Dom är inte helt olika i spelstilen, kanske olika storlek däremot, jag vill minnas Lundberg som en version av Blomstrand, kunde tagit för sig mycket mer med den rejäla kroppen, men det kommer kanske, sågar absolut inte värvningen, ser bara inte riktigt vad han skall bidra med som övriga inte redan kan.Axel_K skrev:De har inte samma spelstil heller, vad jag vet.diftobbe89 skrev:Helt obegriplig värvning inför nästa säsong, varför liksom? Detta är ingen spelare som är bättre än Alvarez som mer eller mindre var en stjärna i allsvenskan, köper det just nu när vi har skador, men trodde man hade högre förhoppningar än så inför nästa säsong, men man kanske siktar på allsvenskan.
Emil har presterat bland dessa spelare tidigare och känner sig trygg i klubben.
Säger inte att han gör 20mål nästa säsong men 10 kan han säkert göra vilket är bra då han inte kan vara dyr.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Spela fult
Som sagt en breddspelare då vi har 5-6 skadade forwards just nu. Ung spelare med Djurgårdshjärta som ändå har möjligheten att bli en stabil ES-spelarediftobbe89 skrev:Dom är inte helt olika i spelstilen, kanske olika storlek däremot, jag vill minnas Lundberg som en version av Blomstrand, kunde tagit för sig mycket mer med den rejäla kroppen, men det kommer kanske, sågar absolut inte värvningen, ser bara inte riktigt vad han skall bidra med som övriga inte redan kan.Axel_K skrev:De har inte samma spelstil heller, vad jag vet.diftobbe89 skrev:Helt obegriplig värvning inför nästa säsong, varför liksom? Detta är ingen spelare som är bättre än Alvarez som mer eller mindre var en stjärna i allsvenskan, köper det just nu när vi har skador, men trodde man hade högre förhoppningar än så inför nästa säsong, men man kanske siktar på allsvenskan.
Säger inte att han gör 20mål nästa säsong men 10 kan han säkert göra vilket är bra då han inte kan vara dyr.
- diftobbe89
Jojo absolut, menade mer till nästa säsong. Dom här sista omgångarna tackar jag absolut inte nej till att få in någon med tanke på skador vi drog på oss ikväll.Axel_K skrev:Som sagt en breddspelare då vi har 5-6 skadade forwards just nu. Ung spelare med Djurgårdshjärta som ändå har möjligheten att bli en stabil ES-spelarediftobbe89 skrev:Dom är inte helt olika i spelstilen, kanske olika storlek däremot, jag vill minnas Lundberg som en version av Blomstrand, kunde tagit för sig mycket mer med den rejäla kroppen, men det kommer kanske, sågar absolut inte värvningen, ser bara inte riktigt vad han skall bidra med som övriga inte redan kan.Axel_K skrev:De har inte samma spelstil heller, vad jag vet.diftobbe89 skrev:Helt obegriplig värvning inför nästa säsong, varför liksom? Detta är ingen spelare som är bättre än Alvarez som mer eller mindre var en stjärna i allsvenskan, köper det just nu när vi har skador, men trodde man hade högre förhoppningar än så inför nästa säsong, men man kanske siktar på allsvenskan.
Spela fult
Jag antar att Alvarez försvinner till nästa säsong så kanske är hans plats Emil får!diftobbe89 skrev:Jojo absolut, menade mer till nästa säsong. Dom här sista omgångarna tackar jag absolut inte nej till att få in någon med tanke på skador vi drog på oss ikväll.Axel_K skrev:Som sagt en breddspelare då vi har 5-6 skadade forwards just nu. Ung spelare med Djurgårdshjärta som ändå har möjligheten att bli en stabil ES-spelarediftobbe89 skrev:Dom är inte helt olika i spelstilen, kanske olika storlek däremot, jag vill minnas Lundberg som en version av Blomstrand, kunde tagit för sig mycket mer med den rejäla kroppen, men det kommer kanske, sågar absolut inte värvningen, ser bara inte riktigt vad han skall bidra med som övriga inte redan kan.Axel_K skrev:De har inte samma spelstil heller, vad jag vet.diftobbe89 skrev:Helt obegriplig värvning inför nästa säsong, varför liksom? Detta är ingen spelare som är bättre än Alvarez som mer eller mindre var en stjärna i allsvenskan, köper det just nu när vi har skador, men trodde man hade högre förhoppningar än så inför nästa säsong, men man kanske siktar på allsvenskan.
-
17 forwards under kontrakt, skulle alla bli friska och hela samtidigt har vi en jäkla konkurrenssituation. Fem forwards ska lämnas utanför laget vid varje laguttagning.
Tycker det var kul att se vilka spelare vi hade på isen igår när vi avgjorde. Rundqvist, Heinerö, Lauritzen, Nordlund och Hank, inte direkt de stora rubrikernas namn.
Tycker det var kul att se vilka spelare vi hade på isen igår när vi avgjorde. Rundqvist, Heinerö, Lauritzen, Nordlund och Hank, inte direkt de stora rubrikernas namn.
Det sjuka är att det var dom mindre bra spelarna som skapade tryck i sista perioden.
Lätt: Alvarez, Saviano, Ahlén, Heinerö och Hage ... med reservation för ändringar beroende på hur killarna spelar upp/ner sig framöver!Rådgivaren skrev:17 forwards under kontrakt, skulle alla bli friska och hela samtidigt har vi en jäkla konkurrenssituation. Fem forwards ska lämnas utanför laget vid varje laguttagning.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Motivation slår klass, var bevisligen så igår. Otroligt viktigt för laget nu med uppehåll. Nu kan nyförvärven lära in sig vårat spelsystem o komma in i gruppen samt hoppas på att många skador hinner rehabilitera sig.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Känslan är att de sista värvningarna är till för att få till ytterligare en nivå i PP: Bra bössa på Gysbers från blå, bra bössa på Fleury från vänsterkanten och Emil skymmer/trycker in puckar framför mål.
Skulle ju varit bäst att få in en center, men som vi spelade i sista perioden mot FBK så liknade det första halvan av säsongen och det disciplinerade/aggresiva spelet med ett bättre PP borde räcka för att hänga kvar.
Skulle ju varit bäst att få in en center, men som vi spelade i sista perioden mot FBK så liknade det första halvan av säsongen och det disciplinerade/aggresiva spelet med ett bättre PP borde räcka för att hänga kvar.
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
- -daniel-
Starkt jobbat KåGe! Riktigt bra att få in något så sent, jag tror vi kommer ha nytt av bägge faktiskt.
Generellt verkar folk nöjda med två nyförvärv till men är det så positivt verkligen? Visar snarare på att de skador vi fått på våra befintliga spelare är värre än vi tror.
Vi har nu alltså hela fem nya spelare som ska komma in i vårt sätt att spela (4 om inte Nilson kan spela mer), det är ju också otroligt viktigt att spelarna som kommer passar in i gruppen så att det inte blir dålig stämning eller skapar osäkerhet hos befintliga spelare och det är ju långtifrån säkert att nyförvärv som kommer in så här verkligen blir den förstärkning som de flesta verkar tro.
Som sagt, full förståelse för att man är tvungen att ta in ersättare för skadade spelare men stor oro för att man ser att t.ex. Samuelsson och Fällström är osäkra kort under resten av serien och i ett ev slutspel.
Vi har nu alltså hela fem nya spelare som ska komma in i vårt sätt att spela (4 om inte Nilson kan spela mer), det är ju också otroligt viktigt att spelarna som kommer passar in i gruppen så att det inte blir dålig stämning eller skapar osäkerhet hos befintliga spelare och det är ju långtifrån säkert att nyförvärv som kommer in så här verkligen blir den förstärkning som de flesta verkar tro.
Som sagt, full förståelse för att man är tvungen att ta in ersättare för skadade spelare men stor oro för att man ser att t.ex. Samuelsson och Fällström är osäkra kort under resten av serien och i ett ev slutspel.
- MarcusDaze
Håller med dig men ändå inte. Jag skiter i om det är Sörensen eller Ahlén som sitter på läktaren. Bästa möjliga lag från senaste träningen ska spela nästkommande match!captcash skrev:Lätt: Alvarez, Saviano, Ahlén, Heinerö och Hage ... med reservation för ändringar beroende på hur killarna spelar upp/ner sig framöver!Rådgivaren skrev:17 forwards under kontrakt, skulle alla bli friska och hela samtidigt har vi en jäkla konkurrenssituation. Fem forwards ska lämnas utanför laget vid varje laguttagning.
- -daniel-
Vad menar du? Är det bättre att inte ta in någon när vi har skador? Märkligt resonemang.BigJ skrev:Generellt verkar folk nöjda med två nyförvärv till men är det så positivt verkligen? Visar snarare på att de skador vi fått på våra befintliga spelare är värre än vi tror.
Nej, det var ju precis det jag sade, att jag har full förståelse för att man är tvungen men är orolig för att det betyder att ex. våra skadade spelare är värre däran än vi tror.-daniel- skrev:Vad menar du? Är det bättre att inte ta in någon när vi har skador? Märkligt resonemang.BigJ skrev:Generellt verkar folk nöjda med två nyförvärv till men är det så positivt verkligen? Visar snarare på att de skador vi fått på våra befintliga spelare är värre än vi tror.
Jag tror att vi kan glömma både Fernholm och Mackan resten utav säsongen. Det såg inte bra ut på Mackan när han tog sig ut från isen och Fernholm vet vi ju sedan länge att det är en riktigt svår hjärnskakning. Däremot så tror jag att Fällström, Samuelsson och Ljungh är tillbaka efter uppehållet. Men vad för typ utav skada fick Honken? Någon som vet?BigJ skrev:Nej, det var ju precis det jag sade, att jag har full förståelse för att man är tvungen men är orolig för att det betyder att ex. våra skadade spelare är värre däran än vi tror.-daniel- skrev:Vad menar du? Är det bättre att inte ta in någon när vi har skador? Märkligt resonemang.BigJ skrev:Generellt verkar folk nöjda med två nyförvärv till men är det så positivt verkligen? Visar snarare på att de skador vi fått på våra befintliga spelare är värre än vi tror.