Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Tror inte att någon forward gärna drar till LHC, har ni sett hur många klassforwards de har?
En mellanbra hockeyspelare som hade platsat i DIFs andrakedje lär ha svårt att ta en plats i 3-4 kedjan... Inte så kul om man vill spela och utvecklas.
Om inte deras stjärnspelare presterar nästa år så kan det gå dåligt för LHC nästa säsong.
Tror att LHC har försatt sig i en position som gör det väldigt nervöst för forwardsen i LHC. Tim Eriksson är en sådan spelare...
En mellanbra hockeyspelare som hade platsat i DIFs andrakedje lär ha svårt att ta en plats i 3-4 kedjan... Inte så kul om man vill spela och utvecklas.
Om inte deras stjärnspelare presterar nästa år så kan det gå dåligt för LHC nästa säsong.
Tror att LHC har försatt sig i en position som gör det väldigt nervöst för forwardsen i LHC. Tim Eriksson är en sådan spelare...

Det kostar mycket att ha riktigt duktiga spelare i tredje-fjärdekedjan. Den begränsade speltiden måste kompenseras med en bra lön för att spelarna inte ska söka nya adresser. Det brukar vara svårt att behålla de spelarna under en lång period.JoeG skrev:Tror inte att någon forward gärna drar till LHC, har ni sett hur många klassforwards de har?
-
Jo jag vet men läs vad jag skrev en gång till är du snäll......jag skrev(min laguppställning JUST NUJohn älskar DIF! skrev:Enda problemet är att Liwing och Ericsson ska bort, läs chatten så ser du att de letar med ljus och lykta efter någon klubb som vill ha dem.peter johansson skrev:Min laguppställning just nu!!!!
R.Pettersson
T.Pettersson
Bremberg
Bäcker
Hörnqvist
Frylèn
Johansson
Axelsson
Ölvestad
Ottosson
Liwing
Persson
Engqvist
Falk
Anger
O.Eklund
Ericsson
C.Eklund
Ask
Danielsson
Tycker annars att vår trupp ser bra ut, som de flest redan har konstaterat så behöver 2 klassbackar och en riktig målskytt, typ Höglund.
Det skulle smaka mumma!!

Undrar hur mycket LHC tänker utöka sin spelarbudget med egentligen. Weinhandels 300k i månaden ä inte direkt lite om man säger så. Dock en smart värvning då LHC saknade riktiga spetsmålgårare förra säsongen. Fernhlms kontrakt är ju inte direkt kattskit heller om man säger så. Nåväl låt de värva på weindhandel hade aldrig kritat på för oss ändå. Dock en smula märkligt att MoDo inte lyckades knipa killen då de rimligtvis borde ha lika fet budget, om inte fetare än LHC....
Nej nu vill jag se Jiri rita på 3 års kontrakt eller något liknande....
Nej nu vill jag se Jiri rita på 3 års kontrakt eller något liknande....
- Kung Kollar
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/mi ... ?id=155964 << Patrik Nilson? Är inte det Marcus Nilsons lillebrorsa??
. . .
och såna fall; varför skulle han va på G ill MIFFO???
. . .
och såna fall; varför skulle han va på G ill MIFFO???
en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
Jo det är Mackans lillebrorsa!
Men för det första så är han inte den Forwards typen som DIF behöver å för de andra så är det tveksamnt om han håller elitserieklass!
De gjorde han iaf inte de matcherna han lirade hos DIF förra säsongen!
Hoppas han utvecklas hela tiden å att han någon gång kommer tillbaka till DIF för han har verkligen Hjärta i klubben å gör vad som helst för att hans DIF ska vinna varje match!
Men för det första så är han inte den Forwards typen som DIF behöver å för de andra så är det tveksamnt om han håller elitserieklass!
Hoppas han utvecklas hela tiden å att han någon gång kommer tillbaka till DIF för han har verkligen Hjärta i klubben å gör vad som helst för att hans DIF ska vinna varje match!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Med tanke på att han inte ens fick chansen att visa vad han gick för så är det nog fel att säga att han inte håller elitserieklass.robin_dif skrev:Jo det är Mackans lillebrorsa!

- Remy Lebeau
Detta hade varit något för oss. Kanadensare som använder sina kilon på rätt sätt. Producerar poäng, och är viktig för laget.
Synd att han är på väg till Malmö. Hade gärna sett honom hos oss.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8745
Ja och utlänningar i Malmö brukar lyckas riktigt bra...Remy Lebeau skrev:Detta hade varit något för oss. Kanadensare som använder sina kilon på rätt sätt. Producerar poäng, och är viktig för laget.
Saknar Kung Wikegård!
Thörn till Björklöven?
Läste att Thörn kan vara på väg till Björklöven.
källa:
http://www.folkbladet.nu/2007/04/23/wen ... tsforslag/
Det låter som ett ganska bra alternativ för vår del. Har svårt att tänka mig att han stannar där i mer än en säsong. Jag tycker redan nu att han är på gränsen till att vara färdig för elitserien. Ett år med mycket förtroende och speltid och han lär vara klar nästa år. Då är det bara att plocka hem honom igen...
källa:
http://www.folkbladet.nu/2007/04/23/wen ... tsforslag/
Det låter som ett ganska bra alternativ för vår del. Har svårt att tänka mig att han stannar där i mer än en säsong. Jag tycker redan nu att han är på gränsen till att vara färdig för elitserien. Ett år med mycket förtroende och speltid och han lär vara klar nästa år. Då är det bara att plocka hem honom igen...
- Remy Lebeau
Jo men jag har inte suttit och runkat till statistik som så många andra härinne. Har sett McDonnell spela, och om allt stämmer för honom har Malmö gjort ett fynd.Boråsaren skrev:Ja och utlänningar i Malmö brukar lyckas riktigt bra...Remy Lebeau skrev:Detta hade varit något för oss. Kanadensare som använder sina kilon på rätt sätt. Producerar poäng, och är viktig för laget.
- Remy Lebeau
Som sagt, smäller på väldigt bra, är ganska jobbig att möta. Drar på sig en del utvisningsminuter, men är en spelare som alla älskar att ha i sitt eget lag. Lite som Hedström.KapZ skrev:Han verkar ta ganska många utvisningar med?! har dock inte sett han spela så jag ska inte säga något
". Enligt Allehandla ska Malmö ha gett kanadensaren uppemot 100 000 kronor i månadslön."
Har inte så hög lön heller.
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2007-04-23 12:29:13, redigerad totalt 1 gånger.
- Kung Kollar