Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:
Jo tack, men det klarade bevisligen inte många av våra backar av förra säsongen heller. I övrigt kan en back fortfarande inte vara som en fluga framför eget mål för då blir vi fullständigt uppkäkade. Nordlund, Holm & Deilert var tre "bärande backar" under säsongen som inte höll alls defensivt enligt mig. Norell och Englund var väldigt ojämna vilket inte är konstigt med tanke på spelarnas rutin och ålder. Även Högström var enligt mig ojämn, men han hade i alla fall vissa förtjänster i offensiven

Gysbers, Falk och Arnesson var de tre backar som enligt mig sköttes sig bra defensivt.
Vi har olika syn på vad som gör backspel bra helt enkelt.
Expert.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:Vi kan inte signa fler backar om Press och Hultström kommer. Kan omöjligt se det. Tror verkligen inte att vi kommer rulla på åtta backar som förra säsongen heller.
Hur tänker du då angående Fernholm, Gysbers, Westlund och Deilert?

För när jag räknar så som jag tror och dessutom in med Hultström och Press så är vi 9 backar under kontrakt. Är det för många verkligen?

Då räknar jag med att Westlund fortsatt lånas ut, Deilert skeppas, Fernholm slutar och man förlänger med Gysbers.
Gysbers? Inte en chans.
Fernholm tror jag spelar. Djurgården kan absolut inte "räkna bort" honom i alla fall.
Deilert skickar man nog.
Westlund? Får säkert chansen till man ser att han inte platsar och blir du utlånad till HA igen eller om någon tar över kontraktet helt.

Man vill väl definitivt ha kvar Norell. Inget emot om Englund/AOM kör AHL.

Vi kommer förhoppningsvis med max sju backar till varje match nästa säsong.
Wow, varför den reaktionen till Gysbers? För dyr eller?
Den enda solklara förlängningen på de med utgående kontrakt enligt mig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:Vi kan inte signa fler backar om Press och Hultström kommer. Kan omöjligt se det. Tror verkligen inte att vi kommer rulla på åtta backar som förra säsongen heller.

För när jag räknar så som jag tror och dessutom in med Hultström och Press så är vi 9 backar under kontrakt. Är det för många verkligen?

Då räknar jag med att Westlund fortsatt lånas ut, Deilert skeppas, Fernholm slutar och man förlänger med Gysbers.
Gysbers? Inte en chans.
Fernholm tror jag spelar. Djurgården kan absolut inte "räkna bort" honom i alla fall.
Deilert skickar man nog.
Westlund? Får säkert chansen till man ser att han inte platsar och blir du utlånad till HA igen eller om någon tar över kontraktet helt.

Han kom väl hit och fyllde en roll men var väl inget speciellt. Jag tror inte vi signar fler än två backar.
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Han kom väl hit och fyllde en roll men var väl inget speciellt. Jag tror inte vi signar fler än två backar.
Okej.
Jag tycker absolut att han gjorde mer avtryck i alla fall.
robinDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av robinDIF »

Klart att det kommer fler backar. Tror KG väntar in och set vad som händer med modo. Jonas anhelöv var vi ju redan nära att plocka inför denna säsong. Han kommer nog enbart om modo inte klarar sig kvar. Han trivs riktigt bra uppe i övik.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:Han kom väl hit och fyllde en roll men var väl inget speciellt. Jag tror inte vi signar fler än två backar.
Okej.
Jag tycker absolut att han gjorde mer avtryck i alla fall.
Före play in i alla fall. Men som situationen ser ut så är det ju inte särskilt logiskt att han skulle erbjudas nytt kontrakt.

Åtta backar under kontrakt. Hultström och Press på väg in. Vi vill fortfarande behålla Arnesson och Norell som KG sa. Ser inte varför det skulle komma ännu fler.
Expert.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

robinDIF skrev:Klart att det kommer fler backar. Tror KG väntar in och set vad som händer med modo. Jonas anhelöv var vi ju redan nära att plocka inför denna säsong. Han kommer nog enbart om modo inte klarar sig kvar. Han trivs riktigt bra uppe i övik.
Vi har ingen oljeshejk som sprutar in pengar till oss tyvärr.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:

Gysbers? Inte en chans.
Deilert skickar man nog.

Han kom väl hit och fyllde en roll men var väl inget speciellt. Jag tror inte vi signar fler än två backar.
Betyder det då alltså att du tycker att en spelare som Holm skötte sig bättre än Gysbers?
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

DIFtomppa skrev:Kronwall - Hultström
Fernholm - Högström
Press - Falk
Holm

Seriens bästa backuppsättning? Vågar man hoppas? :wink:
Du kan glömma Kronwall den här säsongen också eftersom har 1 år kvar på kontraktet i Ryssland och kommer fullfölja det. Så där dödade vi årets Kronwall rykte!
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Vad tycker ni om de två backarna det ryktas om då? Snackades om 180.000 i månaden på någln av dem, kommer inte ihåg vwm.vem, på aftonbladet.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev: Betyder det då alltså att du tycker att en spelare som Holm skötte sig bättre än Gysbers?
Holm var min favoritback i årets trupp så jag tycker definitivt att han är mer värd att satsas vidare på än Gysbers.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

minalman skrev:Jag fattar inte snacket om offensiva eller defensiva backar. Jag vill ha bra backar. Finns inte det längre?
Men vafan, du måste ju välja förstår du väl? Livet handlar om val.

Antingen en ung, offensivt lagd spelare, med snygg frisyr, som snurrfintar ur zon och skjuter bra, men är slarvig och lat i defensiven.

Eller ett klassiskt rutinerat skägg, gärna över 30 bast med flera utslagna tänder, granit i kroppen men handleder orörliga som stålrör, tacklar som Titanic men lyckas bara ibland valla pucken sarg ut, utan att träffa närmsta motståndare.

Vad är en bra spelare liksom?
Användarvisningsbild
minalman

Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av minalman »

Mattebo skrev:
minalman skrev:Jag fattar inte snacket om offensiva eller defensiva backar. Jag vill ha bra backar. Finns inte det längre?

Antingen en ung, offensivt lagd spelare, med snygg frisyr, som snurrfintar ur zon och skjuter bra, men är slarvig och lat i defensiven.

Eller ett klassiskt rutinerat skägg, gärna över 30 bast med flera utslagna tänder, granit i kroppen men handleder orörliga som stålrör, tacklar som Titanic men lyckas bara ibland valla pucken sarg ut, utan att träffa närmsta motståndare.

Jag är nog mer inne på att vi har bägge sorterna och gör flygande byten när spelet vänder.
Edit: jag kallar det för att backarna spelar "zonspel". Hälften av backarna spelar i försvarszon, hälften i anfallszon.
Senast redigerad av minalman den 2015-03-19 21:20:14, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

minalman skrev:
Mattebo skrev:

Jag är nog mer inne på att vi har bägge sorterna och gör flygande byten när spelet vänder.
Genidraget! :)
PETTAX

Inlägg av PETTAX »

holm har en tendens att ta onödiga utvisningar. hamnar man på efterkälken så att man måste haka någon så har man inte legat rätt i banan från början.

jag hade inte sagt något om det hänt en eller två gånger, men han har perioder då han sköter sig, sen kommer han in i någon period då han blir utvisad typ 5 matcher på raken, för hakning/tripping/slashing.

synd, då jag tycker han är en bra spelar i övrigt, och skulle han bättre på den sidan så skulle han vara ännu bättre :)

men hur blir det med säcken? vet att han har kontrakt som huvudtränare, men det var ju rykten om att han skulle få gå? skitsnack enligt mig.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Låst