar inte. Han är inte tillräckligt bra. Det finns en gräns för hur dålig en spelare kan vara även när man vill ge plats för en god karaktär. Den gränsen passeras i Ahléns fall mtp hur truppen ser ut
Föv lite kul att minalman tycker han ska få en plats TACK VARE att han är dålig och bara går på vilja. Motsatsen till Billy Beane?

- Think if...
- Kontakt:
Han platsar rätt lätt i 4:e legionen. Har högst moral, vilja och är en av dom starkaste och friskaste spelarna som gör sin roll föredömligt. Att han dessutom är (i alla fall i huvudsak) väldigt omtyckt av ffa oss på läktaren stärker både honom och laget. Han betyder helt enkelt något i tider då allt annat är flyktigt som eter en sommardag.John Terry skrev:Alltså den här smått sjukliga fascinationen av Ahlén hos somliga...
Using Tapatalk
Well put.
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
- Jim Morrison
Herregud.
Ja, när man läser att Ahlén ska få plats för att han är dålig och smådissar Hank för att han faktiskt även har lite skills så börjar man undra om folk ens försöker längre? Så jävla urbota dumt att jag knappt finner ord.
Ja, när man läser att Ahlén ska få plats för att han är dålig och smådissar Hank för att han faktiskt även har lite skills så börjar man undra om folk ens försöker längre? Så jävla urbota dumt att jag knappt finner ord.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Hank ska vara kvar... även om vi enbart använder honom som "Homer" i PP så räcker det långt!
Ahlén.. gillar killen men hur mkt DIF-hjärta han än har så börjar jag få svårt att se honom ta en plats i detta lagbygge.
F.ö, släng ut skåningen och låna ut Rundqvist, Heinerö och Lundberg så de kan skägga till sig lite..
Hage är fortfarande något som jag inte riktigt vet varför vi signat.. han kanske har potetial elr nått men känns himla tillintetsägande för mig just nu.
Ahlén.. gillar killen men hur mkt DIF-hjärta han än har så börjar jag få svårt att se honom ta en plats i detta lagbygge.
F.ö, släng ut skåningen och låna ut Rundqvist, Heinerö och Lundberg så de kan skägga till sig lite..
Hage är fortfarande något som jag inte riktigt vet varför vi signat.. han kanske har potetial elr nått men känns himla tillintetsägande för mig just nu.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Hage kan bli en nyttig spelare i längre sikt. Lite som Almtorp i Linköping (Inte som när han var här), en center i fjärdeline, lirar boxplay och tar de viktiga tekningarna.captcash skrev:Hank ska vara kvar... även om vi enbart använder honom som "Homer" i PP så räcker det långt!
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- diftobbe89
Hur centersidan ser ut just nu så inte mig emot om vi släpper David Rundqvist, det är väl inte optimalt att trycka in honom i en fjärdekedja, han ska vara högre upp och producera poäng, en plats vi inte kan ge honom just nu.
Tycker Hage känns som en ok ersättare för Honken i fjärdekedjan av olika anledningar, har fått för mig att han är ganska duktig defensivt, jag tror Hage nöjer sig med en sådan roll och det känns som han är mer lämplig i en fjärde än Rundqvist.
Vejdemo och Lundin står på tur också så vi har ju ingen brist på centrar precis.
Tycker Hage känns som en ok ersättare för Honken i fjärdekedjan av olika anledningar, har fått för mig att han är ganska duktig defensivt, jag tror Hage nöjer sig med en sådan roll och det känns som han är mer lämplig i en fjärde än Rundqvist.
Vejdemo och Lundin står på tur också så vi har ju ingen brist på centrar precis.
Spela fult
- Farstakostym
Hank - Hage - Ahlén
Känns ju rätt givet. Det är som sagt tredjekedjan som är ett frågetecken.
- diftobbe89
Precis.Farstakostym skrev:Hank - Hage - Ahlén
Spela fult
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag är rätt övertygad att Hage är en uppgradering från Honken. Den sistnämnda hade faktiskt en riktigt svag säsong ifjol om man ska vara ärlig.
Expert.
- Farstakostym
Tycker det var den bästa sena värvning helt klart. Överraskade mig positivt.SirDIFalot skrev:Jag är rätt övertygad att Hage är en uppgradering från Honken. Den sistnämnda hade faktiskt en riktigt svag säsong ifjol om man ska vara ärlig.