Djurgårdens IF - MODO Hockey, 27/1 2007
Det jag vänder mig emot är att det i ett inlägg ovan står att DIFs ekonomin skulle må bättre av en fylld glob jämfört med en utan gratisplåtarna. Har inte varit på alla matcher själv, men har inte sportbaren varit rätt välfylld under säsongen oavsett om man kastat iväg gratisplåtar eller inte? Med andra ord skulle då inte gratisplåtarna ha någon egentlig påverkan alls.
Det jag vänder mig emot att antagandet att gratisbesökare skulle hjälpa upp ekonomin i någon större utsträckning.
Dessutom vill jag understryka att jag inte har något emot gratisplåtarna i sig om dessa går till ungdomsspelare. Däremot bör de redovsias separat så man får en uppfattning om hur många betalande åskådare föreningen har. Det är trots allt de betalande besökarna som avgör hur god ekonomi föreningen har, är det inte det vissa här inne alltid brukar tjata om när det gäller att dra hit mer folk till matcherna eller hur var det nu?
Det jag vänder mig emot att antagandet att gratisbesökare skulle hjälpa upp ekonomin i någon större utsträckning.
Dessutom vill jag understryka att jag inte har något emot gratisplåtarna i sig om dessa går till ungdomsspelare. Däremot bör de redovsias separat så man får en uppfattning om hur många betalande åskådare föreningen har. Det är trots allt de betalande besökarna som avgör hur god ekonomi föreningen har, är det inte det vissa här inne alltid brukar tjata om när det gäller att dra hit mer folk till matcherna eller hur var det nu?

Vilket tjaffs om publiksiffran. Är väl bra att det är över 8700. De som fick reducerát pris fick säkert blodad tand och tar med sig sina föräldrar och kompisar till annan match. Kan vi hålla den här nivån så tjänar både laget och klubben på publiken.
Själv bor jag i Hudik och laddar för Brynäs borta, se till att ta er dit det är ju lika långt för Stockholmare som för mig att ta sig dit.
DIF till slutspel!!!!!!!!!!!!!!!!
Själv bor jag i Hudik och laddar för Brynäs borta, se till att ta er dit det är ju lika långt för Stockholmare som för mig att ta sig dit.
DIF till slutspel!!!!!!!!!!!!!!!!
Djurgårdens sponsorer läser publiksiffror, de läser inte hur mycket pengar som fås in på biljettförsäljningen. Om sponsorerna får stor exponering betalar de mer vilket är bra för DIFs ekonomi.
Förmodligen är det dock bättre med horder av fullprisbetalande åskådare.
Men jag begriper inte varför en publiksiffra skulle vara missvisande av anledningen att många är friplåtar. Det är väl ingen som tvingats in i globen mot sin vilja?
Publiksiffran ska visa hur många som sett matchen på plats. Om man vill veta hur mycket pengar som föreningen tjänat får man väl ringa ekonomiavdelningen.
Förmodligen är det dock bättre med horder av fullprisbetalande åskådare.
Men jag begriper inte varför en publiksiffra skulle vara missvisande av anledningen att många är friplåtar. Det är väl ingen som tvingats in i globen mot sin vilja?
Publiksiffran ska visa hur många som sett matchen på plats. Om man vill veta hur mycket pengar som föreningen tjänat får man väl ringa ekonomiavdelningen.
Appropå (stavning?) skoterraggare...
Var på pressbyrån, på centralen, någon timme efter matchen. Stod och kollade i lite tidningar när jag hörde en kille ropa: Pappa, pappa! Har de några skotertidningar där borta... Jag kan inte hitta någon här!
Vände mig om och såg att "ropet" kommit från en ung kille i MoDo-keps...
Var på pressbyrån, på centralen, någon timme efter matchen. Stod och kollade i lite tidningar när jag hörde en kille ropa: Pappa, pappa! Har de några skotertidningar där borta... Jag kan inte hitta någon här!
Vände mig om och såg att "ropet" kommit från en ung kille i MoDo-keps...
Hovet är DIF!
Bönder är alltid sig likagulgul skrev:Han kanske vara rastafari i fotboll å mods i hockey??
Jordan skrev:Såg också något likadant efter matchen. En kille med Nalle Puh-tröja och en Pellefant-mössa.mforce skrev:snubbe som satt i närheten av mig som satt och skrek på Göran Persson iförd cylinderhatt.