Årets Järnkamin 14/15 - in och rösta!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Årets Järnkamin 14/15 - in och rösta!

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:Tellan har väl vunnit?

1999/00 – Kristoffer Ottosson
2000/01 – Mikael Tellqvist
2001/02 – Nils Ekman
2002/03 – Joaquin Gage
2003/04 – Niklas Wikegård
2004/05 – Dan Boyle
2005/06 – Jimmie Ölvestad
2006/07 – Fredrik Bremberg
2007/08 – Ossi Väänänen
2008/09 – Marcus Ragnarsson
2009/10 – Jimmie Ölvestad
2010/11 – Christian Eklund
2011/12 – Gustaf Wesslau
2012/13 - Kristofer Ottosson
2013/14 - Michael Holmqvist

1999/00, där har du skrivit fel. Det året vann Tellan. Otto hade inte fått priset förrän i förfjol.
Tellan fick utmärkelsen två år i rad.

Se här:
http://www.jarnkaminerna.se/2010/02/08/ ... -20092010/
Fast det är inte jag som skrivit den. Tog listan från en annan artikel på Järnkaminernas hemsida.

http://www.jarnkaminerna.se/2013/02/22/ ... -ottosson/
Men helvete. Har de ingen koll? Uselt.
Vet att det varit lite debatt om priset Otto fick, hur vida det var årets järnkamin eller "något liknande". Minns att vi hade den diskussionen när Otto fick priset sist.
Ja. En starkt bidragande orsak till att Otto fick min röst det året var just att artikeln jag länkade förkunnade att Otto aldrig hade vunnit. Nu vet man varken ut eller in.

Håller för övrigt med Kall-El. Detta är andra året i rad JK missar den mest självklara av nominerade, och det är Säcken. Wikegård har ju vunnit så spelare behöver man inte vara.

Nä, tycker att det är väldigt synd. Lägger därför min röst på Sören då han på egen hand många gånger räddat vår offensiv. Tellan räddade vår defensiv till en början men har utvecklats till en ramstark kollektiv insats. Offensiven har alltid sviktat och Sören har allt som oftast varit där.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2015-02-14 15:31:51, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jag frågade Viktor Adolfsson nu. Han säger att det var Otto som vann 99/00.
Expert.
Mash

Inlägg av Mash »

Tycker Hank förtjänar det mest av dessa fyra. Mycket för sin karaktär både på och utanför isen. Jag menar, få hjälmen krossad och tvingad att sy, för att sedan insistera för att spela som om inget hänt. :lol:

Men den största anledningen till att Hank får min röst är för hans attityd. Även fast det har gått skitdåligt så sliter han på som förr och skiter i både resultat och spelare. Jämför man med Sören så ser man när han har 'tråkigt'. Och Tellan har sviktat, vettefan, jag ser ingen karaktär där längre. Han ska ändå vara en utav 'huvudspelarna' i årets lag, nu ser han mest loj ut och ofokuserad.

Ahlén är Ahlén, inte många nivåer från Hank, men Hank gör det där lilla extra som jag saknar hos Ahlén.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Mash skrev:Tycker Hank förtjänar det mest av dessa fyra. Mycket för sin karaktär både på och utanför isen. Jag menar, få hjälmen krossad och tvingad att sy, för att sedan insistera för att spela som om inget hänt. :lol:

Men den största anledningen till att Hank får min röst är för hans attityd. Även fast det har gått skitdåligt så sliter han på som förr och skiter i både resultat och spelare. Jämför man med Sören så ser man när han har 'tråkigt'. Och Tellan har sviktat, vettefan, jag ser ingen karaktär där längre. Han ska ändå vara en utav 'huvudspelarna' i årets lag, nu ser han mest loj ut och ofokuserad.

Ahlén är Ahlén, inte många nivåer från Hank, men Hank gör det där lilla extra som jag saknar hos Ahlén.
Hank fick min röst.
Att han efter jag röstat, åker in i målbur och sarg och krossar hjälmen, behöver sy men ändå ställer sig upp och skakar huvudet för att sen självmant åka till båset som ingenting hänt, gjorde mig riktigt nöjd med min röst. En riktig järnkamin som jag hoppas stannar i DIF i många, många år.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

sensei skrev:Jag röstade på Ahlén. Hank låg också nära till hands, men han är lite för snäll i år (igen). En Henrik Eriksson som inte är så toksnäll utåt på isen skulle ligga väldigt bra till annars.

Inte för att jag har något emot gentlemen, tvärt om. Inte ens James Bond är hygglig mot sina motståndare. Tror alltså att Hank skulle få ut lite mer av sitt spel om han inte vår en så genomhygglig prick i alla lägen.
Jag va inne lite på samma tänk, jag älskar dock samtliga, men rösten las på Micke Ahlén.
Spela fult
macin

Inlägg av macin »

Blev Hank. Alltid glad. Alltid sköna intervjuer. Kör på hur illa eller hur bra det än går. Klagar aldrig.

De övriga kandidaterna är lika värda de, alla på olika sätt. Svår röstning!
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Som någon annan sa har detta alltid känts enkelt förut, men inte i år. Tellan, liksom.

Rösten landade dock på Hank, och det kändes rätt jävla enkelt till slut.. Han finns alltid där, med en krigarattityd som lägger grunden i det tysta. En järnkamin för mig är inte den som nödvändigtvis snor åt sig rubrikerna och "stjärnglansen", det är han som skiter i just dessa saker och lämnar sig själv 100% till lagets förfogande. Hank är fruktansvärt värd detta!
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

För mig stod det mellan dessa två och min röst föll på Tellan!
Bild
pinga19

Inlägg av pinga19 »

En riktig Järnkamin är väl den som alltid ger allt, aldrig viker ner sej och som brinner för laget? Kan inte vara någon annan än Hank som ska ha det priset.
Rix

Inlägg av Rix »

Jag röstade också på Hank, han förtjänar att vinna. En spelare som alltid gör sitt jobb och gör det jävligt bra.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Rocky3000 skrev:Bild

För mig stod det mellan dessa två och min röst föll på Tellan!
Måste fråga varför? Du behöver naturligtvis inte försvara dina val men hur gick resonemanget? Om du vill.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Sörensen. Stod mellan honom och Ahlén.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Min röst föll på Tellan, men han har vunnit förr :wink: så Grattis Marcus!
Bild
Skriv svar