Nedräkningen har startat

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Finns det någon mer pålitlig källa om att Nisse Ekman än den där textraden i Mats Nyströms blogg?
Sjunger avgå Johnny...
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Peter skrev:Ask är fullkomligt oduglig som center. Enda gången han gjorde någon nytta förra säsongen var när han fick lira hårt jobbande ytter bredvid Otto.
Föreslår följande upplägg utifrån ovanstående.

Backar
TJ - Timmy
Ronnie - Persson/Eklund
Frylén - Lindman
Liwing - Persson/Eklund

Bort med Ericson

Forwards
Anger - Otto - Ekman
Linkan - Bäcker - Hörnqvist
Jimmie - Falk - Eklund
Ask - Engqvist - Axelsson

Danielsson och Thörn utgör extraspelare.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Inte mycket mer än att han har ett Djurgårdshjärta och är på utgående kontrakt. Det är ungefär det som finns som källa.
Bild
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Jag måste bara uttrycka min oro över våra förutsättningar. Stockholms stad håller på och begraver stockholmshockeyn helt och hållet.
Vi kan ju inte matcha ett lönekontrakt längre, och vi lever på en äldre stomme som har ett stort DIF-hjärta. Yngre spelare är bara ute efter att göra karriär, tjäna pengar, exponera sig så att de hamnar i Nordamerika etc. När Linkan, Falken, Ronnie, Otto och Thomas Johansson lägger av, var står vi då?

För att ha en någorlunda konkurrenskraftig trupp inför kommande säsong måste vi få ha Ferna och Jiri kvar, samt värva en konkurrenskraftig forward ex. Hannula, Ekman eller kung Sundin, annars är det bara en jävla lagmoral och grishockey som kan rädda oss från kvalspel och det knappast någonting DIF bör satsa på.

Men i nuläget blir sådana spelare aldrig verklighet i den svenska idrottens skamvrå, Stockholm.

Och på längre sikt ser det lika mörkt ut som på Kameruns avbytarbänk, som Jerring en gång uttryckte det...
pekka21

Inlägg av pekka21 »

odburt skrev:Jag måste bara uttrycka min oro över våra förutsättningar. Stockholms stad håller på och begraver stockholmshockeyn helt och hållet.
Vi kan ju inte matcha ett lönekontrakt längre, och vi lever på en äldre stomme som har ett stort DIF-hjärta. Yngre spelare är bara ute efter att göra karriär, tjäna pengar, exponera sig så att de hamnar i Nordamerika etc. När Linkan, Falken, Ronnie, Otto och Thomas Johansson lägger av, var står vi då?

För att ha en någorlunda konkurrenskraftig trupp inför kommande säsong måste vi få ha Ferna och Jiri kvar, samt värva en konkurrenskraftig forward ex. Hannula, Ekman eller kung Sundin, annars är det bara en jävla lagmoral och grishockey som kan rädda oss från kvalspel och det knappast någonting DIF bör satsa på.

Men i nuläget blir sådana spelare aldrig verklighet i den svenska idrottens skamvrå, Stockholm.

Och på längre sikt ser det lika mörkt ut som på Kameruns avbytarbänk, som Jerring en gång uttryckte det...

Kan bara dela din oro, fortsätter det så här i några år till så får man vara glad att Djurgårn är kvar i Allsvenskan.

En jävla lagmoral och grishockey kan man komma långt på, finns inte så mycket att välja på om inte matrialet inte räcker längre än så, man kan inte hålla på att inbilla sig att man ska spela något finlir om man inte har dem spelarna. Det är bara se på finalerna som pågår för fullt spelare som Torkki och Blomdahl håller på med droppass och annat finlir det är inte direkt deras uppgift att göra.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Goalie

Inlägg av Goalie »

Jag vet inte vad jag ska tro.Kval, missa slutspel eller slutspel?Hoppas på slutspel extra mycket nu eftersom vi har missat två slutspel i rad nu.
Vi har också en ung målvakts trio som behöver bra backar.
Användarvisningsbild
Necrodamus
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Necrodamus »

Det var Arne Hegerfors som uttryckte sig på det viset, inte Jerring..
odburt skrev:
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

pekka21 skrev:
odburt skrev:Jag måste bara uttrycka min oro över våra förutsättningar. Stockholms stad håller på och begraver stockholmshockeyn helt och hållet.

Kan bara dela din oro, fortsätter det så här i några år till så får man vara glad att Djurgårn är kvar i Allsvenskan.

En jävla lagmoral och grishockey kan man komma långt på, finns inte så mycket att välja på om inte matrialet inte räcker längre än så, man kan inte hålla på att inbilla sig att man ska spela något finlir om man inte har dem spelarna. Det är bara se på finalerna som pågår för fullt spelare som Torkki och Blomdahl håller på med droppass och annat finlir det är inte direkt deras uppgift att göra.
Finns en hel del spelare i NHL med hjärta för Djurgården.

Niklas Kronwall
Mikael Tellqvist
Daniel Tjärnqvist
Markus Nilson
Nils Ekman
Douglas Murray
Mats Sundin?
Staffan Kronwall

Staffan Kronwall, Ekman, Nilson, Tjärnqvist lär ju kanske inte dröja alltför länge innan vi får se. Ekman, Nilson och Tjärnqvist spelade i DIF för extremt lite pengar under lockouten. Deras lön var baserad på publiksnittet.

Det finns spelare som fortfarande älskar DIF i NHL. Sånna som väljer DIF före de stora pengarna i Elitserien.

Kommer aldrig glömma att Knutsen till exempel valde DIF när han vände hem, trots att han kunde tjänat miljoner i Frölunda.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Remy Lebeau skrev:
pekka21 skrev:
odburt skrev:Jag måste
Mats Sundin?
Hjärta? Knappast för DIF :lol:
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Enbom skrev:
Remy Lebeau skrev:
pekka21 skrev:
odburt skrev:Jag måste
Mats Sundin?
Hjärta? Knappast för DIF :lol:
Nej han gick nyligen ut med att han tänker avrunda kärriären i Toronto i samband med att han skulle signerera ett nytt kontrakt för Maple Leafs..
Skriv svar