Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Sörensen har gjort 3 av 5 gjorda mål i spel 5 mot 5 de 6 senaste matcherna.
Men någon Lehtonen är inte aktuell. Vänta på bara Knut George.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Men någon Lehtonen är inte aktuell. Vänta på bara Knut George.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lehtonen har ju totalt underpresterat i det mest anfallsglada laget i serien. Övergången till Örebro kritiseras av typ alla experter, statistiken (Corsiblorsifenwayish) talar emot honom. Dock var han säkerligen fortfarande jättedyr. Således en chansning, sådana skulle vi inte syssla med väl? 

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tvärtom.seppuko skrev:Lehtonen har ju totalt underpresterat i det mest anfallsglada laget i serien. Övergången till Örebro kritiseras av typ alla experter, statistiken (Corsiblorsifenwayish) talar emot honom. Dock var han säkerligen fortfarande jättedyr. Således en chansning, sådana skulle vi inte syssla med väl?
Expert.
Ofan, då tolkade jag fel av numerartovertags tweet. Sorry.SirDIFalot skrev:Tvärtom.seppuko skrev:Lehtonen har ju totalt underpresterat i det mest anfallsglada laget i serien. Övergången till Örebro kritiseras av typ alla experter, statistiken (Corsiblorsifenwayish) talar emot honom. Dock var han säkerligen fortfarande jättedyr. Således en chansning, sådana skulle vi inte syssla med väl?
- SirDIFalot
Petter @numerartovertag · 19h 19 hours agoseppuko skrev:Ofan, då tolkade jag fel av numerartovertags tweet. Sorry.SirDIFalot skrev:Tvärtom.seppuko skrev:Lehtonen har ju totalt underpresterat i det mest anfallsglada laget i serien. Övergången till Örebro kritiseras av typ alla experter, statistiken (Corsiblorsifenwayish) talar emot honom. Dock var han säkerligen fortfarande jättedyr. Således en chansning, sådana skulle vi inte syssla med väl?
ÖHK fick alltså en gubbe som snittar ~13 S/60 vid lika styrka och skjutit ~6%? Nice.
Lehtonen skjuter 13 skott per 60:e minut. VÄLDIGT högt. Fancy stats tänket bygger mycket på att man vill ha spelare som skjuter mycket. Även om dom inte gör mål så ser man då i alla fall ett mönster i att spelaren för spelet framåt. Det är ingen spelare som fastnar i egen zon när han är på isen.
Vad det gäller shooting percentage så är jag inte helt överens med Petter kanske, men han menar att han har satt 6% i mål hittills, ganska lågt alltså. Han menar att han har haft otur hittills och således borde få lite tur med sig snart. Jag är inte helt på fancy stats-tåget var det gäller shooting percentage och tur och otur där. Visst, skjuter en spelare 20% en säsong när han legat på 8-12% tidigare säsonger så kan man såklart rätt enkelt dra slutsatsen att han hade mycket tur under 20% säsongen snarare än att han hade utvecklats som hockeyspelare. Hade han däremot gjort många fler mål, men behållit samma skottprocent som tidigare i sin karriär, men tagit sig till mer avslut helt enkelt kan det ligga utveckling bakom det, eller helt enkelt mer istid. Men jag har lite svårt för det där "nu har han haft otur länge så det borde komma lite tur snart" argumentet. När dom/han helt enkelt baserar FÖR MYCKET på vad som dom tror kommer hända på vad som redan har hänt.
Expert.
Ah ok, för jag "tolkade" in en del sarkasm i det inlägget, och antagligen tolkade jag då fel. Men om man nu skjuter så mycket (samt han lär ju fått en hel del istid, även i PP inledningsvis) och det liksom inte lossnar alls, bör det inte då ses som en chansning, för han lär väl vara dyr fortfarande?
- SirDIFalot
Grejen är att han fått rätt lite istid. Där tror jag problemet ligger. Har du en spelare som skjuter väldigt mycket men gör mål på en liten andel av skotten så tro sjutton att produktionen uteblir med lite otur och minimerad istid. Men den här värvningen kan säkert gå åt helvete även om han får mycket istid igen, till skillnad från typ Petter så tror inte jag att det ligger massa tur där och väntar för att han har haft otur på sistone.seppuko skrev:Ah ok, för jag "tolkade" in en del sarkasm i det inlägget, och antagligen tolkade jag då fel. Men om man nu skjuter så mycket (samt han lär ju fått en hel del istid, även i PP inledningsvis) och det liksom inte lossnar alls, bör det inte då ses som en chansning, för han lär väl vara dyr fortfarande?
Expert.
-
Enligt madhawk är Frölunda sugna på Harju, har inte den killen "kört fast" de senaste 4 åren..
- SirDIFalot
Omark bar honom på ryggen rätt ordentligt i Luleå, men har ändå gjort stadigt med mål i SHL utan honom också.Benjamin L. Willard skrev:Enligt madhawk är Frölunda sugna på Harju, har inte den killen "kört fast" de senaste 4 åren..
Expert.
De två säsongerna (i BIF) innan denna har han 18 respektive 19 mål.SirDIFalot skrev:Omark bar honom på ryggen rätt ordentligt i Luleå, men har ändå gjort stadigt med mål i SHL utan honom också.Benjamin L. Willard skrev:Enligt madhawk är Frölunda sugna på Harju, har inte den killen "kört fast" de senaste 4 åren..
Förutom Mackan Nilson 09/10, måste vi backa banden till Anger, Linkan, Bengan för att hitta spelare i DIF som producerat mer mål än så på högsta nivå. Känns som att vi skulle behöva en till spelare med 20-målspotential (åtminstone till nästa säsong), utöver Sören.
Efter Harjus peak 08/09 så kanske 18-19 mål ses som att köra fast sett till hans potential. Verkar dock allt som oftast vara en pålitlig målskytt.
Ingen DIF anknytning så där blir det inget....Benjamin L. Willard skrev:Enligt madhawk är Frölunda sugna på Harju, har inte den killen "kört fast" de senaste 4 åren..
Boyle??? snart checkar jag in på psyket,orkar inte med den här väntan!!
va fan kan vi inte ekonomiskt dopa oss som växjö, leksand med fler?då kan vi ta in Hossa, Tömmernes,R.nilsson,Regin och några till

va fan kan vi inte ekonomiskt dopa oss som växjö, leksand med fler?då kan vi ta in Hossa, Tömmernes,R.nilsson,Regin och några till

-
- Medlem: Ja, ständig medlem
KG värva nu!!! Vad fan väntar du på??? Ska du kosta oss 26 miljoner????? Agera!!!!
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
- SirDIFalot
Sluta skriv frustrationsinlägg i den här tråden. Ta dom i matchtrådarna om ni nu måste skriva dom överhuvudtaget.
Expert.
Finns ingen svensk spelare med DIF anknytningar på marknaden så det kommer inte bli nått nytt....Bluebrigade08 skrev:KG värva nu!!! Vad fan väntar du på??? Ska du kosta oss 26 miljoner????? Agera!!!!